Ihanaa huomenta kaikille! Se on taas perjantai :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammanpojat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mammanpojat

Aktiivinen jäsen
08.09.2008
1 348
0
36
Aamukahvi porisee keittimessä, vatsatauti ei niin pahasti näytä enää vaivaavan. Kymmeneltä kuopuksen puheterapia (sai yksityiselle maksusitoomuksen 1800e eli 15kertaa), ja sitten klo 12 kampaaja ;)

Väri mulla onkin just päässä, niin ei tarvitse kuin leikata uusi malli.

Sit jos lähtis ystävän kanssa kirpputori ostoksille ja syömään, lapset mukaan. ;) Masuasukki potkii mahassa jo aamutuimaan. :heart:

Huomenta! Ihana perjantai ja huomenna on vielä ihanampi lauantai, saan nukkua niiiin pitkään kun haluan. :) Tämä viikko on tullut tehtyä pitkää päivää ja sen huomaa levottomista öistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinku-iita:
Mulle on kyllä ihan kakka perjantai!! Viime yönä alko oksentelu, eikä loppua näy! Janottaa kamalasti ja mikään ei pysy sisällä |O

Ja kaiken kukkuraks lapsetkin vielä sairaita!! :kieh:

Me just ollaan parantumassa tosta, tai ainakin tuntuu siltä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
Aamukahvi porisee keittimessä, vatsatauti ei niin pahasti näytä enää vaivaavan. Kymmeneltä kuopuksen puheterapia (sai yksityiselle maksusitoomuksen 1800e eli 15kertaa), ja sitten klo 12 kampaaja ;)

Sit jos lähtis ystävän kanssa kirpputori ostoksille ja syömään, lapset mukaan. ;) Masuasukki potkii mahassa jo aamutuimaan. :heart:

Kuulostaa että sulla on kiva päivä tulossa. Tosta kampaajalla käynnistä taidan olla myös pikkasen kade :D

Hienoa, että pääsitte tonne puheterapiaan. Minkä ikäinen teidän kuopus on? Meillä poika täyttää pian 5v ja on käynyt syksystä asti puheterapiassa R takia, nyt alkaa vihdoin R lausuminen onnistua silloin kun se on sanan alussa.

Mulla on päivä myös alkanut hyvin. vauva nukkui tänä yönä niin hyvin, että sain itsekin nukkua 4h ja 3h putkeen =)

Ulkona alkaa olla kevään tuoksua ilmassa - sekin piristää kummasti.

Kaunista/mukavaa päivää kaikille!

Tuulen sydän

Alkuperäinen kirjoittaja Vinku-iita:
Mulle on kyllä ihan kakka perjantai!! Viime yönä alko oksentelu, eikä loppua näy! Janottaa kamalasti ja mikään ei pysy sisällä |O

Ja kaiken kukkuraks lapsetkin vielä sairaita!! :kieh:

Juu huomenta vaan! Meillä kuopus rupesi yöllä oksentamaan ja nyt keskimmäinen valittaa vatsakipua :headwall: Tuo pienin onneksi jo vähän söi ja sisällä on toistaiseksi pysynyt.

Huomenta kaikille!
Meillä justiinsa herättiin, miul hartiat ihan jumissa (ei uutta) ja lapset jo niin virkeinä kun olla voi..Miestä ei kuulemma enää okseta niinkään mut maha muuten sekasin :/

Voikohan liiallinen hiivan syönti aiheuttaa vatsaongelmia? Kun toissapäivänä syötiin itsetehtyä pitsaa ja sämpylöitä ja eilen vielä pullaakin..?
Muuta en oikeen keksinyt, et mitä erilaista oltais syöty...ellei sitten oo vaan vatsatauti.

Vinku-iitan ja Surkea noidan perheille paranemisia!

Meillä esikoinen käy myös puheterapiassa, vissiin epäselvän puheen takia.
Myö ollaan saatu selvää kyl, mutta terkka ei..ja kun tytöllä oli niin outoja sanoja,keksinyt itte.

Alkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:

Kuulostaa että sulla on kiva päivä tulossa. Tosta kampaajalla käynnistä taidan olla myös pikkasen kade :D

Hienoa, että pääsitte tonne puheterapiaan. Minkä ikäinen teidän kuopus on? Meillä poika täyttää pian 5v ja on käynyt syksystä asti puheterapiassa R takia, nyt alkaa vihdoin R lausuminen onnistua silloin kun se on sanan alussa.

Mulla on päivä myös alkanut hyvin. vauva nukkui tänä yönä niin hyvin, että sain itsekin nukkua 4h ja 3h putkeen =)

Tuulen sydän

Huomenta täältäkin!
Lueskelin noita kirjoituksia, ja kysyisin teiltä minkälaisia puhevikoja lapsilla on? Meidän 5,5v. kävi kertaalleen puheterapeutilla R ja S-äänteiden takia. R on sellainen poski-R eli lausuu väärässä paikassa ja S "etiäinen". Mutta ei asiantuntija pitänyt vaivoja pahoina, sanoi vaan että odotellaan vielä tulevatko itsestään ja katsotaan sitten eskari-iässä uudestaan...

Ja nukkumisesta vielä, mua paleli viime yönä joten vaavi sai syötöltä jäädä viekkuun nukkumaan ja lämmittämään mua... Ja silloin ei kyllä kovin raskaasti nukuta, kun tissi on vauvan vieressä niin tissi suussahan se silloin tahtoo nukkua =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja samete:
Alkuperäinen kirjoittaja tuulen sydän:

Tuulen sydän

Huomenta täältäkin!
Lueskelin noita kirjoituksia, ja kysyisin teiltä minkälaisia puhevikoja lapsilla on? Meidän 5,5v. kävi kertaalleen puheterapeutilla R ja S-äänteiden takia. R on sellainen poski-R eli lausuu väärässä paikassa ja S "etiäinen". Mutta ei asiantuntija pitänyt vaivoja pahoina, sanoi vaan että odotellaan vielä tulevatko itsestään ja katsotaan sitten eskari-iässä uudestaan...

Ja nukkumisesta vielä, mua paleli viime yönä joten vaavi sai syötöltä jäädä viekkuun nukkumaan ja lämmittämään mua... Ja silloin ei kyllä kovin raskaasti nukuta, kun tissi on vauvan vieressä niin tissi suussahan se silloin tahtoo nukkua =) :heart:

Hei Samete!

Meillä poika ei lausunut R ollenkaan, vaan sen tilalla oli aina L.

Vauvat ilmeisesti tykkää nukkua vieressä :heart: Voi olla että meidänkin hyvien yöunien takana oli se, että jätin vauvan viereen koko yöksi. Illalla hänellä oli ekaa kertaa oikein kunnolla itkuisuutta ilmavaivojen takia ja annoin hänelle myös ekaa kertaa Cuplatonia. En tiiä kumpi sitten oli hyvien yöunien takana Cuplaton vai kainalossa nukkuminen :D

Vauvat kaipaavat läheisyyttä! :heart:
Meidänkin poika lausuu välillä R:n L:ksi ja välillä pörisyttää tuolla poskessa... Puheterapeutin mukaan L:ksi sanominen olisi parempi vaihtoehto kuin sanoa R väärässä paikassa. Meille annettiin sieltä mukaan D-kielen ohjeita ja sanottiin että 5-vuotiaan normaali tilanne, ei tartte vielä huolestua. Mutta kyllä mä taidan heti syksyllä varata aikaa, jos ei ihmettä tällä puherintamalla tapahdu. Taitaa poikaa vähän itseään harmittaa, mutta ei ehkä vielä niin paljoa että jaksaisi ruveta opettelemaan tosissaan.

Alkuperäinen kirjoittaja samete:
Vauvat kaipaavat läheisyyttä! :heart:
Meidänkin poika lausuu välillä R:n L:ksi ja välillä pörisyttää tuolla poskessa... Puheterapeutin mukaan L:ksi sanominen olisi parempi vaihtoehto kuin sanoa R väärässä paikassa. Meille annettiin sieltä mukaan D-kielen ohjeita ja sanottiin että 5-vuotiaan normaali tilanne, ei tartte vielä huolestua. Mutta kyllä mä taidan heti syksyllä varata aikaa, jos ei ihmettä tällä puherintamalla tapahdu. Taitaa poikaa vähän itseään harmittaa, mutta ei ehkä vielä niin paljoa että jaksaisi ruveta opettelemaan tosissaan.

meillä poika on tykännyt kovasti tosta terapiasta. Opettelu sujuu hyvin yhdistettynä leikkiin :)

Kyllä ne R sieltä tulee aikanaan nii teillä kuin meillä :wave:

Huomenta vaan. Lomalla ollaan poikien kanssa, mies töissä. Mut ei me osata nukkua yli 7 kun alkaa olla jo valosaa ja se on lapsillakin normi ylösnousuaika arkisin.

Tänä aamuna herätys tuli klo 6.20 kun velipoika soitti et töppöset jalkaan ja näyttämään kuvion rajat. Unenpöpperössä oltiin niin ihmeteltiin et mitä ihmettä :D ni sit katoin ulos niin vihdoin viimein kahden vuoden odottelun jälkeen se moto tuli kaatamaan noi meidän männyt... pojatkin heräs siihen ja äsken oltiin jo tunti pihalla ja kateltiin kun vähät puut menee nurin. :D

Tää päivä meneekin sitä ihmetellessä, siivotessa ja nuohoojaa odotellessa. Huomenna mennään teatteriin katsomaan Katto Kassista. Päätä vaan särkee :(

Yhteistyössä