ihanaa tää raskaana olo....auttakaa nyt!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
oikessti menee hermot....vko 6 täynnä olo on jotain aivan järkkyä...välistä on nii huono olo ettei liikkuun pysty ja koko ajan on sellanen olo niinku ois tosi sairaana ja väsyny voimat ei riitä mihinkään!!!koti on niin siivoton että hermot menee ja mieshän ei tiety ymmärrä mun olotilaa ja tämä olemassa oleva lapsikin tarvitsisi hoitoa ja äitiä....argh...tää on niin p.erseestä kun vaan voi olla...
mikä tähän auttas???ja onko muilla ollu samanlaista jo mahtaakohan kauan kestää...huoh...=(

Mulla oli ihan samaa :hug: Siis mitään ei oikeen pystynyt tehdä kun maata, ja mies teki vielä iltavuoroa että saattoi mennä periaatteessa koko päivä kun mies oli pois. Ei siinä auttanut kuin pyytää apua niiltä joilta mahdollista. Ja yrittää vaan selvitä päivä kerrallaan.

Mulla se alkoi rv 7-8 tienoilla ja helpotti parissa kolmessa viikossa niin että päivät meni suht siedettävästi läpi, rv 15 jälkeen sitte onkin olo ollu loistava tuon pahoinvoinnin ja muun suhteen.

Kuinka vanha lapsi teillä on? Meillä katseltiin paljon filmejä ja poika leikki sängyllä mun kanssa, esim palapeliä tehtiin ja luettiin kirjoja kun mä en oikein kyenny ylhäällä olemaan kun oksetti. Voithan kokeilla sitä b6-vitamiinia tai inkivääriä jos niistä olis yhtään apua siihen oloon :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
Mulla oli ihan samaa :hug: Siis mitään ei oikeen pystynyt tehdä kun maata, ja mies teki vielä iltavuoroa että saattoi mennä periaatteessa koko päivä kun mies oli pois. Ei siinä auttanut kuin pyytää apua niiltä joilta mahdollista. Ja yrittää vaan selvitä päivä kerrallaan.

Mulla se alkoi rv 7-8 tienoilla ja helpotti parissa kolmessa viikossa niin että päivät meni suht siedettävästi läpi, rv 15 jälkeen sitte onkin olo ollu loistava tuon pahoinvoinnin ja muun suhteen.

Kuinka vanha lapsi teillä on? Meillä katseltiin paljon filmejä ja poika leikki sängyllä mun kanssa, esim palapeliä tehtiin ja luettiin kirjoja kun mä en oikein kyenny ylhäällä olemaan kun oksetti. Voithan kokeilla sitä b6-vitamiinia tai inkivääriä jos niistä olis yhtään apua siihen oloon :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
väsymys helpotti parissa viikossa, oksentelu jatkuu edelleen rv 11+4. ja hermot palaa koko ajan, kaikki itkettää...

koita jaksaa, eiköhän se hetki synnytyksen jälkeen helpota :hug:

huoh..tuntuu niiiin pitkältä ajalta ja vaikka onnellinen olenkin että pieni vauva tulossa,mut silti on tää kamalaa.ekaa kun odotin ei koko raskaus aikana ollut mitään pahoinvointia yms...nyt tajuan miten kamalaa odotuskin voi olla....harmi vain että koko muu perhe kärsii aika tavalla....enkä nyt itsekään tilanteesta niin nauti..ja niisk...kotikin pitäs jaksaa hoitaa nyt ällöttää jo tämä siivokin...nyyh...huoh=(

tyttö on nyt 3,5v. ja todella eläväinen ja kaipaisi touhuilua koko ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Huolissaan nyt:

minkähän takia sit ihan apteekissa myydään inkivääriä sisältäviä vitskuja nimenomaan raskaana oleville? :whistle:

En halua masentaa, mutta mulla jatkui äärimmäisen huono olo ihan loppuun saakka. Oksentelin jatkuvasti ja muutenkin olo sietämätön väsymyksen ja heikotuksen takia. Kaikkea kokeilin, mutta mikään ei auttanut... =(

Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
En halua masentaa, mutta mulla jatkui äärimmäisen huono olo ihan loppuun saakka. Oksentelin jatkuvasti ja muutenkin olo sietämätön väsymyksen ja heikotuksen takia. Kaikkea kokeilin, mutta mikään ei auttanut... =(

miten selvisit odotus ajan? kun mulla sellaset jotka vois auttaa ei ymmärrä todellakaan että mun saamattomuus ja väsy yms. johtuu raskaudesta...ainoastaan saan moitteita siivotttomasta kodista ja taas ei oo tehty sitä ja tätä ja tuohan se oloa helpottaa...=(

Siitä synnytyksestähän se vasta alkaa! Vastuu toisesta ihmisestä vähintään 18v!Kamoon hei! Tsemppiä odotukseen! Nauti, kun saat vielä tehdä mitä haluat. Pian pieni ihminen sanelee sun elämääsi täysin!

Koita jaksaa!! Ja nauti siitä, että raskaus sujuu hyvin, kun on paha olo. Itsellä pahoinvoinnit loppui rv:lla 9 ja olin onneissani, mutta rv 10 todettiin vauvat kuolleen viikkoa aiemmin. Joten hyvä olo johtui siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koita jaksaa!! Ja nauti siitä, että raskaus sujuu hyvin, kun on paha olo. Itsellä pahoinvoinnit loppui rv:lla 9 ja olin onneissani, mutta rv 10 todettiin vauvat kuolleen viikkoa aiemmin. Joten hyvä olo johtui siitä.

haleja, otan osaa.=(

Alkuperäinen kirjoittaja kukkis:
Siitä synnytyksestähän se vasta alkaa! Vastuu toisesta ihmisestä vähintään 18v!Kamoon hei! Tsemppiä odotukseen! Nauti, kun saat vielä tehdä mitä haluat. Pian pieni ihminen sanelee sun elämääsi täysin!

sitä mä lähinnä odotan. tiedän vastuun ynnä muut, mutta olen elänyt jo ohi ne ajat" että saisin tehdä mitä haluan".ne kuului teini aikaan nyt elämä pyörii lapsen ja kohta kahden kanssa ja olen siitä onnellinen.=)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
väsymys helpotti parissa viikossa, oksentelu jatkuu edelleen rv 11+4. ja hermot palaa koko ajan, kaikki itkettää...

koita jaksaa, eiköhän se hetki synnytyksen jälkeen helpota :hug:

huoh..tuntuu niiiin pitkältä ajalta ja vaikka onnellinen olenkin että pieni vauva tulossa,mut silti on tää kamalaa.ekaa kun odotin ei koko raskaus aikana ollut mitään pahoinvointia yms...nyt tajuan miten kamalaa odotuskin voi olla....harmi vain että koko muu perhe kärsii aika tavalla....enkä nyt itsekään tilanteesta niin nauti..ja niisk...kotikin pitäs jaksaa hoitaa nyt ällöttää jo tämä siivokin...nyyh...huoh=(

:hug: apteekissa myydään Multitabsin inkivääri-tabletteja jotka on tarkoitettu raskauspahoinvointiin, kokeile niitä. itselle ne ei auttaneet yhtään, mutta monella muulla ovat tepsineet.
koko ajan syöt pieniä aterioita. mä vetelen viiliä ja hedelmäsalaattia tunnin, parin välein vähäsen sekä hedelmiä. ja pakasteesta otetut, puoliksi jäiset mansikat helpottaa yllättävän paljon, samoin jäätelö.

koita levätä mahdollisimman paljon. meilläkin on tyttö vasta 1v7kk ja olen neidin kanssa kaksin iltapäivät ja illat, jotka on pahimpia voinnin ja huimauksen kannalta. ulkoillaan mitä äiti jaksaa, oon sanonut pihan muille äideille että olo on huono ja he ovat kattelleet tytön perään jos on pakko lähteä oksulle kesken kaiken.
ja kaikenlaista pientä tekemistä on yritetty keksiä tytölle, sormiväreillä maalaaminen on hauskinta tällä hetkellä sekä piirtäminen. pahimmillaan pistän DVDn pyörimään ja köllin itse sohvalla hetkisen.

Tää palsta on jollain tapaa aika sairas... :o

Itse olen kokenut neljä raskautta, kolmessa ekassa oksensin puoliväliin asti, neljännessä oksentelu loppui rv37+1, kun synnytys käynnistettiin.

Pitkään jatkunut hyperemesis gravidarum on oikea, diagnosoitavissa oleva sairaus, joka vaatii hoitoa. Siinä menee äiti nopeasti huonoon kuntoon.

Suksikaa suolle, ymmärtämättömät.

Mulla kans kesti tota järkyttävän huonoo oloo melkeen viikolle 30 asti...
Nyt on 35+2 ja ei enää okseta mut kyllä kaikki muut maholliset ja mahottomat vaivat löytyy... Ei oikeesti oo paljo jaksanu ees koko vauvaa miettiä...
Mut onneks se ei tarkota sitä et sulla jatkus niin kauan!
Mulla oli ekan raskaus muuten ihan helppo mut aivan järkyttävät liitoskivut.

Yhteistyössä