"Ihana" ystävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mila"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mila"

Vieras
Meillä tuli ystävän kanssa vähän riitaa rahasta. Olin sille velkaa 150€ ja en pystynyt rahapulassa sitä maksamaan ajoissa (juu vika mussa). No se jankutti sitä velanmaksua melkein joka päivä ja suutuspäissäni sitten sanoin että en mä mitään maksa, että en edes oo mitään velkaa tai että todista se. No tämä ystävä otti asian vähän tosissaan ja meni myymään mun sille lainaaman lumilaudan!! Siis laudan arvo siteineen ja monoineen on ainakin tuplasti tuon velan verran. Uutena ne maksoi muistaakseni yli 500€.

Onko jonkun lain mukaan mun ystävä velvollinen tuon korvaamaan? Nyt se väittää ettei kuulemma ole multa mitään koskaan lainannutkaan.

Ystävä päätti maksaa potut pottuina. Hyvä hänelle! Sinun olisi pitänyt tajuta ihan itsekin se lumilauta myydä, jos kerran sillä saa velan maksettua. Ei se ole mikään välttämättömyys kuitenkaan. Velan kiistäminen oli sinulta törkeyden huippu.

Aika tyypillinen ongelma kun toinen vaatii rahaa ja toinen ei maksa. Mun mielestä sä et voi tavallaan vaatia mitään mutta jos sen saama raha sun kamoista on paljon yli niin ei sekään ihan oikein ole. Aika useesti tälläiset menee sitten tappeluksi jos teillä ei ole kaveriporukassa sellaisia jotka tekee päätökset.

150 on mulle ainakin iso raha, jos sen oikeesti tarttee niin voivoi,
katso peiliin ja tajua että itse mokasit.
tähän sopis vähän tää et joka leikkiin ryhtyy niin se leikin kestäköön :)

Ainakin kaveri sai omat rahat takaisin korkojen kanssa. Ehkä kannattaa maksaa ajoissa eikä väittää myöhemmin ettei lainanut mitään.
Jos on varaa ostella tavaroita jotka maksaa melkein 500 ege:ta, on varaa maksaa vellan takaisin ilman viivästyksiä.

Hah! OIKEIN! :D siitäs sait! Kuulostaa loisto tyypiltä se sun kaveris! Hahahahaa! Mitäs olet niin kusipää idiootti ettet maksa velka-asioiden takasin! x)

Mitä sen ystävän olis pitänyt tehdä, unohtaa se 150 euron velka? Ai niin, mutta ethän sä ollut sille mitään velkaa, joten ei se sun ystäväsikään silloin voinut mitään myydä sen olemattoman velan takia :rolleyes:

Yhteistyössä