Ihana talo ja tontti ihan mieletön.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse tarjoaisin tontin arvon miinus tuon torpan purkukustannukset, mutta tiedän kyllä joidenkin arvostavan noita rintsikoita kovastikin. Ostakoon siis mieluummin joku sellainen. :)

Juoksisin karkuun.

Varoittavia merkkejä: kellariin nousee kosteus, kylppärien vesieristyksissä sanottavaa, putki- ja viemärirempat tiedossa, sähköt, katto, loput ikkunat, millainen eristys tuolla on, ilmeisesti suora sähkö ilmanlämpöpumpun lisäks...

Tosiaan, "pientä pintaremppaa" tarvinnee. Ei siinä mitään, ihan ok näköinen talovanhus. MUTTA kellariin nousee kosteus ja kylppärissä ei ole vesieristeitä.... Eli kylppäri auki jne. Onko salaojitettu? Ilmalämpöpumppu 50-luvun talossa on iso no no no.

Tontti tuossa lähinnä kiinnostaa, on arvostetulla alueella ja harvoin tuolla mitään on myynnissä. Talostakin saisi varmaan kivan remppaamalla. Yläkertaan saa muutaman huoneen.

Ainoa todellinen ongelma on väärin tehdyt rempat, ei itse 50-l talo. Sauna ei kuulu tuon ikäiseen taloon.

Vitsi, mitä tietäjiä täällä on olevinaan. :D Samat ongelmat on 70-l taloissa ja 80-l vasta homepulloja tehtiin.

prod_bulldozer_5.jpg

[QUOTE="vieras";26390056]Ainoa todellinen ongelma on väärin tehdyt rempat, ei itse 50-l talo. Sauna ei kuulu tuon ikäiseen taloon.

Vitsi, mitä tietäjiä täällä on olevinaan. :D Samat ongelmat on 70-l taloissa ja 80-l vasta homepulloja tehtiin.[/QUOTE]

On totta, että remppaamattomana rintsikka voisi ollakin kutakuinkin terve tapaus (tosin lähinnä harakanpesähän se silti olisi nykystandardien mukaan). Vaan mistäpä enää löytyy pilaamattomia? Ihmiset kun eivät enää muutamaan kymmeneen vuoteen ole viitsineet asustella ilman sisäsuihkuja ja -saunoja.

70-luvun talojen suurimmat ongelmat ovat tasakatoissa (joista suurin osa lienee jo korjattu/muutettu harjakatoiksi) ja valesokkeleissa. Plus puutteellisessa ilmanvaihdossa. Mutta 80-luvun mittaan alettiin kyllä hahmottaa mm. ilmanvaihdon merkitys, eikä niitä valesokkeleitakaan enää ainakaan vuosikymmenen loppupuolella tehty.

Noin ajatuksena tykkään talosta ja ihana tosiaan toi tontti. Mutta oikeasti en taloa ottaisi. Pihan voisin ottaa. Itte oon asunu kakarana rintsikassa ja sellasta jatkuvaa yllpitoa jne en jaksais. Ja toi pitäs aikalailla remppaa kokonaan.

Minunkin kotitalo on rintamamiestalo, ihmeen hyvässä kunnossa kyllä! Taloon tehty "jatkoa" missä on eteinen, suihku, sauna ja pukuhuone... Aika perusteellista huolenpitoa tosiaan vaatii, että nuo talot pysyy pystyssä... :P Talon saisi kyllä kaataa nurin perustuksineen, en luottaisi yhtään siihen, että vaikka remontoisikin, ettei hometta ym. ongelmia tulisi.

Yhteistyössä