Ihana perhe erilaiset äidit jaksossa. :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mhm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mhm"

Vieras
Katsoin katsomosta uusimman jakson.

Ei niin mitään pahaa sanottavaa!

Äiti vaikuttaa todella ihanalta persoonalta, herkän oloinen ja todella symppis, isä on myös hyvin rauhallisen ja isällisen oloinen mies.

Tätä oli mukava katsoa, varsinkin kun itsekin kärsin PCOSta. (meillä sekundaarinen lapsettomuus)

Nainen puhui ihailtavan rohkeasti myös negatiivisista ja ristiriitaisista tunteistaan äitiyttä kohtaan. Oli kyllä hyvä jakso, jäi jotenkin tosi hyvä mieli perheen puolesta. :)

Nainen puhui ihailtavan rohkeasti myös negatiivisista ja ristiriitaisista tunteistaan äitiyttä kohtaan. Oli kyllä hyvä jakso, jäi jotenkin tosi hyvä mieli perheen puolesta. :)

Niinpä! :)
Tärkeitä aiheita ja harva varmasti noista neuvolassakaan avoimesti puhuu vaikka tavallisia aiheita ovatkin, vaikkakin valitettavasti tabuja.

Jäi tosiaan hyvä mieli, mummokin oli todella välittävän oloinen. :)

Mua ihmetytti, et lastenkodin johtaja ei "osaa" valmiiksi käsitellä lapsia.
Eikö johtajat sit vaan oo tekemisissä niitten lapsien kanssa?

Todella ihana perhe

Oiskohan niin ettei ihan vastasyntyneitä ole käsitellyt ennen?
En tiedä kyllä onko johtajat itse tekemisssä vai ei, mutta luulen että se oma eka lapsi ja vielä ihan vastasyntynyt on eri asia kuin muut lapset. :)

Miten niin ei osannu käsitellä lasta? Todella hienostihan se käsitteli pienestä alkaen. Todellakin aivan ihana kuva jäi kyseisistä ihmisistä.

Siis osasi joo, mut jotenkin alussa tuli sellainen fiilis et toi on ollut paljon lasten kanssa tekemisissä. Sit kuitenkin puhui silleeen et se lapsenhoito on uutta ja jännää.

Ääh, en tiiä :D mut tuli vaan olo, että olis ollut paljon lasten kanssa.

Ihana perhe ja superihanaa et vihdoin saivat lapsen. Monelle lapsettomalle nosti varmasti tunteet pintaan. Minäkin tirautin itkun vaikkei lapsettomuudesta ole tietoakaan.

Siis osasi joo, mut jotenkin alussa tuli sellainen fiilis et toi on ollut paljon lasten kanssa tekemisissä. Sit kuitenkin puhui silleeen et se lapsenhoito on uutta ja jännää.

Ääh, en tiiä :D mut tuli vaan olo, että olis ollut paljon lasten kanssa.

Ihana perhe ja superihanaa et vihdoin saivat lapsen. Monelle lapsettomalle nosti varmasti tunteet pintaan. Minäkin tirautin itkun vaikkei lapsettomuudesta ole tietoakaan.

Pakko sanoa, mutta yleensä nämä "johtajat" eivät osaa käsitellä lapsia. Meidän erityislapsi jäi kahden päiväkodin johtajan kanssa ekana päivänä ja tämä yritti väkisin raahata pelkäävää lasta toiseen huoneeseen. Lapsi puri häntä.

Minusta vaikutti hyvin epävarmalta 20v teiniltä.
Apua olen raskaana. Tuli mieleen et voi ei. Vaatteita osti vain hirveät määrät.
Vauva on tärkein,EI 11 unipukua ja 4 toppapukua.

Oliko äidillä mielenterveys ongelmia?

Varmasti seitsemän vuoden lapsettomuus vaikuttaa myös mielenterveyteen, vaikkei nyt varsinaisesti sairastuttaisi niin herkistää (tai kovettaa) ihan varmasti.

Mun mielestä oli ihana perhe ja äiti oli rohkea, kun uskalsi ottaa esiin myös äitiyden tuomat vaikeat tunteet ja etenkin, kun uskalsi tuoda julki lapsettomuutensa ja siihen liittyvät ajatukset ja tunteet. Ihan varmasti sai vauva rakastavan kodin.

Ei se lapsettomuus siihen lapsen saantiin lopu, sitä kantaa mukana varmasti koko raskauden ajan ja vauvan synnyttyäkin ja tunteet voivat olla ristiriitaisia. Ja kuten ohjelman äitikin sanoi, on vaan pakko pärjätä, kun lapsi on vaikeimman kautta tullut, negatiivisten tuntedien näyttäminen tuntuu kauhealta, kun lasta on vuosikausia toivottu.

Itkin kyllä melkein koko jakson, liippaa sen verran läheltä aihe, kun lapsettomuutta itselläkin jo vuosia takana.

Näin vain pienen hetken, mutta mukavalta pariskunnalta vaikutti. Ja suhteellisen täyspäisiltä, kun vertaa siihen, millaisia typeryksiä noissa realitysarjoissa yleensä esiintyy.

[QUOTE="Vieras";27530552]Minusta vaikutti hyvin epävarmalta 20v teiniltä.
Apua olen raskaana. Tuli mieleen et voi ei. Vaatteita osti vain hirveät määrät.

Oliko äidillä mielenterveys ongelmia?[/QUOTE]

No miten siihen vauvaan pitäisi sitten raskausaikana keskittyä, ellei hankkimalla vaatteita ja muita tarvikkeita? :) Mulle se tavaroiden suunnitteleminen ja hankkiminen kotiin myös merkittävästi konkretisoi sitä asiaa, että vauva on nyt todellakin kohta tulossa. Siinä mielessä ymmärrän hyvin sen, että varsinkin esikoistaan odottavat äidit keskittyvät raskausaikana kaiken turhankin vauvatavaran haalimiseen.

[QUOTE="Vieras";27530552] Vaatteita osti vain hirveät määrät.
[/QUOTE]

No miten niiden vaatteiden ostaminen on siltä kohdussa olevalta vauvalta pois? Miten se siitä kärsii? Vai kuvitteletko, että vauvan syntymän jälkeen äiti paijaa vauvan sijaan toppapukua? :D

Turhaahan kamalan vaatemäärän haaliminen on, mutta ei kai ne vaatteet siellä kotona lojumassa ole sen turhempia tai haitallisia kuin muutkaan ylimääräiset tavarat, joita lähes jokaisella on kotonaan ;)