Ihana anoppi... argh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Meillä on neljä lasta, yksi poika ja kolme tyttöä. Nuorimmainen on kaksi kuukautta vanha. Miehen veli sai ensimmäisen lapsensa, tytön, vajaa viikko sitten. Kotiutuivat sairaalasta ja käytiin anoppilassa lasta katsomassa.

No anoppi... Oli ostanut tietenkin uudella vauvalle lahjan. Arvatkaapa onko meidän tytöille ostanut mitään...
Alkoi puhumaan kuinka ihana on lopultakin päästä ostamaan kaupasta vaaleanpunaisia vaatteita, kun hänellä itsellään on vain poikia ja on aina halunnut vaaleanpunaisia vaatteita ostaa. Aha selvä.

Sitten alkoi anoppi puhua kuin kaunis tämä uusi vauva on, kuinka ei ole koskaan nähnyt niin kaunista vauvaa yms. Sitten vilkaisee meidän nuorimmaista ja sanoo jäätävällä äänellä, että onhan sekin ihan söpö.

Että mä en kestä tuota ihmistä. Meidän poikaa toki "ylisti", koska on ainoa poika ja siksi kuulemma spesiaali. En siedä sitäkään. Mun mielestä kaikkian lastenlasten tulee olla samalla viivalla. Kävi aikoinaan meidän tytön synttäreillä ja toi pojalle enemmän lahjoja, vaikka hänellä ei mikään juhlapäivä ollutkaan.

Mulla on hiukan samanlainen anoppi. Kun mun tyttö täytti vuoden, niin ei tulleet edes synttäreille, piti kuulemma laittaa peruna maahan. Kun miehen siskon poika täytti vuoden parin kuukauden päästä meidän tytön synttäreistä, niin siellä olivat, ja lahjaksi veivät semmoisen ison dublo laatikon.

Mulla on anoppi ihan samaa kaliiperia. Meillä myös 4 lasta ja ensimmäinen on anopin ehdoton ykkönen ja sen se on myös sanonut. Lapsetkin huomaa jo, että kestä se akka ei tykkää. Sen tekosia ja sanomisia voisin luetella vaikka miten paljon, mutta en halua kaikkea ees muistaa. Tsemppiä sulle, tiedän tunteen...

Meillä anoppi on ainoastaan silloin kiinnostunu meidän lapsista kun ollaan siellä kylässä.

Enemmän mua ärsyttääs se että ei pidä miestäni (vanhinta poikaansa) minään. Koskaan ei kehu tms. Ja appiukko, se osaa kyllä tuoda julki kuinka mun mies on epäonnistunut ja valinnut väärän ammatin. Ja mun mies on kaupallisella alalla esimies asemassa. Liekkö kateus vai mikä...

mulla on 1 tyttö ja 3 poikaa
Olen taas raskaana ja anoppi + miehen sisko toitottavat että eikö ole kiva jos nyt tulis tytö ym.. Mutta ku MÄ EN HALUU TYTTÖÖ!! Tuossa yhdessäkin on jo niin paljon että mä en vaan jaksa.

No tätä tyttöö sit lellitään viedään joka paikkaan ja otetaan yökylään ym joka mua ätsyttää onhan pojat nyt vähän nuorempia ( 3 ja 4 vuotta nuoremmat) Mutta kuinka paha mieli on kun tuo tyttö aina pääsee joka paikkaan ja poikia ei ikinä. vaikka aina luvataan että sit seuraavalla ja seuraavalla kerralla.

Nyt päätin että tyttökään ei pääse mihinkään ennen kun jompi kumpi pojistakin on johonkin päässyt. esim siellä jo kysyttiin että jos tyttö tulis vhiihtolomalla viikoksi mummolaan mä sanoin ettei tuu mihinkään ni nyt sit mulle valittavat " kun kyllähän tytön pitää päästä"

olen niin täynnä omaa anoppiani etten tiedä mihin kiukun purkaisin!ennen vauvan syntymää koin jopa meidän olevan ystäviä!mutta mitä tapahtui..poika nyt 4kk ja saan osakseni vaan määräilyä,arvostelua..ystävällisen kritiikin ja neuvomisen otan kyllä mielelläni vastaan mutta en jaksa hänen käskevää ja syyttelevää sävyä jolla nykyään puhuu..

[QUOTE="minä";25729693]mulla on 1 tyttö ja 3 poikaa
Olen taas raskaana ja anoppi + miehen sisko toitottavat että eikö ole kiva jos nyt tulis tytö ym.. Mutta ku MÄ EN HALUU TYTTÖÖ!! Tuossa yhdessäkin on jo niin paljon että mä en vaan jaksa.

No tätä tyttöö sit lellitään viedään joka paikkaan ja otetaan yökylään ym joka mua ätsyttää onhan pojat nyt vähän nuorempia ( 3 ja 4 vuotta nuoremmat) Mutta kuinka paha mieli on kun tuo tyttö aina pääsee joka paikkaan ja poikia ei ikinä. vaikka aina luvataan että sit seuraavalla ja seuraavalla kerralla.

Nyt päätin että tyttökään ei pääse mihinkään ennen kun jompi kumpi pojistakin on johonkin päässyt. esim siellä jo kysyttiin että jos tyttö tulis vhiihtolomalla viikoksi mummolaan mä sanoin ettei tuu mihinkään ni nyt sit mulle valittavat " kun kyllähän tytön pitää päästä"[/QUOTE]

Ehkä anoppi ja miehen sisko ovat huomanneet, että kotona tyttö on se, jota ei oikein jakseta ja pojat ovat tärkeämpiä äidilleen. Anna tytön mennä, niin on tyttökin jossain "se tärkein".

[QUOTE="minä";25729693]mulla on 1 tyttö ja 3 poikaa

Nyt päätin että tyttökään ei pääse mihinkään ennen kun jompi kumpi pojistakin on johonkin päässyt. esim siellä jo kysyttiin että jos tyttö tulis vhiihtolomalla viikoksi mummolaan mä sanoin ettei tuu mihinkään ni nyt sit mulle valittavat " kun kyllähän tytön pitää päästä"[/QUOTE]

Toivon ehdpttpmasti ihan uhalla sulle tyttöä, kun niin kovin et haluu!

[QUOTE="vieras";25729808]Ehkä anoppi ja miehen sisko ovat huomanneet, että kotona tyttö on se, jota ei oikein jakseta ja pojat ovat tärkeämpiä äidilleen. Anna tytön mennä, niin on tyttökin jossain "se tärkein".[/QUOTE]

Varmaan on huomanneet kun tytöllä harmase päikä kiukkupotku draama raivareita. Mut silti se mein tyttö on.
Mutta mielummin mä nyt tuon kohtauksia kestän kun annan anopille tai miehen siskolle.