Ihana mieheni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sydämellä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sydämellä

Vieras
Näin ystävänpäivän kunniaksi ajattelin aloittaa ketjun, jossa saa kehua ja kertoa miten ihana puoliso itsellä on. Meillä naisilla on tapana yleensä puhua vain niistä arjen ikävistä puolista miehissä, haukkua ja moittia, mutta nyt saa vapasti kiittää!

Minä olen aivan viimeisilläni raskaana, esikoisemme laskettu aika on huomenna. Viime yönä mieleni täytti suunnaton rakkaus puolisoani kohtaan, kun hän unen läpi hamusi minut syliinsä ja sanoi, että haluaa halata, koska rakastaa minua niin kovin. Hieman siinä unesta havahtuessani tunsin suurta kiitollisuutta siitä, miten ihanan miehen olenkaan elämääni saanut. Tunne vielä vahvistui lukiessani nyt aamulla toiselta keskustelupalstalta ketjua, jossa naiset valittivat nahjuspuolisoistaan. Listataan me sen sijaan täällä 10 asiaa, jotka tekevät elämänkumppanistamme ainutlaatuisen ja rakastettavan!

Oma puolisoni

1) Sanoo ja osoittaa rakastavansa minua. Eilen saunan jälkeen lähti ostamaan minulle limpparia huoltoasemalta klo 22 jälkeen vain, koska minun teki sitä mieli.
2) On huomaavainen ja kohtelias. Kantaa ruokakassit ja avaa ovet minulle ja myös muille naisille.
3) Tekee kotitöitä yhdessä minun kanssani. Imuroi, pesee pyykkiä ja silittää jopa pyytämättä.
4) Hänellä on kanssani samanlainen huumorintaju.
5) On loistava keskustelija. Saatamme edelleen, vielä yli kuuden yhteisen vuoden jälkeenkin, vain istua ruokapöydän ääressä tai sohvalla vierekkäin tuntikausia ja keskustella ajankohtaisista asioista.
6) On älykäs ja olen ylpeä siitä, että hänellä on niin hyvä yleistietous asiasta kuin asiasta.
7) On kätevä käsistään. On tehnyt tulevalle pienokaisellemme mm. hoitotason pinnasängyn päälle ja kehdon. Kaikki kodin korjaustyöt ja auton huolto sujuu ongelmitta.
8) Ei puhu minusta pahaa muille ihmisille. Ei valita muille ihmisille puutteistani, vaan puhuu minusta muille arvostavasti.
9) On miehekäs, luotettava ja turvallinen. En voisi kuvitellakaan joutuvani pelkäämään mitään tässä suhteessa.
10) Tulee olemaan mahtava, osallistuva isä lapsillemme.

Alkuperäinen kirjoittaja sydämellä:
Näin ystävänpäivän kunniaksi ajattelin aloittaa ketjun, jossa saa kehua ja kertoa miten ihana puoliso itsellä on. Meillä naisilla on tapana yleensä puhua vain niistä arjen ikävistä puolista miehissä, haukkua ja moittia, mutta nyt saa vapasti kiittää!

Minä olen aivan viimeisilläni raskaana, esikoisemme laskettu aika on huomenna. Viime yönä mieleni täytti suunnaton rakkaus puolisoani kohtaan, kun hän unen läpi hamusi minut syliinsä ja sanoi, että haluaa halata, koska rakastaa minua niin kovin. Hieman siinä unesta havahtuessani tunsin suurta kiitollisuutta siitä, miten ihanan miehen olenkaan elämääni saanut. Tunne vielä vahvistui lukiessani nyt aamulla toiselta keskustelupalstalta ketjua, jossa naiset valittivat nahjuspuolisoistaan. Listataan me sen sijaan täällä 10 asiaa, jotka tekevät elämänkumppanistamme ainutlaatuisen ja rakastettavan!

Oma puolisoni

1) Sanoo ja osoittaa rakastavansa minua. Eilen saunan jälkeen lähti ostamaan minulle limpparia huoltoasemalta klo 22 jälkeen vain, koska minun teki sitä mieli.
2) On huomaavainen ja kohtelias. Kantaa ruokakassit ja avaa ovet minulle ja myös muille naisille.
3) Tekee kotitöitä yhdessä minun kanssani. Imuroi, pesee pyykkiä ja silittää jopa pyytämättä.
4) Hänellä on kanssani samanlainen huumorintaju.
5) On loistava keskustelija. Saatamme edelleen, vielä yli kuuden yhteisen vuoden jälkeenkin, vain istua ruokapöydän ääressä tai sohvalla vierekkäin tuntikausia ja keskustella ajankohtaisista asioista.
6) On älykäs ja olen ylpeä siitä, että hänellä on niin hyvä yleistietous asiasta kuin asiasta.
7) On kätevä käsistään. On tehnyt tulevalle pienokaisellemme mm. hoitotason pinnasängyn päälle ja kehdon. Kaikki kodin korjaustyöt ja auton huolto sujuu ongelmitta.
8) Ei puhu minusta pahaa muille ihmisille. Ei valita muille ihmisille puutteistani, vaan puhuu minusta muille arvostavasti.
9) On miehekäs, luotettava ja turvallinen. En voisi kuvitellakaan joutuvani pelkäämään mitään tässä suhteessa.
10) Tulee olemaan mahtava, osallistuva isä lapsillemme.

Ihan kuin olisit kuvaillut omaa miestani.

Haluaisin myos lisata etta mieheni ei juo alkoholia tullakseen humalaan.
Viikonlopuksi han saattaa ostaa yhden pullon olutta ja se on hanen viikkoannos.
Itse en sietaisi kannaavaa miesta.

Itsella on valilla tunne etten ole hanelle tarpeeksi kiltti.
Joskus hormoonit heittelee ja kiukuttelen kuin pikkulapsi mutta silta han jaksaa ymmartaa.

Olemme erittain onnekkaita!

- erittäin kohtelias
- vie/tarjoaa aina ravintolassa
- juo kerralla enintään 3 kaljaa(ehkä 1 vuodessa juo enemmän)
- kätevä käsistään (rakensi meille talon)
- siivoaa, jos pyytää
- käy kaupassa, jos pyytää...

Minun mieheni aika lailla kaikkia noita samoja, mutta lisäksi täytyy mainita se miten hän jaksaa tukea ja kuunnella minua niinäkin päivinä kun olen huonolla tuulella ja kiukuttaa. Monia asioita mieheni on tehnyt pahasti väärin, mutta yrittää oikeasti aina korvata virheensä ja oppia toimimaan toisin, juuri tämä joustavuus ja minun tunteideni huomioon ottaminen on piirre jota hänessä rakastan ja arvostan. Lisäksi se, ettei mieheni ole kertaakaan valittanut tämänhetkisessä taloudellisessa tilanteessa (hänellä tuloja ja minä työtön) vaan hyväksyy että tilanne on meidän yhteinen ja tukee minua siinäkin kun tunnen eläväni jotenkin "toisen siivellä" rahallisesti kun ei ole omia tuloja ollenkaan. Tärkeintä kuitenkin että han rakastaa minua sellaisena kuin olen ja haluaa jakaa elämänsä kanssani.. :)

Ai omasta miehestä 10 rakastettavaa asiaa, noinkohan niitä niin monta on ;)
Parhaimmat asiat miehessäni:

1) koska hän rakastaa minua tällaisena kuin olen
2) koska hän on hyvä ja osallistuva isä
3) hän on turvallinen, ei ole pelkoa perheväkivallasta
4) hän on luotettava
5) hän on miehekäs, kunnon mies
6) ei juo, ei polta, eikä taida olla muitakaan pahempia paheita
7) voin olla hänestä ylpeä, hän on hyvä omalla alallaan
8) hän ajattelee perheen etua ennen omaa etuaan
9) hän huomioi minua pienillä jutuilla joka viikko, esim. tuo suklaata tms.
10) koska hän on hän

Minun rakas aviomieheni
- saa minut aina hyvälle tuulelle
- viihdymme loistavasti yhdessä, niin kaksin, kuin lapsemme kanssa, ystäviemme kanssa...
- meillä on samanlaiset arvot ja huumorintaju, yhteisest kiinnostuksen kohteet ja osittain samat harrastukset
- puhuu ja pussaa :)
- tekee kotitöitä ihan pyytämättä
- maailman paras kokki
- luotettava, lojaali
- pitää huolta itsestään
- rakastaa minua ja poikaamme koko sydämestään, ei ikinä tekisi mitään, mikä loukkaisi minua
- vielä 11 vuoden jälkeenkin meillä riittää juteltavaa - ja intohimoa!

onko pakko lopettaa kymmeneen? :)
Ihan maailman paras aviomies, uskomatonta, että voi samaan mieheen rakastua aina vain uudelleen ja olla näin onnellinen vielä pitkän yhteiselon jälkeenkin... vähän aikaa sitten mieheni yllätti hyvin romanttisesti ja kysyi, haluaisinko uusia vihkivalamme!

1) Joustaa aina perheen eteen
2) Lapsille idoli, osaa komentaa mutta myös huvittaa, mahtava balanssi siinä
3) Ei ole koskaan väkivaltainen eikä lannistu helpolla
4) On todella nirso naisten suhteen ;)
5) Harrastaa kotona/perheen kanssa, paljon yhteistä vapaa-aikaa
6) Ei polta, juo vain 1-2 kertaa vuodessa alkoholia -> tuoksuu ja maistuu hyvälle aina
7) Keskustelemme paljon, huumorintaju samalla tasolla, yhteiset perusarvot
8) Pesee vessat! Tapa jäänyt kai raskausajan pahoinvoinnistani ja jatkunut jo 7 vuotta...
9) On suojeleva ja osaa olla tiukka ja suorasanainen mitä arvostan, koska olen välillä täysi hiiri itse
10) On aika suloinen pörröpää

kannattaiskohan kertoa naista kiitoksistaan ja tuntemuksistaan, vaikka kirjallisesti, ihan suoraan sille omalle kullalle sen sijaan etta anonyymina tehtailee listoja tanne...

Hohhoh... Täytyy ihmetellä, etteikö kellään oikeasti ole niin hyvää suhdetta, ettei tule ihan arkielämässä kiitollisuuttaan miehellensä ilmaistua. Toteanpa vain, etten ole huomannut yhden yhtä asiaa miehessäni, jonka hänessä muuttaisin, vaan rakastan aivan kaikkea hänessä. Pidän myös huolen siitä, ettei käytöksensä ole jäänyt minulta huomaamatta. Se kellä onni on, se onnen kätkeköön. <3

Alkuperäinen kirjoittaja jahassiis:
kannattaiskohan kertoa naista kiitoksistaan ja tuntemuksistaan, vaikka kirjallisesti, ihan suoraan sille omalle kullalle sen sijaan etta anonyymina tehtailee listoja tanne...

Niin tietysti ja varmaan jokainen tekeekin ja jakaakin ajatukset oman miehen kanssa. Listoja harvemmin tulee kehiteltyä päässä vain, ja tällaiset keskustelut innostavat miettimäänkin niitä hyviä puolia. Toisaalta, naisten palstalla kun ollaan, kateus nostaa päätään hyvin pian. Olen pahoillani. Täällä palstalla jos on tyytyväinen kotiäiti = laiska ja saamaton, jos on ihanat lapset = leuhkija eikä ymmärrä miten raskasta toisilla on, jos yrittää valaista pimeää keskustelua iloisemmilla mietteillä = täysin ymmärtämätön moukka. Pitäisi osata olla synkempi. Vaan en osaa :)

1. Tuossahan sanotaan, että "...on tapana yleensä puhua vain niistä arjen ikävistä puolista miehissä, haukkua ja moittia...". Aijaa...

2. & "...mutta nyt saa vapasti kiittää!". Koska muka ei saisi?

Senkin negatiiviset kateuden puraisemat! Minun miehessäni ainakin monta ihanaa asiaa, mutta myös monta raivostuttavaa - kuten minussakin! ;) Ja on totta, että joskus kiireessä tai arjen paineissa tulee lähinnä sanottua ikävistä pikkuasioista, eikä huomioitua toista kivasti!

Minun miehessäni ihanaa on
1) pitää paljon lähellä ja hyvänä pusutellen ja halaillen ilman seksin vaadetta
2) fiksu sekä sivistykseltään että sydämeltääm
3) komea
4) miehekäs
5) vitsikäs - ja ymmärtää munkin vitsit!
6) iloinen, hyväntuulinen useimmiten
7) panostaa vapaaehtoisesti perheeseen ja parisuhteeseen
8) hyvä rakastaja ;)
9) huomioi minua naisena, muistaa myös kehua
10) on mun oma!

Alkuperäinen kirjoittaja vast vast:lle:

1. Tuossahan sanotaan, että "...on tapana yleensä puhua vain niistä arjen ikävistä puolista miehissä, haukkua ja moittia...". Aijaa...

No pitääkö niitä viestejä lukea kuin piru raamattua? Kuinka usein kuulet naisten keskenään kehuvan miehiään? En minä ainakaan kovin usein ja sitä tuolla aloitusviestillä tarkoitin... Naisten kesken ei ilmeisesti ole mahdollista sanoa omasta miehestään mitään positiivista ilman, että se joitain ärsyttää. Ei edes ystävänpäivänä. Omalle miehelleni kyllä kerron useinkin kuinka mahtava hän on. Kuvittelin, että olisi sallittua kerran vuodessa kehua häntä ihan julkisestikin, mutta olin ilmeisen väärässä. Näillä palstoilla kun saa vain vuodattaa siitä miten mies ei ota huomioon, ei tee kotitöitä ja kännää kaikki perheen rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja Aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja vast vast:lle:

No pitääkö niitä viestejä lukea kuin piru raamattua? Kuinka usein kuulet naisten keskenään kehuvan miehiään? En minä ainakaan kovin usein ja sitä tuolla aloitusviestillä tarkoitin... Naisten kesken ei ilmeisesti ole mahdollista sanoa omasta miehestään mitään positiivista ilman, että se joitain ärsyttää. Ei edes ystävänpäivänä. Omalle miehelleni kyllä kerron useinkin kuinka mahtava hän on. Kuvittelin, että olisi sallittua kerran vuodessa kehua häntä ihan julkisestikin, mutta olin ilmeisen väärässä. Näillä palstoilla kun saa vain vuodattaa siitä miten mies ei ota huomioon, ei tee kotitöitä ja kännää kaikki perheen rahat.

Hoho... Minä kyllä kerron ihania asioita miehestäni tuttavilleni, eikä ole käynyt mielessäkään, että ottaisivat siitä nokkiinsa. Niinpä... Taidat olla itse juuri tuollainen mustankipeä, kun niin kovin epäilet, että muitakin ärsyttää jos miestäsi kehut. Ystäväni ovat ainakin puolestani iloisia, niin kuin minäkin heidän puolestaan.

Mä myös kyllä puhun miehestäni positiiviseen sävyyn kavereille ja muistan sanoa myös hänelle itselleen, miten ihana ihminen hän on, ja miten iloinen ja onnellinen olen hänen kanssaan. Tottakai välillä mies ärsyttää ja tosiaan, kuten Ulpu kirjoitti, olis helppo tehdä lista niistä vähemmän kivoista piirteistä...
Kyllä sitä vain toivois, et kaikilla olis näin hyvä parisuhde, niin ei tarviis vetää hernettä nenään jos toiset kehuu miehiään... ;)

Yhteistyössä