Ihanaa! Muutamme koko perhe Dubaihin syksyllä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onnellinen

Vieras
miehen työn perässä. Pitkäaikainen haave toteutuu vihdoin eli ulkomailla asuminen, mieskin lopulta suostui ja saatiin komennus. Huhhuh..en vieläkään oikein käsitä, että pimeys ja kylmyys on poissa seuraavien muutaman vuoden aikana. Jipii!

Muutaman vuoden jankkasin ulkomaankomennusta miehelle ja vihdoin se suostui :)

Dubai osui kohdalle oikeastaan ihan sattumalta. Mutta en valita, lämmintä siellä ainakin on ja juu avoimin mielin lähdetään.

Kannattaa otaa eukäteen selvää kaikista omituisista säädöksistä ja etenkin naisia koskevista.. Siellä kun ei tuo tasaarvo maailma taida olla ihan samanlainen kun täällä.

Onnea matkaan! Varmaan ihana päästä lämpöiseen!

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Tunnen monia suomalaisia ketka ovat Dubaista tanne siirtyneet.

Minä tein kerran välilaskun Dubaissa, mutta muuten en siitä mitään tiedä. Onko se miten vanhoillinen, ainakin pukeutuminen näytti olevan varsin vanhakantaista verrattuna joihinkin muihin muslimimaihin noin pikasilmäyksellä?

Kylla siella lanskarit ovat ihan omissa oloissaan. Suomalaisten asuminen on keskittynyt aika samoille alueille. Dubai on yksi turvallisimmista arabimaista ja Arabiemiraatit ovat toimineet aktiivisesti rauhan puolestapuhujina.

Dubaissa toimitaan islamin uskon puitteissa. Kaikki tapahtuu ajallaan Allahin tahdon mukaan. Kaikki edellyttaa alistumista byrokratian hitaisiin rattaisiin.

Liikenne on mennyt viime vuosina aivan hurjaksi. Autojen maara kasvaa ja liikenneruuhkat aivan valtavat. Mitaan julkista liikennetta ei ole kehitetty.

Onnea matkaan ja paljon avointa mieltä! Itse olimme Yhdysvalloissa 3v;tta ja palasimme 2v sitten.Kesällä taas matkaamme lomalle rapakon taakse. Paluu kotimaahan oli vaikeampi, kuin muutto Manhattanille, neljän lapsen kanssa.

suutelusta..joku suom.nainen suuteli torilla miestä niin sai vankeutta. vielä kamalampi tapaus oli kun britti miehellä oli hiuksen hieno(mikroskooppinen) muru kannabista kengän pohjassa sai 3v. vankeutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Anu:
Onnea matkaan ja paljon avointa mieltä! Itse olimme Yhdysvalloissa 3v;tta ja palasimme 2v sitten.Kesällä taas matkaamme lomalle rapakon taakse. Paluu kotimaahan oli vaikeampi, kuin muutto Manhattanille, neljän lapsen kanssa.

Kade olen...miten teille tarjoutu toi mahdollisuus ja viel manhattanille? millasessa asunnossa asuitte jne =)