Ihanaa, viikon ainoa vapaapäivä ja kaupassa vissiin kaikki muutkin, ääh...

riiviöiden äiti

Aktiivinen jäsen
21.10.2006
5 172
15
38
Pakko sinne ois ryömiä.
Tänään ainoa vapaa (edellisinä päivinä 13h vuorot, ei todellakaan ehtinyt kauppaan), ja seuraava vapaa tiistaina.
Sanokaa, että kaikki on jo lähteneet mökeille, ja kaupassa on ihan tyhjää?
Mies ja lapset jussin vapaalla, tarttis kai ne jotain syötävää kuitenkin.
Saa antaa ruokaehdotuksia, niiden perunoiden ja sillien lisäksi siis, mikä olis kivaa ruokaa mun muruille ?
Itseasiassa väsyttää eilinen työpäivä senverran että valmis ostoslista, kiitoos!

kanasalaatti, hyvä, kiitos!.
Sen ehdin tehdä huomenaamulla valmiiksi ennen töihinmenoa, niin miehelle jää vain la-ma ruuat tehtäviksi, ja kanasaalaatti on noitten lempparia =)
Ihan kohta lähdetään, kuopuksen kanssa.

Ribsejä ja pihvejä, makkaraa, salaattiaineet (jotain valmissalaatteja), lämpimiä voileipiä hiukopalaksi, savukalaa, vähän herkkuja. Lähtiskö noilla murujen juhannus?

Ribsit jätän väliin, mutta muuten joo. Kalaa mies savustaisi itse, täytyy vaan kattoo onko siellä tarpeeksi tuoretta.
Sen verran ehdin nähdä miestä tossa aamulla ennenkuin meni nukkumaan, että kanafileitä käski ostaa. Mutta aika tylsä ruoka moneksi päiväksi olisi :D
Minä tein 13h päivävuoroa, mies 10h yövuoroa, ei paljon olla nähty...

Mulla samoin tänään ainoa vapaa päivä. Ja oon ite kaupassa töissä.Eli ei juuri vähempää vois kiinnostaa lähteä ostamaan yhtään mitään. Mies tuli kahden jälkeen ja lähti ennen ysiä. Ja puhelin soi tasasin väliajoin et ei oo täälläkään juuri suunnitelmia tehty.
Ei meillä töissä ainakaan eilinen vielä ihan totaalisen ruuhkainen ollu. Eli kyllä veikkaan että tänään voi olla kaupat aika tukossa.
Norjan lohta ja possun ulkofilettä, uusia perunoita, salaatteja. Taitaa olla meiän ruokalistalla. Ilmat niin kylmiä että grillauksen saa unohtaa. Pikkupulloja limsaa ostin ja karkkia. Pakastimesta löytyy vielä rippijuhlien jäljiltä jotain leipomuksia jos sattuu että sunnuntaille jaksais vieraita pyytää.

Mulla samoin tänään ainoa vapaa päivä. Ja oon ite kaupassa töissä.Eli ei juuri vähempää vois kiinnostaa lähteä ostamaan yhtään mitään. Mies tuli kahden jälkeen ja lähti ennen ysiä. Ja puhelin soi tasasin väliajoin et ei oo täälläkään juuri suunnitelmia tehty.
Ei meillä töissä ainakaan eilinen vielä ihan totaalisen ruuhkainen ollu. Eli kyllä veikkaan että tänään voi olla kaupat aika tukossa.
Norjan lohta ja possun ulkofilettä, uusia perunoita, salaatteja. Taitaa olla meiän ruokalistalla. Ilmat niin kylmiä että grillauksen saa unohtaa. Pikkupulloja limsaa ostin ja karkkia. Pakastimesta löytyy vielä rippijuhlien jäljiltä jotain leipomuksia jos sattuu että sunnuntaille jaksais vieraita pyytää.

Mutta etkös sinä voi työpaikkaetuna tuua ostosksia työvuoron päätteeksi kotiin, niin ei tarvitse erikseen kauppaan lähteä? Vai oletko erilaisessa kaupassa töissä kuin mistä ruokaostokset haet?
Toisaalta ymmärrän jos työpaikalta haluaa liueta samantien kun työaika loppuu ;)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;30018184:
Mutta etkös sinä voi työpaikkaetuna tuua ostosksia työvuoron päätteeksi kotiin, niin ei tarvitse erikseen kauppaan lähteä? Vai oletko erilaisessa kaupassa töissä kuin mistä ruokaostokset haet?
Toisaalta ymmärrän jos työpaikalta haluaa liueta samantien kun työaika loppuu ;)

Eilen yritin siis haalia työpäivän päätteeksi jotain. Mutta ajatus ei oikein aina kulje heti töiden päätteeksi. varsinkin kun ei tosiaan olla vielä mitään suunniteltu.
Huomenna työpäivä loppuu vasta kun kauppa kiinni (ja kassat laskettu) eli ei voi enää jäädä ostoksille. Eikä voi oikein aamustakaan haalia kassitolkulla ruokaa pukukoppiin oottamaan.
Eli ei auta kun tänään hilautua ostoksille jos aiotaan syyä ees vähän paremmin kuin arkena.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Veikkaan, että eilen oli se ruuhkaisin päivä, tuossa meidän lähimarketissa (yksi maan isoimmista hypermarketeista), oli vielä kahdeksan jälkeen illalla kaikki kassat auki, kassalla ei tarvinnut juuri jonotella. Yleensä vain joulun aikaan on kaikki auki. Lihaosastolla kävi vielä kova kuhina. Perinteisesti useimmat tekivät ostokset eilen, lähtevät tänään suoraan töiden jälkeen juhannuksen viettoon. Osa menee kaupan kautta. Huomenna meinattiin käydä aamusta sitten täydennystä vielä. Sunnuntainahan on taas kaupat auki.

Eilen käytiin ja ostettiin monen päivän ruoat. Meillä kun on tuo synnytys tulossa vielä tähän"väliin". Ei ollut pahoja ruuhkia, mutta huh, onneksi ei tarvitse käydä kaupassa enää moneen päivään! Mut piti varata tänne syötävää että on sitten anopillekin purtavaa jos ja kun ollaan synnärillä.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Mahdollisimman aikasin vaan kauppaan niin en usko ruuhkaa olevan.
Ostoslistalle laittaisin kanasalaattiaineet ja grillikasviksia. Sitten jotain ekstraherkkua jäätelöä.

Voi kuule. Mä menin ysiltä kauppaan ja siellä oli _kaikki_ muutkin ja porukka lisääntyi vaan koko ajan. Aivan käsittämättömät ruuhkat jo heti aamusta. Pari tuntia meni reissussa, jonotkin kassalle ihan tajuttomat saati ettei kärryjen kanssa oikeasti päässyt kunnolla liikkumaan. Luojan kiitos ei tartte enää sinne lähteä.

semiruuhka oli.rahaa meni 270e ja UNOHDIN SILLIT! :headwall:
No, käyn vielä myöhemmin tuossa 200metrin päässä supermarketissa hakemassa vaniljajäätelöä ja ne sillit. Ja ehkä pullon punaviiniä samalla siitä alkosta ,,,

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;30018549:
semiruuhka oli.rahaa meni 270e ja UNOHDIN SILLIT! :headwall:
No, käyn vielä myöhemmin tuossa 200metrin päässä supermarketissa hakemassa vaniljajäätelöä ja ne sillit. Ja ehkä pullon punaviiniä samalla siitä alkosta ,,,

Aika paljon. Meillä meni 230€ ja funtsin että oli sekin aika paljon. Ja unohdin ostaa pyykinpesuainetta...

Aika paljon. Meillä meni 230€ ja funtsin että oli sekin aika paljon. Ja unohdin ostaa pyykinpesuainetta...

No täällä nuo lapsetkin on jo aikamiehiä, eli ruokaa kuluu ikäänkuin 5:lle aikuiselle ja yhdelle lapselle.
Paljon tsemppiä muuten synnytykseen, mun "juhannusvauva" (l.a. 23.6.) syntyi vasta 6.7., 18 vuotta sitten :heart:

Onnea, me oltiin aamulla yhdeksältä ja oli jo ruuhkaista. Kassoilla myös kesti kun kaikilla oli lavallisen verran tavaraa...

Kauppaan meni 61€, eli ei vedetty övereitä :)

mä menin kauppaan klo 9.00 ja paikalla ei ollut juuri ketään. Pääsin vihannesosastolle ja alkoi porukkaa kasaantua ruuhkaksi asti. Kassoilla olikin sitten jo valtavat jonot :/

Puh, itse tyydyin lähikaupan antimiin. Jotenkin rassaa rullata viidettä kertaa Prisman parkkipaikkaa ympäri ja todeta että ei vain ole tilaa...Ja jos parkkipaikka vapautuu niin siihen hyökkää joku joka on vaaninut sitä jo pidempään.

Yhteistyössä