Ihana viikonloppu, mutta anoppi pilasi sen sunnuntaina...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tympii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tympii

Vieras
Vituttaa ja harmittaa niin paljon, tuntuu että räjähdän!

Pitkästä aikaa (pari vuotta sitten viimeksi) veimme lapset mummolaan hoitoon viikonlopuksi jotta saisimme ollan kahdestaan. Olihan se ihanaa laatuaikaa!! Sunnuntaina kun haimme lapset mummolasta, alkaa heti valitus ettei ikinä enää ota kaikkia kolmea yhtäaikaa, on ollu niin kova hommaa! Anteeksi, että me mieheni kanssa pyysimme sinua katsomaan lapsenlapsiasi viikonlopun, jota teemme TODELLA harvoin! Kiitos anoppi, pilasit onneni ihanasta viikonlopusta!

Kiittämättömyys miniä on nimesi. Miksi olet tehnyt noin monta lasta tai lapsia ollenkaan kun on noin saatanallisen hankalaa. Anopilla hoidatat ilmaiseksi lapsesi! Palkkaa lastanhoitaja kotiin niin ei tarvi kuunnella valitusta ja saat sitä vapaata aina kun haluat :kieh:

Joo, ei meilläkään isovanhemmat hoida lapsia paitsi enintään silloin, kun ollaan synnärillä. Näillä mennään. Varmaan täytyy kyselleä paikallisista lastenhoito-oppilaitoksista halukkaita lastenhoitotyöhön.

No hyvä kun sait ne hoitoon. Me yritettiin saada kahta pientä ja yhtä koululaista anopille yökylään, jotta voitaisiin olla kaksin ja käydä ravintolassa ja leffassa niin sanoi ettei ota niitä, ei jaksa hoitaa niitä. Ehkä me 10vuoden päästä päästään jonnekin kahdestaan. Viimeksi oltiin yli 8vuotta sitten. Anoppi ei katso niitä edes sen vertaa, että hänen luonaan voitaisiin juoda kahvit rauhassa vaan pitää itse juosta siitä lasten perään vaikka anoppi on joutilaana telkkua möllöttämässä.

Toisten lapsista - mukaanlukien omat lapsenlapset - vastuu on melkoinen. Ei se ole sama kuin omien lasten hoitaminen ja vahtiminen. Ja koko viikonlopuksi vain että saisi olla kahdestaan. Olisi kannattanut miettiä aikoinaan...

Meillä onneksi hoitavat milloin vain ja jopa tekevät sitä mielellään :) Anoppi tulee heti kun soitan esim. jos mulla menoa tai olen itse kipeänä. Omat vanhempani ottavat melkein joka viikonloppu jonkun tai kaikki lapset yökyläileen <3

Alkuperäinen kirjoittaja meillä toisin :);29068847:
Meillä onneksi hoitavat milloin vain ja jopa tekevät sitä mielellään :) Anoppi tulee heti kun soitan esim. jos mulla menoa tai olen itse kipeänä. Omat vanhempani ottavat melkein joka viikonloppu jonkun tai kaikki lapset yökyläileen <3

Ja tosiaan isovanhemmat itse kysyvät lapsia sinne yökylään.

On se rankkaa, miksi ei saisi sanoa että on rankkaa. Saahan vanhemmatkin valittaa, miksi ei sitten isovanhemmat?

Ei munkaan anoppi ota lapsia yhtä aikaa. Mun vanhemmat taas ottavat, ja nyt aina vaan enemmän eläkkeellejäämisen myötä. Mutta esimerkiksi viikon reissun jälkeen kyllä sanovat että nyt menee toinen viikko tästä reissusta toipuessa. En ota sitä pahalla, niinhän se on kun ei enää sitä rallia joka päivä pyöritä.

• Tykkää
Reactions: Data
On se rankkaa, miksi ei saisi sanoa että on rankkaa. Saahan vanhemmatkin valittaa, miksi ei sitten isovanhemmat?

Ei munkaan anoppi ota lapsia yhtä aikaa. Mun vanhemmat taas ottavat, ja nyt aina vaan enemmän eläkkeellejäämisen myötä. Mutta esimerkiksi viikon reissun jälkeen kyllä sanovat että nyt menee toinen viikko tästä reissusta toipuessa. En ota sitä pahalla, niinhän se on kun ei enää sitä rallia joka päivä pyöritä.

NiiMUTKU jos sanoo, et on rankkaa niin pilaa sillä ap:n ONNEN!! Ei saa sanoo, ettei tuu pahamieli.

ei minunkaan anoppi ota kolmea lasta yhtä aikaa, olen oppinut jakamaan lapset sukulaisten kesken jos vapaata haluan, yksi mummilleen, yksi menee ukin luokse ja yksi siskon luokse. Hyvä jos kerran vuoteen tämä onnistuu mutta kun onnistuu niin nautin kyllä siitä vapaasta viikonlopusta sanokoon sunnuntaisin kuka mitäkin haluaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu Leppä;29068838:
Toisten lapsista - mukaanlukien omat lapsenlapset - vastuu on melkoinen. Ei se ole sama kuin omien lasten hoitaminen ja vahtiminen. Ja koko viikonlopuksi vain että saisi olla kahdestaan. Olisi kannattanut miettiä aikoinaan...

Kerttu puhuu asiaa. En ottais minäkään kolmea yhtäaikaa.

Aapeehän sitä ei voi valitettavasti tietää.

Viimeksi muokattu:
Kolme lasta koko viikonloppu? Huh! Me vietiin yksi lapsi 4 tunniksi hoitoon kuukausi sitten ja oltiin ikionnellisia, että päästiin syömään ja leffaan :D. Enkä pidä itsestäänselvyytenä, että kukaan, ei edes isovanhemmat, ottaa automaattisesti lapsiani hoitoon. Se on aina plussaa.

Tässä kohtaa voisi ottaa puheeksi sen kuuluisan perhesuunnittelun. Tosin ap:n tapauksessa hiukka myöhään, mutta :D
Että kun suunnitellaan perheen lapsilukumäärää niin sitä voisi miettiä myös siitä näkökulmasta, että kuinka rankkaa se lopulta on jos on monta lasta? Saako niitä hoitoon helposti? Onko tukiverkkoja riittävästi? Minkä ikäisiä tukiverkkoja on, jaksaako haluaako hoitaa?
Ja ennekaikkea, että mitkä itsellä on rahkeet. Yllättävän monelle tulee yllätyksenä tällaiset asiat, siten ettei niitä ole ollenkaan ajateltu ennen lasten tekemistä tai että yllättäen ei olekkaan mahdollista vaan lähteä leffaan tai viikonloppua viettämään kahden kun on niitä OMIA lapsia...

Tottumattomalle kolmen lapsen hoito yhtäkkiä on varmasti rankkaa, mun mielestä on hienoa että hän sanoi sen eikä selän takana mutise. Riippuu tietenkin lasten ikäjakaumasta, mutta ehkäpä pieni hajautus jos mahdollista olisi paikallaan.

Totta helvetissä mä tiedän että kolmen lapsen hoitaminen rankkaa!!!! Oottekste nyt aivan idiootteja?!?! Mä en nyt kuiten alottanut tätä keskustelua sen takia, että te voisitte arvostella minua ja minun valintoja, koska ette te raukat minua edes tunne. Ette tiedä minusta mitään ettekä elämäntilanteestani. Ette yhtikäs mistään!!!!! Mä vaan avauduin tänne tänään koska mulla oli niin perkeleen paha mieli ja mä sain sen purattua tänne muutamin lausein, koska mulla oli siihen tarve. Se on jännä, että kyllä ihmiset osaa olla ilkeitä toisia kohtaan. Ihminen on toiselle ihmiselle susi.

Totta helvetissä mä tiedän että kolmen lapsen hoitaminen rankkaa!!!! Oottekste nyt aivan idiootteja?!?! Mä en nyt kuiten alottanut tätä keskustelua sen takia, että te voisitte arvostella minua ja minun valintoja, koska ette te raukat minua edes tunne. Ette tiedä minusta mitään ettekä elämäntilanteestani. Ette yhtikäs mistään!!!!! Mä vaan avauduin tänne tänään koska mulla oli niin perkeleen paha mieli ja mä sain sen purattua tänne muutamin lausein, koska mulla oli siihen tarve. Se on jännä, että kyllä ihmiset osaa olla ilkeitä toisia kohtaan. Ihminen on toiselle ihmiselle susi.

Mummolle se on vielä rankempaa.

Kasva aikuiseksi!

Yhteistyössä