Ihanaa kun olen oppinut olemaan lasteni kanssa <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Champion
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Champion

Aktiivinen jäsen
05.04.2005
4 115
0
36
Pirkanmaa
Kun lapset syntyi niin kaikki tuntui olevn itsestään selvää ja sitä vaan oltiin ja joku meni pieleen. Poika oli vilkas ja kahden pienen kanssa ei muka jaksanut. Aika kului ja viime kesänä tilanne kärjistyi tosi pahasti kun mies lähti ulkomaille töihin. Lasten neuvola käynnillä puhkesin itkuun ja sanoin etten pärjää lasten kanssa kun ovat ihan hirveitä. Terkka kysyi haluanko perheneuvolaan lähetteen ja sain sen ja päästiin kiireellisinä sinne. Kuukausien työ ja muutokset MUN käytöksessä tuotti tulosta ja nyt vuosi ton jälkeen olo on hyvä ja lasten kanssa on helppoa ja ihanaa :D Pakko hehkuttaa jonnekkin kun tästä epäonnistuneesta äidistä leivottiinkin täysin onnistunut äiti joka on oppinut käsittelemään lapsiansa :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
:hug: =) Minkälaisia muutoksia olet omassa käytöksessä tehnyt?

En tajunnut itse et annoin lapsille vihaisena vaan negaa palautetta ja olin vihainen koko ajan kun olin väsynyt ja lapset sitten osasivat pitää tilannetta yllä koko ajan et sain aina vaan olla vihainen (vaikka ei olisi pitänyt) eli piti muokata positiivinen asenne lapsia kohtaan ja olla hermostumatta ja kun meillä lapset on kauhean tunteikkaita tai "suuresti tuntevia" kuten psykologi ilmaisia niin on pitänyt opettaa lapsia ja itseään hallitsemaan omia tunteitaan. Pitkä prosessi ja jatkuu edelleen mut voiton puolella ollaan :) Ei sitä edes ymmärrä miten pienistä asioista lasten käyttäytyminen on kiinni ja mä syytin mun lapsia kamaliks vaikka vika lähti täysin musta ja miehestä!

Kiva kuulla että sulla menee nyt paremmin :) On se ihan totta että yksikään lapsi ei piru sisällään tähän maahan synny enkä mä usko yhdenkään lapsen olevan paha, kyllä kaikki on vanhemmista lähtöisin :) Meillä ollut aika samanlainen tilanne, mä olin koko ajan vaan vihainen mutta ole itsekseni saanut asiat rullaamaan kun aloin katsomaan vähän tarkemmin peiliin :D Mulla on taustalla keskivaikea masennus (joka on jo nyt voitettu :) ) ja jotenkin se turha räyhääminen jäi päälle. Nyt on meillä ihan eri ääni kellossa, elämä hymyilee ja lasten kanssa on todellakin ihanaa ja kivaa kotona ja siksi aion heidän kanssa kotona ollakkin, niin pitkään kuin mahdollista :)

Alkuperäinen kirjoittaja Champion:
Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
:hug: =) Minkälaisia muutoksia olet omassa käytöksessä tehnyt?

En tajunnut itse et annoin lapsille vihaisena vaan negaa palautetta ja olin vihainen koko ajan kun olin väsynyt ja lapset sitten osasivat pitää tilannetta yllä koko ajan et sain aina vaan olla vihainen (vaikka ei olisi pitänyt) eli piti muokata positiivinen asenne lapsia kohtaan ja olla hermostumatta ja kun meillä lapset on kauhean tunteikkaita tai "suuresti tuntevia" kuten psykologi ilmaisia niin on pitänyt opettaa lapsia ja itseään hallitsemaan omia tunteitaan. Pitkä prosessi ja jatkuu edelleen mut voiton puolella ollaan :) Ei sitä edes ymmärrä miten pienistä asioista lasten käyttäytyminen on kiinni ja mä syytin mun lapsia kamaliks vaikka vika lähti täysin musta ja miehestä!

Tämä taitaa vähän mullakin olla ongelmana tällä hetkellä. :ashamed:
Hienoa, että olette saaneet asiat luistamaan paremmin! =)

:hug:
Itellä hiukan samanlainen tilanne päällä, oon opettelemassa uudestaan hyvään äitiyteen. Havahduin yks päivä siihen ettei kukaan tässä talossa ollut onnellinen, ja aloin korjaamaan asioita. Nyt meillä nauretaan paljon, ja vaikka joskus tuntuu että tää on taas sitä samaa paskaa, niin kierteen saa pysäytettyä ja voi taas koittaa jaksaa paremmin huonojakin päiviä.
Tsemppiä!

Hienoa, että myönsit tarvitsevasi apua ja että sait sitä! Ei niin itsestäänselvää nykyään.

Olenkin pyrkinyt promoamaan tällä palstalla sitä, että usein pienten ja vähän isompienkin lasten käytösongelmat saa talttumaan ottamalla heitä useammin syliin, ei sillä, että keksii yhä kovempia rangaistuksia. Aivan sama kuin parisuhteessakin riidat lievenevät yhdessäololla ja kommunikoinnilla, eivät riitelyllä.