Ihana ihana iPhone!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iifoonari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iifoonari

Vieras
Sain tänään vihdoin itselleni iphonen, ostin sen 4S-version eli uusimman. Ihan harmittaa, että vetkuttelin ostoa yli vuoden! Olin ihan varma että koko masiina on ihan rahastusta ja merkki siinä vaan maksaa, mutta tämähän on aivan loistava laite!

Minulla on ollut halvempi ns. perusälypuhelin mutta tämä pieksee sen ihan 10-0... Nettiä pystyy oikeesti selaamaan ilman tökkimistä, spotify toimii, hyvä kamera ja kaikki mahtavat appsit. Itse en kännykällä pelaile, mutta tämähän on kokonaisuutena ihan taskutietokone. Nyt latasin jo julkisen liikenteen reittioppaan, spotifyn, uutispalveluita, ruutu.fi:n, PEILIN, taskulampun, taksipalvelun (gps paikannus josta viesti taksikeskukseen), mobiilipankin jne.

Vitsit, olen ihan lapsellisen innoissani tästä :D Oli pakko päästä jakamaan into.

• Tykkää
Reactions: Data ja nöppäri
Alkuperäinen kirjoittaja vain sisätiloihin;25355284:
Muista että se halkeaa jo -2 asteen pakkasessa. Nokialainen taas kestää -55 astetta.

No eikä halkea. Puhelin ei kestää kovaa pakkasta pitkään, mutta jos sen kaivaa takin taskusta ja välillä kaivaa esiin (eli normaalikäytössä) niin ei se mihinkään halkea.

Onnea iPhohesta! :) Itse olen yli vuoden omistanut ja ollut erittäin tyytyväinen. Ainoa harmi kun lasi halkesi. Mies osti vielä joululahjaksi iPadin kun olen puhelimeenkin ollut niin tyytyväinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vain sisätiloihin;25355302:
http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2011/01/10/iphone-4-rajahti-pakkasella/2011350/66

Noi on ihan yksittäistapauksia, vaikka huono takuu applella kuulemma kyllä on. Onhan nokian akut räjähdelly kesken latauksen jne.

ihan hyvä kun vetkuttelit vuoden, muuten sinulla ei olisi 4s vaan vanhempi malli :) siis eihän tämä 3gs huono ole, mutta onhan uudempi aina tehokkaampi ja hieman monikäyttöisempikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vain sisätiloihin;25355302:
http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2011/01/10/iphone-4-rajahti-pakkasella/2011350/66

minkä tahansa sähköisen laitteen saa käyttäytymään ei-toivotulla tavalla kun käyttää sitä väärin.

Mun miehellä on toi 3gs ja on tää kyllä sihen verrattuna parempi, vaikka sekin on jo tosi hyvä. Tekniikka kehittyy aina :) Olen oikeesti ihan yllättynyt siitä, kuinka hyvä ja monikäyttöinen laite tää on. Karttapalvelutkin on loistavat ja kaikki toimii nopeasti. Itse oon kaupunkilainen, ja täällä tää on ainakin ihan tosi hyödyllinen.

Mun miehellä on toi 3gs ja on tää kyllä sihen verrattuna parempi, vaikka sekin on jo tosi hyvä. Tekniikka kehittyy aina :) Olen oikeesti ihan yllättynyt siitä, kuinka hyvä ja monikäyttöinen laite tää on. Karttapalvelutkin on loistavat ja kaikki toimii nopeasti. Itse oon kaupunkilainen, ja täällä tää on ainakin ihan tosi hyödyllinen.

joo siis eihän iphonessa ole oikeastaan kuin pari ikävää puolta, se selkein on akun aika nihkeä riittävyys, joka päivä käytännössä pitää ladata jos käyttää puhelinta. Toinen on tuo omiin / tiettyihin tiedostomuotoihin luottaminen ja muiden tukemattomuus, onneksi netissä on aika paljon muutettu esimerkiksi videoita sellaiseen formaattiin että niitä pystyy katsomaan iphonella, mutta vieläkin on aika suuri osa sellaista materiaalia mitä iphone ei tue ilman mitään lisäpalikoita.

joo siis eihän iphonessa ole oikeastaan kuin pari ikävää puolta, se selkein on akun aika nihkeä riittävyys, joka päivä käytännössä pitää ladata jos käyttää puhelinta. Toinen on tuo omiin / tiettyihin tiedostomuotoihin luottaminen ja muiden tukemattomuus, onneksi netissä on aika paljon muutettu esimerkiksi videoita sellaiseen formaattiin että niitä pystyy katsomaan iphonella, mutta vieläkin on aika suuri osa sellaista materiaalia mitä iphone ei tue ilman mitään lisäpalikoita.

Juu, mutta huono akunkesto taitaa olla kaikissa älypuhelimissa.

Meillä oli itseasiassa miehen kanssa pitkään apple "boikotti" tuon toisen jutun vuoksi, ja kyllähän se ärsyttää edelleen. Mielestäni apple brändinä on vaan niin "mediaseksikäs" että suurin osa ihmisistä ostaa sen ihan vaan sen vuoksi. Varsinkin nyt kun Jobbskin on kuollut ja tullut kaikkien tuntemaksi... Harmillista kyllä tuo applen "vaikeus muita merkkejä kohtaan", koska aivan sairaan hyvin toimivia laitteita ne näköjään osaa tehdä.

Juu, mutta huono akunkesto taitaa olla kaikissa älypuhelimissa.

Meillä oli itseasiassa miehen kanssa pitkään apple "boikotti" tuon toisen jutun vuoksi, ja kyllähän se ärsyttää edelleen. Mielestäni apple brändinä on vaan niin "mediaseksikäs" että suurin osa ihmisistä ostaa sen ihan vaan sen vuoksi. Varsinkin nyt kun Jobbskin on kuollut ja tullut kaikkien tuntemaksi... Harmillista kyllä tuo applen "vaikeus muita merkkejä kohtaan", koska aivan sairaan hyvin toimivia laitteita ne näköjään osaa tehdä.

Joo tuo yhteensopimattomuus periaatepäätöksenä applella oli syy miksi en ostanut ekaa applen puhelinta vaan vetkuttelin tuohon 3gs:n asti ilman, mutta sitten tuli ajankohtaiseksi hommata uusi puhelin eikä kyllä ole harmittanut, jos tuntuu siltä niin voi vaikka appsin kautta palstailla kun istuu päivystyksessä tai bussissa jne :D (tapatalk on sikahyvä foorumi appsi, käytännössä kaikki foorumit mitä käytän pyörii sen kautta...)

harmi kun eivät javaa tue vieläkään, jos sinne applelle tulisi sellainen pomo jolla olisi näkemystä enemmän tässä universaalissa yhteensopivuudessa.

Mut saa anteeks, kun on niin nätti latauspiuhakin. :xmas:
Vain nainen voi ajatella noin. Käytännössä se piuha on ihan hanurista koska se on epästandardi. Tavallinen micro/mini-USB piuha on tuhat kertaa kätevämpi. Puhelimen designin tärkeyden nyt vielä ymmärtää mutta latauspiuha, come on.

Totta on että iPhone oli vielä pari vuottakin sitten ylivoimainen puhelin markkinoilla, itsekin sellaisen monta vuotta omistin. Mutta aika on ajamassa siitä ohi eikä nelosessa ole käytännössä mitään uutta ja ihmeellistä mitä kolmosessa ei olisi ollut. Viitonen voi olla sitten täysin eri asia, aika näyttää.

Tänä päivänä ostaisin Nokia N9:n jos puhelin pitäisi itse hankkia. Se on ensimmäinen oikeasti hyvä puhelin mitä Nokia on tehnyt todella pitkään aikaan ja saattaa jäädä ainoaksi laatuaan kun Lumia-puhelimet tulevat markkinoille.

[QUOTE="vieras";25355468]Vain nainen voi ajatella noin. Käytännössä se piuha on ihan hanurista koska se on epästandardi. Tavallinen micro/mini-USB piuha on tuhat kertaa kätevämpi. Puhelimen designin tärkeyden nyt vielä ymmärtää mutta latauspiuha, come on.
[/QUOTE]

No eiköhän tuo ollut vaan heitto, vitsillä. Vaikka mitä sillon väliä, jos naiset tykkäiskin jonkun laturin ulkonäöstä, onhan kiva ulkonäkö aina plussaa.

[QUOTE="vieras";25355468]Vain nainen voi ajatella noin. Käytännössä se piuha on ihan hanurista koska se on epästandardi. Tavallinen micro/mini-USB piuha on tuhat kertaa kätevämpi. Puhelimen designin tärkeyden nyt vielä ymmärtää mutta latauspiuha, come on.

Totta on että iPhone oli vielä pari vuottakin sitten ylivoimainen puhelin markkinoilla, itsekin sellaisen monta vuotta omistin. Mutta aika on ajamassa siitä ohi eikä nelosessa ole käytännössä mitään uutta ja ihmeellistä mitä kolmosessa ei olisi ollut. Viitonen voi olla sitten täysin eri asia, aika näyttää.

Tänä päivänä ostaisin Nokia N9:n jos puhelin pitäisi itse hankkia. Se on ensimmäinen oikeasti hyvä puhelin mitä Nokia on tehnyt todella pitkään aikaan ja saattaa jäädä ainoaksi laatuaan kun Lumia-puhelimet tulevat markkinoille.[/QUOTE]

Huumorintajuton urpo! :D

Ja hyvinhän toi pelittää...

vain ääliö vetää perseestään älypuhelin väitöksiä millä ei ole pohjaa kun kuka tahansa voi googlettaa älypuhelin markkinat.

alkuvuosi 2011 usa:
smartphone-market-share-in-us-2011_1299201770.jpg

tämän vuoden maaliskuun yhteenveto ja ennuste vuodelle 2015:
2015_Smartphone_statistics_graph.png

eri lähde usan maaliskuun markkinat tänä vuonna:
smartphone-market-share.jpg
Ja vain ääliö olettaa että ylivoimaisuudella tarkoitin markkinaosuuksia ja kaivaa sitten googlen kanssa raivolla jotain käppyröitä tänne ihan turhaan yrittäen loistaa omalla nokkeluudellaan.

[QUOTE="vieras";25355503]Ja vain ääliö olettaa että ylivoimaisuudella tarkoitin markkinaosuuksia ja kaivaa sitten googlen kanssa raivolla jotain käppyröitä tänne ihan turhaan yrittäen loistaa omalla nokkeluudellaan.[/QUOTE]

ahaa, ylivoimaisuus kun puhutaan merkeistä onkin jotain muuta kuin se miten hyvin tuote myy, ok. koska se ratkaisee mitä joku hikinen nörtti ajattelee nurkassaan, ei se kuinka paljon rahaa joku tekee jollain konseptilla mikä uppoaa ihmisiin kuin häkä? :D sori, poistin vahingossa tuon postauksen, kun en ole mikään yyybernörtti tänäyönä, eikö olekkin aika kauheaa :D

Yhteistyössä