Ihanaiset odottajat, kertokaa miulle kun plussasitte...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miikkis

Jäsen
15.11.2006
516
1
16
että oliko teillä...

* lämmöt ennen plussaa koholla vai normaalit vai alle normaalin? Mistä mittasit (kainalosta, emättimestä.. ) ?
* oliko kohdunnipukka keskikohdalla vai korkealla, kova vai pehmeä ?
* oliko oireita monta päivää ennen testin tekoa ?

Yritin löytää näihin vastauksia mutta en löytänyt suoranaisesti näin gallupin merkeissä :ashamed:
Kysyn teiltä siksi että teillä se tieto on jos jollain :heart:

Kiitos etukäteen ja oikein ihanaa odotusaikaa :heart:

Lämmöt oli koholla, (en mitannut) mutta palelua ja flunssaista oloa kuukautisten poisjäämisen aikaan oli havaittavissa. Samoin ruoan tuoksu ja syöminen alkoi etoa.
Ei muita oireita ennen testin tekoa.
Testin tein n. vuorokauden menkkojen poisjäämisen jälkeen aamupissasta rfsu:n testillä johon tuli selkeä viiva.

Tämän jälkeen alkoi vasta rinnat kipeytyä ja voimakkaampi pahoinvointi, runsaampi valkovuoto, näppylöitä tulla naamaan, öisin piti ravata pissalla, väsyn tunne..

Painotan vielä tosiaan että mitään selkeitä oireita ei ollut ennen plussaa!

Lämpöjä en oo mittaillu etten siihen osaa vastata.. Nyt ainaki viluttaa ja peiton alla viihdyn päivät.. Rinnat olivat tosi kipeet viikkoo ennen menkkojen tulopäivää, siis tosi kipeet. Kohdunnapukka on vieläki mun mielestä pehmeä ja normaalissa paikassa, kiinni kuitenki (nyt siis rv 5+4). Nyt on tullu sit kaamee väsymys ja rinnat on edelleen kipeät, muita oireita ei oo..

Vilutti, kuumeinen olo, rinnat toooosi kipeät, "varma olo" plussasta :D Oireita ehti olemaan pari päivää ennen plussaa. Ensin näytti herkällä testillä negaa, 2 päivää jälkeenpäin apteekin omalla selkeä plussa (eikä edes aamupissasta).

mulla oli lämmöt koholla melkeinpä mihin vuorokaudenaikaan tahansa mittasin. olin tottunut mittaamaan lämpöjä koska raskaaksi tulo vei kauan aikaa ja koskaan ennen eivät lämmöt olleet näin korkeat ennen menkkojen alkua. niin ja kainalosta mittasin aina. mulla ei kuitenkaan ollut yhtään flussanen olo vaikka noitten lämpöjen mukaan ois varmaan pitäny olla puolikuntonen fiilis.

myös hieman etovaa oloa oli havaittavissa, mutta sitä kyllä kuvittelin monessa muussakin kierrossa vaikken ollut raskaana, joten sitä en pidä luotettavana oireena ainakaan omalla kohdallani.

sitten vielä yks vahva merkki raskaudesta oli se ettei tuhruvuotoa tullut ollenkaan. kiinnittymisvuoto (ihan vähän vaaleanpunaista paperissa kp23) tuli, mutta mulla normaalisti aina tuhruilu alkoi jo n.viikko ennen menkkoja ja plussakierrossa jäi kokonaan pois.

oireista on kuitenkin pitemmänpäälle vaikea arvailla mitään. tosi monena kiertona kuvittelin kasapäin kaikenmaailman oireita ja sitten oli pettymys suuri kun testi näyttikin negaa. eli jäitä hattuun, testin ostoon ja plussasäteitä! =)

nuhainen olo oli viikkoa ennen plussaa, reilustikin. kohdunnapukoista en tiiä kun en itteäni räplää. muita oireita oli rintojen vihlominen, päänsärky, uupumus ja pieni etominen ENNEN plussaa joka tuli jo 3 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua. oireet sitten pahentuneet siitä eteenpäin. niin ja kesken kierron tuli pari tippaa tummaa verta.

plussaonnea!

* Lämmöt oli koholla hieman. Mittasin huvikseni ihan vaan kainalosta. Normaalisti mulla n. 35.8 ja tällöin oli 36.5 - 37. Sen huomas myös siitä että oli viluinen olo.

*Kohdunnipukkaa en tutkiskellut..

*Eka oire, mistä aloin raskautta epäileen, oli rintojen kipu!! Ne paisuivat ja olivat painavan tuntuiset, sekä todella arat! Ihan pari päivää ennen testin tekoa huomasin, että pissa on keltaisempaa ja haisi oudon "makealta".. Ja testipäivän aamuna oli ekan kerran ällötysolo.

Tsemppiä ja plussatuulia sulle Miikkis =)

*MUOKS lisään vielä, että n. viikko ennenkun mennkojen ees piti alkaa, alkoi kovat menkkajomotukset mahassa ja selässä, ja ne jatkui vielä plussan jälkeenkin..

Ei mitään oireita.
Ainut mihin kiinnitin huomoita oli viikko oviksesta kauhee maha kipu ja pari päivää enne plussaa niin punttiksen suihkussa nännit näytti tosi tummilta. ja on ollu siitä lähtien. :D
Lisäsi kohdussa oli semmoinen paine ennen plussaa mut luulin että menkat alkaa.

Tui rv 26

Kiitos teille kaikille :flower:

Lisää vielä saa laittaa, ihana lukea teidän alkuiloistanne :heart:

Pari päivää vielä jännään itse ja sitten testailen jos maltan.
Mitään ihmeellisiä oireita ei ole ollut, mutta jotenkin sellainen *toivonkipinä* on... ;)

Miikkis,
Mä olen plussannut kolme kertaa ja jokaisella kerralla vannon, että tunsin kiinnittymispäivänä polttelua ja kipristelyä! Kiinnittymisen jälkeen rinnat kipeytyivät selvästi 5 - 7 päivän jälkeen. Olin niin varma oireista, että tein raskaustestit herkillä testeillä jo 3 - 4 päivää ennen kuukautisten alkamista ja plussat oli vaikka tein testit illalla (enkä siis aamupissasta). Niin ja pissa tosiaankin muuttui melko pian kiinnittymisen jälkeen hyvin keltaiseksi ja "haisevaksi"... Lämpöjä en mittaillut, mutta vilutti kyllä hieman. En myöskään kokeillut kohdunnipukkaa.

Vaikka itse siis väitän tunteneeni selkeitä oireita jokaisella kerralla, taisi varmin oire kuitenkin olla se "tutina", että nyt on jotain tapahtunut... =)

Tsemppiä sinulle!

Itselläni muistelen "oireina" olleen... Etomista, muistan pomoni syöneen lihapiirakkaa vieressäni ja jouduin juoksemaan vessaan yökkäämään, tämä oli n. 1 vk lasketun hedelmöittymisajankohdan jälkeen. Jotain menkkamaista kipua, rinnat oli todella arat ja seksuaalinen vietti huipussaan. Ensi kerran tein testin jouluaatonaattona, oli viallinen, ei näyttänyt mitään, kyseessä taisi olla apteekin oma testi. Toisen kerran 4.1 ja tuli heti kaksi viivaa. Ehkäisylaastarit jäi "vahingon" kautta pois 22.11 (eli resepti olikin tyhjä ja uusinta kesti viikon, joten piti odottaa seuraaviin kuukautisiin että voi laittaa uuden), hedelmöitys itsenäisyyspäivänä ja plussasin varmuudella 4.1. Joten nopeaa oli toiminta... Niin, ja päivää myöhemmin testin teosta alkoikin h*lvetinmoinen paha olo joka kesti seuraavat neljä kuukautta :D Nyt voi jo hymyillä, silloin ei paljoa naurattanu, melkein tiputukseen joutui. Mutta ehkä tää on kaiken sen arvoista :)

Toivottavasti onnistuu!!

Kirvash ja Pikku-Pekka 39+6

Muokkaus; Niin, ja mun kohdalla ei kyllä voi sanoa että "Mä vaan tiesin," kyllähän sitä epäili koska oli jättänyt ehkäisyn pois, ei välttämättä tarkoituksena tulla raskaaksi, mutta keskusteltu miehen kanssa että jos tulee niin tulee (ja sehän tulee edelleen :)), mutta en voi kyllä puhua mistään sisäisestä tunteesta. Paniikkiinhan siinä meni kun näki ne viivat :laugh:, ja vaikka kuinka olin vuosia vauvelia toivonut, sitten kun sellainen oli tulossa, olin aika negatiivinen. Meni varmaan viisi kuukautta että tunsin ensimmäisiä onnen tunteita tulevaa lastani kohtaan... Nyt... Laskettu aika huomenna ja fiilikset täysin toiset ku vuoden alussa. Pikkuhiljaa sitä mammautuu....

laitampahan omatkin kokemukseni:
lämmöt normit, menkkakivut tuli ajallaan ja itkeä tuhersin jo miehelle ettei tästäkään kierrosta vielä...muttamutta, se täti jäi sitten tulematta ja testasinkin melko hetimiten plussan :heart: eli varsinaisia raskausoireita ei mitään, eikä niitä tullut myöhemminkään; ei pahoinvointia eikä mitään, vaan onnellista odotusta, josta meneillään nyt rv34, eikä mitään pahoja "vaivoja" edelleenkään! näin molempien raskauksien kohdalla, ensimmäinen tosin päättyi rv20, mutta toinen näyttäisi saavan onnellisen lopun :heart: :heart: :heart: toivottavasti sinulla tärppää :heart: !

heipsan miikkis =) =) mä seurasin noita lämpöjä heti kierron alusta joka ikinen päivä suusta ennen ulosnousua. eli jos lämpöjä olis uskomista mulla ei edes ovista ollu..(kummasti nyt vaavi matkassa:)) eli lämmöt ei noussu oviksen jälkeen.. ja nytkin ne on ihan normis. mul meni todella hermot tohon lämpöjen mittailemiseen. jos vielä raskautta joskus yritetään en ikinä enää tohon kyllä sorru..grrrr. :(
oireita ennen testin tekoa... no lonkkien vihlontaa ja hyvin pientä ajoittaista alaselän polttelua. aivan muutaman kerran vähän huonoa oloa..ja hiukset... ne RASVOITTUI aivan ylppä nopeaa... 1 päivässä, yäk. tämä oli todella outo oire. ei muis raskauksis ole tommosta ollu. mutta ei yhtään ainutta selkeää raskausoiretta, ei vieläkään. nyt 5+3
siitä kohdunnipukasta. sen kans mulla meni myös hermo. en huomannut siinäkään mitään suurempia muutoksia. en viäläkään. ovis oli ainut jonka aikana huomasin sen olevan erilainen (pehmee ja auki). sain vain ton nipukan ronklaamisesta hiivatulehduksen et silleen. eli en luottaisi nipukan asentoihin tms. koska nytkään se ei ole mitenkään erityisen kova tai kaukana. hyvin siihen ylettyy. mun mielestä se on ihan samanlainen ku oli heti ajan oviksen jälkeen tai menkkojen jälkeen.
toivon sydämestäni sinulle miikkis plussaa :heart: :heart:

Moi, omat vastaukseni:

* lämmöt oli koholla n. 37-37,2 n. viikon ennen plussaa, suusta mittasin aamulämmöt. Mulla oli myös flunssa juuri plussaamisen aikoihin, joten palelua jne. oli tosi paljon.

* kohdunkaulassa huomasin vähiten muutoksia, mut kai se melko kova oli...

* rinnat ja varsinkin nännit oli tosi arat. Kipeytyvät mulla oviksen jälkeen joka kierrossa ja sit kipu loppuu n. viikko ennen tätiä. Nyt arkuus alkoikin uudestaan. Pissa oli tosi keltaista ja haisevaa. Hiukset rasvoittui , näppylöitä ilmestyi ja hikoilin helposti, oli siis sellainen vähän pms-olo.

Nyt menossa 15+4, plussaonnea sinullekin! =)

En mittaillut lämpöjä enkä tutkaillut pimpsiä :D, mutta oireena oli oireettomuus, eli pms-oireet jatkuivat ja jatkuivat aina vain eikä kuukautisia alkanut kuulua. Mun kohdalla päti se vanha konsti, että ei stressannut turhista vaan antoi tulla jos on tullakseen ja sittenhän se tärppäskin yks kaks, vaikka yritysten välillä oli jopa parin viikon taukoa.