Ihan vain kukkasia vai mitä viemisiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli olen menossa lasten ja äitini kanssa huomenna kylään äitini vanhempien luo. En ole käynyt siellä sen jälkeen, kun esikoinen oli vauva ja hän täyttää kesällä 9v. Kerran tai kaksi olen nähnyt heidät kaupungilla. Eli lapset eivät tunne heitä eikä toisinpäin.

Oma yhteydenpito on aikoinaan jäänyt, koska katkaisivat välit täysin meidän äitiimme ja sitämyöten se katkesi siis vähän kuin luonnostaan meihin lapsenlapsiinkin. Itse otin sitten yhteyttä esikoisen syntyessä ja pidinkin jonkun verran, mutta se oli kovin yksipuolista ja väsyin.

Nyt pari vuotta sitten äitini sai lopulta tehtyä heidän kanssaan sovinnon. Olen jo jonkun aikaa miettinyt, että minunkin pitäisi mennä käymään. Ja nyt sitten huomenna mennään..

Mietin vain, että mitä veisin viemisinä? Ei mitään kovin ihmeellistä ja/tai suureellista, mutta jotain. Lapset jotain tuossa askartelikin, mutta itsellä pää lyö tyhjää enkä keksi kuin ne kukkaset.

Kyllä kukat on ihan hyvä tuliainen, jos et kerta pahemmin heitä edes tunne. Omatekoiset leivoksetkin ovat toki myös hyvä vaihtoehto, tai miksei sekä että.

Siis kyllähän minä heidät toki tunnen. Ihan normaalit välit olleet lapsuudessa ja nuoruudessani. Eikä se ole mitenkään minun syyni, että he itse katkaisivat aikoinaan välit omapäisyyttään lapsiinsa. Ei se tee minun muusta suvustani mitenkään kylmää, jos äitini vanhemmat (tai siis todellisuudessa) isä on halunnut tehdä pikkujutuista niin suuria ettei ole omien lastensa kanssa voinut olla tekemisissä. Äitini silloin yritti, mutta monen nöyryytyksen jälkeen luovutti kunnes nyt pari vuotta sitten koitti taas kepillä jäätä.

Yhteistyössä