Ihanaa, saan viimeinkin hampaani kuntoon!

  • Viestiketjun aloittaja Ja yhteiskunta maksaa
  • Ensimmäinen viesti
Ja yhteiskunta maksaa
Ei varmaan tule yhteiskunnalle halvaksi maksaa 6 implanttia hammaskalustoni täytteeksi, mutta olen niin onnellinen, lapsesta asti olen tästä saanut kärsiä koulukiusaamisen muodossa ja myöhemmin puhevian. Maksettavakseni jää vain poliklinikkamaksut, tätä juhlistaakseni otan ja valkaisen hampaani jotta saadaan hymy kerralla kuntoon =)

Halusin vain jakaa ilouutiseni jonnekin kun kellekään läheiselle en ole asiasta koskaan puhunut enkä puhu.
 
"hmmm"
Julkisella implantit muuten jopa kalliimpia kuin yksityisellä, joten ihmettelen että mitä kautta julkinen maksaa sulle noin monta? jokin tapaturma tai vastaava taustalla?
 
29v
Mulla on toisessa etuylähampaassa hampaan pinnalla halkeama, huomasin n.5v sitten sen. on 2/3 hampaan juuresta alaspäin keskellä hammasta. En tiedä mistä tullut kun en ole ikinä kolauttanut muistaakseni hampaita. Hammaslääkäri sano et 50-vuotiaana saattaapi olla entinen hammas joten mullekkin varmaan sit joudutaan laittamaan implanttikruunu. Pelottaa jo valmiiksi se vaikka vielä ehkä 20-vuotta aikaa siihen :D Jos jää jotain hermosärkyä se pelottaa kun luuhun joudutaan kiinnittämään.
 
Provohan toi oli
[QUOTE="hmmm";26064007]Julkisella implantit muuten jopa kalliimpia kuin yksityisellä, joten ihmettelen että mitä kautta julkinen maksaa sulle noin monta? jokin tapaturma tai vastaava taustalla?[/QUOTE]

Ei ne maksa kunhan provoilee että saa riitoja tänne asiasta. Itse olen sossun asiakas ollut jo 5 vuotta ja kyllä ovat mukisematta maksaneet joka vuosi hammaslääkärin ja suuhyigenistin. Siihen se sitten jäänytkin :)
 
dfghfh
No siis onhan se nyt huomattavasti halvempaa itselle käydä julkisella kuin yksityisellä. Yks tuttu käyny kans laittaan suun kuntoon kun nuorella ihmisellä useita hampaita pois jne. Esim. paikkaushoito oli 23€ ja muistelen sanoneen että uusi hammas noin 100€/kpl. Kaikkinensa maksoi koko höskästä noin tonnin kun julkisella olisi maksanut melkein 4000€ kelakorvauksen jälkeenkin.
 
ap.
Nuorena niitä ei laiteta kun leuat kasvaa, vasta aikuisiällä :) Tähän asti ollut kevytsilloilla tekohampaat noilla tyhjillä paikoilla :) Suotta te vingutte ettei maksa kun päätös on jo saatu ja nyt odottelen vain seuraavaa aikaa jotta alkaa tapahtua.
 
Luitko mistä kyse
No siis onhan se nyt huomattavasti halvempaa itselle käydä julkisella kuin yksityisellä. Yks tuttu käyny kans laittaan suun kuntoon kun nuorella ihmisellä useita hampaita pois jne. Esim. paikkaushoito oli 23€ ja muistelen sanoneen että uusi hammas noin 100€/kpl. Kaikkinensa maksoi koko höskästä noin tonnin kun julkisella olisi maksanut melkein 4000€ kelakorvauksen jälkeenkin.
Onhan se, mutta luuletko että sossu maksaa tän miekkosen 6 hammasta :D Juu ei :)
 
älä nyt viiti
Nuorena niitä ei laiteta kun leuat kasvaa, vasta aikuisiällä :) Tähän asti ollut kevytsilloilla tekohampaat noilla tyhjillä paikoilla :) Suotta te vingutte ettei maksa kun päätös on jo saatu ja nyt odottelen vain seuraavaa aikaa jotta alkaa tapahtua.
Edes mun ystävä joka elänyt työttömyystuella kohta 10 vuotta ei ole saanut hampaan hammasta sossun toimesta 3 menetetyn tilalle ja yksi niistä sentäs edessä oleva kulmahammas. Ihan turha yrittää vedättää.
 
fnjnfdj
Alkuperäinen kirjoittaja Luitko mistä kyse;26064095:
Onhan se, mutta luuletko että sossu maksaa tän miekkosen 6 hammasta :D Juu ei :)
Luin kyllä. Mutta siis ymmärsin ilmeisesti väärin koska en huomannut missään ap:n viestissä sossusta puhuttavan. Ymmärsin siis niin että vaikka itse maksaakin ne polimaksut niin julkisista varoistahan se loppu menee.
 
heha
Mulla myös kulmahampaista seuraavat hampaat pois ja kukaan ei korvaa koska niiden puuttuminen ei haittaa purentaa.Juuri kysyin tätä hammaslääkärillä käydessäni.Jos puuttuvien hampaiden vuoksi olisi ongelmaa syömisessä niin sitten saisi ne tk:n piikkiin.
 
ap.
Olen iloinen että ne saan ne hampaat ja ne korvataan täysin. Olen iloinen että tämä helvetti loppuu viimeinkin ja uskallan ehkä hymyilläkin, lapsena kärsin oikomishoitoja useiden rautojen ja vuosien ajan. Sen jälkeen sain murrosiässä tekarit tyhjiin kohtiin jotka ovat ihan vääränväriset hampaiden nykyiseen väriin verrattuna, sillat on epämukavat ja puheeni on sössötystä noiden vuoksi. Todellakin aiheuttanut itsetunto-ongelmia.
Minulla puuttuu edestä 2 ja sitten 4 poskihammasta niin ylhäältä kuin alhaaltakin, vaikuttaisi ratkaisevasti purentaan jos olisi vain tyhjät kolot tilalla.

Kaikki ei ole automaattisesti tyhjätaskuisia sossun ongelma-asiakkaita, ihme ettei täällä saa iloita hyvistä uutisista joita on odottanut siitä lähtien kun liki ensimmäiset onnettomat maitohampaat lähti ja tilalle ei tullutkaan mitään muuta kuin pilkkaa.
 
"hammaskeiju"
Sorry vaan kaikki kateelliset! Kela korvaa lääkinnällisenä kuntoutuksena synnynnäisen vian korjaamisen, tässä tapauksessa puuttuvat hampaat. Sossuun niistä on turha mennä valittamaan, ei kuulu heille. Onnea paljon tulevalle hymylle!
 
ei maksa.
Kyllä maksaa.Poikani on nyt 20v ja hänellä on jostain syystä jäänyt kehittymättä(ilmeiseti jo sikiöaikainen häiriö) viisi hampaista.Nyt puuttuvien paikalla hammasiltoja.Hän tulee saamaan implantit pelkän käyntimaksun hinnalla.Ne laitetaan kun kasvu kokonaan pysähtynyt.Kävi juuri erikois hml pari viikkoa sitten ja odottaa nyt aikaa leikkaukseen.
 
hampaiden kuntoutus. :D
Mulla synnynnäisesti kaikki kulmahampaat puoliksi poskien sisällä, jouduttu poistamaan kaikki, kukaan ei maksa uusia tilalle =)
Riippuu varmaan just missä kohtaa hampaat sijaitsee.Nämä poikani (synnynnäisesti puuttuvat rautahampaat) on edessä ylhäällä ja alhaalla.Ei ole ihan kosmeettinen haitta siis.Puuttuu kyllä takaakin joitain,mutta niitä ei saa kuin omaan piikkiin.Eikä mikään sossu maksa.Saa hoidon kaupungin hammashoitolan kautta.Ja siis maksaa siitä vain käynti(poliklinikka)maksun.Aikoinaan kun häiriö huomattiin oikomishoidossa yhden hampaan hinta oli silloin noin 10000 markkaa.Ja kertaa viisi.Mitä lienee nyt euroina kokonaisuudessaan.
 

Yhteistyössä