Ihana plussaus tänään!

Olipas viestisi tullut monta kertaa. Minä täytin jo tammikuun alussa 45 joten olen aika lähellä 46 kun tämä lapsi syntyy. Olihan mulla kolme keskenmenoa tuossa tämän 6-vuotiaani ja tämän lapsen välillä, mutta rohkasivat sairaalassa vaan silloin että kyllä se joku kerta "natsaa". Oikeassa olivat, vaikka siinä keskenmenotilanteessa harmitti mokoma rohkaisu, sanoinkin että mitä tämmösillä raskauksilla tekee kun heti toivon jälkeen menee matto alta. Eli rohkeasti vaan yrittämään, ei se ota jos ei annakaan! Lähipiirin puheet voi mun mielestä jättää omaan arvoonsa, minua ainakin olisi jäänyt harmittamaan jos sen takia pelkästään olisin jättänyt yrittämättä. Kohta mun pitääkin mennä hakemaan sitä kuopustani esikoulusta. Tai oikeastaan se on vielä esikoulun jälkeen pari tuntia leikkimässä kun tässä missä asutaan ei lähellä ole lapsia, niin ajattelin että ehkä on kiva olla jotain leikkiaikaakin samanikäisten kanssa, vaikka olenkin nyt kotosalla päivisin. Joten kuulumisiin vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiu-64:
Minnille-07 suuret onnittelut :flower: :flower: :flower: :flower:
Täällä myös 43 keväällä täyttänyt kuumeilija. Ihan konkreettisestikin, lämpöä päällä ovulaation jälkeen tasaisesti 37,4 -37,9
Menen kiertopäivällä 23/28 tai 30 ja nyt on aika öklö olo. Oliko itselläsi mitään tuntemuksia ennen plussausta? Kiva jos ehdit vastata. Olen todella iloinen puolestasi, antaa toivoa =)
Itselläni yksi 7vuotias ennestään.
Ainoa selvä ero menkkojen alkuoireisiin oli, että rinnat tuli sivuilta aroiksi (ovat vieläkin =) ). Sitä ei ollut aikaisemmin menkkojen yhteydessä ollut. Mutta olo oli koko ajan hyvä ennen menkkoja ja on vieläkin. Tosin alussa vielä ollaan...

Tsemppiä sulle ja toivottavasti pääset kans plussaamaan.

hei!
kuulin tänään uutisen että lapseni kummmitäti saa viidennen lapsensa tosin ikää vielä alle neljänkympin...jooo taisin painaa monta kertaa niin että viesti vahingossa tuli vissiin yheksän kertaa, kone jumi jotenki.
eli me ollaan molemmat 62 vuosimallia, ja onhan toki lapsen teolle jokin raja niin kuin kaikelle mutta kyllä minusta me näin loppumetreilläkin voidaan vielä äideiksi tulla , kyllä kai se luonto on niin tarkottanu kun kerran kaikki vielä pelaa ym.ja onhan ennenkin äideisi tultu vanhempana ja en oo kyllä enkä tuunne itteeni yhtään vanhaksi vaan juuri sopivan ikäseksi.muuten ne arvostelijat onki sellasia jotka on saanu omat haarukalla19-25v. eli ne ei edes tajua...ettei tässä niin ihmeellistä oo.
mulla olios huomenna aika lääkärille gynelle... saa nähä! voimia ja onnea odotukseen.

Minä olenkin useasti ihmetellyt,että mistä lähtien nainen on tullut liian vanhaksi synnyttää suunnilleen siinä vaiheessa kun on täyttänyt 35 v. kun ennenkin lapsia syntyi paljon pitempään. Silloin kun ura ja ulkonäkö ei ollut se kaikkein ykkösenä elämässä. Toki lapsien sikiäminen iän mukana harvenee, sen olen itsekin noita keskenmenoja kokeneena todeta, mutta ei ne mua lannistanut. Silloin kun tuo 6-vuotiaani oli suunnitelmissa, oikein kysyin lääkäriltä ujosti että olenkohan liian vanha lapsia tekemään, niin lääkäri vaan lojaalisti vastasi että nainen ei ole liian vanha niin kauan kun kuukautiset sun muut systeemit toimii, että luonto on kyllä asian järjestänyt. Silloin (häpeäkseni täytyy tunnustaa) kyllä itsekin miehelleni sanoin (37v.) että en sitten yli 40 vuotiaana riskien takia rupea lapsia yrittää. Kunnes tajusin, että ainut riski on tämä kromosomipoikkeavuudet jotka iän mukana tulee, kunhan muuten on perusterve suurinpiirtein. Ja kromosomit kuitenkin tutkitutin sekä edelliseltä lapselta että tältä, kun halusin valmistautua minkälainen tapaus tämän riskin suhteen tulee syntymään. Ja molemmilla kerroilla terve tapaus niiltä osin. Joten nyt on ihan "tavalliset" riskit jäljellä, kuin nuoremmillakin. No, nyt mua taas kaivataan tuolla piirusteluhommiin, olen pojan kanssa kahden kun mies on iltavuorossa. Joten heippa taas!

no niin joo nämä että ollaan liian vanhoja keskustelut onkin sellaisten suusta joilla on jonkun näkönen ongelma siitä, ja sitten on niitä jotka muutenkin sanovat mitä sylki suuhun tuo. minuakin kun sain kuopuksen monen ongelman jälkeen sanoi yksi äiti joka oli 28 että kuinka sinä viitsit?juuri kun toinen onnessaan piti pikkuista sylissä. että näin.eikä kaikki saa nuorena niinkun minä en saanut.meillä sitä on taas sitä elämänkokemusta ja viisautta ja vielä enemmän tuota tasapainoisuutta ei niin joka asioista hötkyillä :D minä ainakin olen tyytyväinen ikääni ihanaa olla yli 40 :D hyvää syyspäivää kaikille t:yks +40v.

Paksustihan täällä voidaan vielä. Tänään tuli rv 37 täyteen. Pientä ongelmaakin on ollut, verenpaineen nousua, lääkitys auttoi siihen ja verensokerit vähän rajalla, mutta ruokavaliolla hoituu, onneksi ei niin pahasti että pistelemään joutuisi. Ja nyt viimeisin, maanantaina todettiin maksa-arvoissa nousua, perjantaina pitäisi käydä sairaalassa labrakokeissa ja ottavat sitten sydänkäyrät ja verenpaineen yms. samalla. Väsyttää usein, mutta eiköhän se näillä viikoilla ole jo ihan luonnollista.
Alan tässä tajuamaan, että kohta se poika syntyy, voi olla että piankin. Kohta googletan mitä sanotaan raskaushepatoosista, siinähän maksa-arvot nousee. On vähän vieras asia mulle, miten se vaikuttaa raskauteen. On sellainen käsitys, että voivat käynnistää synnytyksen, jos kovasti arvot nousee.
Maanantaina olin tosiaan äitipolilla, painoarvionkin sain, 2635 gr. Napavirtaukset olivat ok ja muutenkin vaikutti hyvältä. Iltapäivällä soitettiin sitten noista maksa-arvoista. Mutta kiva kun niitäkin nyt sitten seurataan, että voi sinällään olla rauhallisin mielin, käskivät ottaa yhteyttä jos vointi huononee tai rupeaa kutisemaan.
Mutta tämmöinen tilanne täällä, alanpa nyt ottamaan selvää tuosta raskaushepatoosista, jos tulisi vähän viisaammaksi, perjantaina kun ei ole lääkäriaikaa vaan kätilön ja labran kanssa olen tekemisisä.
Hyvää syksyn jatkoa vaan kaikille

:wave:

Itsellä sama juttu kuopuksesta tuon hepatoosin suhteen. Arvot nousi ja liikkeet vauvalla väheni, jouduinkin aloittamaan liikelaskun. Sektio tehtiin rv 38 ja poika painoi 3300gr, ja voi aivan hyvin;=)

Hyvää loppuraskautta sinulle, tosiaan vauva saattaakin olla pian teitä täällä maailmassa tervehtimässä! :heart:

Onnea loppuraskauteen! :flower:

Hei vaan ja ilmoittelehhan itsestäsi aina välillä!

-pikkumyy- :heart: , :wave:

Poika syntyikin viikko sitten vähän etuajassa. Rv 37+5. Hyväkuntoinen, ihana pieni pakkaus! Joten nyt se odotusaika on ohi, jotenkin on haikeakin mieli kun yhtäkkiä masu onkin tyhjä.. Lapsivesi lähti maanantaina aamupäivästä, ja se oli sitten menoa! Synnytys oli aika nopea, 3 h 10 min. ja kymmenen pisteen poika parkaisi sitten 22.10. klo 17.28. Tähän mennessä olllut todella helppo vauva, syö ja nukkuu ja kakkii. Olenkin sille kuiskinut, että olisit voinut olla vähän vaativampi tapaus, ettei tulisi enää vauvakuumeita mulle, kun alan olla lisälapsiin varmaankin jo vähän iäkäs, kun sain jo hänet. Mutta toivottavasti ei ota vihjettä todesta, sillä vielähän tässä koliikit sun muut kerkiää alkamaan, kun lapsi on vasta viikon. Kaksi-viikkoisenahan se koliikki vissiin usein alkaa. Olen hänet ristinyt epävirallisesti Uuno Turhapuroksi noitten unenlahjojen vuoksi mitä hänellä tähän mennessä on ollut.
Tänään onkin sitten edellisen vauvelini 6-vuotis syntymäpäivä. Tällä hetkellä hän on esikoulussa, mutta lahjat odottavat tuolla olohuoneen puolella sankaria, eilen oli kakkukestit ja ehkä viikon-parin päästä sitten kaverisynttärit. Ihan tälle viikonlopulle en saanut kaverisynttäreitä järkättyä, kun lauantaina itse vauvan kanssa vasta kotiuduin sairaalasta. Kivasti on poika vauvan ottanut tähän mennessä ottanut vastaan, pientä huomionkipeyttä on ollut ilmassa, mutta kovasti vielä halii vauvaa ja kehuu sitä. Yritetään kovasti antaa sillekin huomiota, onneksi mieskin sen tajuaa, että on tärkeää hänetkin huomata ja olla hänen kanssaan ettei ihan syrjäytetyksi itseään tuntisi.
Mutta nyt kuulostaa että pinnasängyssä heräillään pikkuhiljaa, joten tässäpä nämä mun kuulumiset pikasesti. Toivon plussauksia kaikille halukkaille, ja muutenkin hyvää syksyn jatkoa! :wave:

Hei,

Oli ihan pakko tulla onnittelemaan vaikka en 'tunnekaan' sinua näiltä sivuilta, sen verran vähän aikaa olen täällä haaveillut mukana. Omaa iltatähteä tässä toivon vielä, vaikka esikoinenkin on monen mielestä iltatähti (41-vuotiaana kun hänet sain).

Kylläpä kuulostaa ihanalta arkesi ja nopea synnytyskin ollut.

Onnea koko perheelle! Elät nyt -minun mielestäni- parasta aikaa ihmisen elämässä...

toivotaan että me täältä vielä perässä tullaan...

:flower:

Minäkin haluan onnitella Pömppeliä!!! Hieno juttu!
Olen samaa ikäluokkaa kuin sinä. Aina kun kuulee että joku yli nelikymppinen saa vauvan, niin siitä saa itsekin rohkaisua. Ehkä se onnistuu vielä meille muillekin.

:) Heippa kaikille,Pömppölille Onnea Poika Vauvan Johdosta,on se ihanaa aikaa.
Kaikille plussanneille paljon liimaa matkaan ja Onnea.
Itelle tuli plussa kanssa,viikkoja nytten runsaat 5.Tuntuu ihanalta,toivon että kaikki menee hyvin,yksi keskenmeno pari vuotta sitten.
Minulla kolme lasta 13v,20v. ja 24v,iltatähteä kovasti oottelemme.
Jännittää vaan kaikki,kun tuota ikääkin jo on.

Vihdoinkin sain aikaiseksi tulla kiittämään onnitteluista pojan syntymän johdosta. Aika vaan menee vauhdilla vauvan ja eskarilaisen kanssa, että tulee vain käytyä lukemassa muitten kuulumisia ja sitten tuleekin jotain (useimmiten vauvaan liittyviä asioita) eikä sitten voi kirjoitella. Vähemmän tulee nyt koneella oltua, jouluasiatkin ovat vieneet oman aikansa. Ehkä sitten kun vauvallekin tulee jonkinlainen kunnon rytmi päivään niin palstailen paremmin. Vaikka tuo vaunujen lykkiminen on kivaa puuhaa aina kun säät sallii, siinäkin aika vierähtää helposti. Ja iltaisin olen aina väsynyt, kun en aamusta osaa nukkua myöhään enkä voiskaan, kun eskarilainen pitää saada yhdeksäksi eskariin. Inhoan kiireisiä aamuja, sillä olenkin aina aikaisin kahvinkeitossa aamuisin.
Joten onneksi olkoon kaikille muillekin jotka ovat plussanneet ja plussatuulia siitä haaveileville! Tuolla "Punaisissa viivoissa" varttuneempia plussanneita onkin, joten osoitan onnittelut siihenkin osioon täältä kautta.
Vauva-arki mulla on lähtenyt ihan hyvin käyntiin. Vähän on ollut vatsavaivoja, varsinkin viime viikolla kun annettiin se Rota-virus rokote, siitä sai ilmeisesti enemmän vatsaväänteitä. Mutta nyt tuntuu rauhoittuneen vähän, mutta yöunet alkaa myöhempään kuin ennen tuota rokotetta. Eilen klo 23.00, toissailtana 24.00. Eräs yö huudeltiin klo 2.00:een. Ennen rokotetta kun poika nukahti yöunilleen jo klo 20-21. No, ei se sinänsä haittaa, sitten se nukkuukin 4-5 tuntia putkeen ja syö ja sitten nukkuu n. 3 tuntia ja vielä kohta jatkaa uniaan hymyiltyään ja juteltuaan tärkeimmät vaipanvaihdon yhteydessä. Ihana vesseli... Kiva kun on tässä parisen viikkoa jutellut ja hymyillyt, varsinkin aamuisin. Mutta tuleehan se lauantaina jo 2 kk täyteen. Outoa ajatella, että jo niin "vanha", kun itse olen vielä suunnilleen synnytystunnelmissa.
Mutta, nyt poika jo tuolla heräileekin, joten vielä kerran onnea muillekin ja voikaa hyvin"!
T. Pömppöli & Pikku-Hurmuri

:heart: , Kiva, että teillä arki alkanut sujumaan pikku-Hurmurinne kanssa! :D

Onpa sinne vielä matkaa, jotta meidän vaavi syntyy, mutta keväällä on onneksi lomia. niin aika kuluu! :D

Nyt ensin joululoma :xmas: , uudenvuoden loma :heart:

onnea tein perheellenne vielä ja ihanaa , rauhallista Joulua perheellenne! :heart: :xmas: :xmas:

Rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme 6+2 :heart:

Yhteistyössä