Ihan v*tun kiva!! miehen veli lupasi korjata meidän auton ja nyt onkin ottamassa rahaa siitä eikä meillä ole varaa!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vieras*
[QUOTE="a p";24278774]eipä ole kysynyt apua!! ja kun asutaan 100 kilsan päässä niin ei olla edes tekemisissä joka viikko[/QUOTE]

Teillä ei ole varaa ajaa anopille, mutta miehen veljellä pitäisi ola varaa ajaa teille 200 km korjaamaan teidän autoa ilmaiseksi?

70 € on erittäin pieni korvaus työstä ja bensoista.

• Tykkää
Reactions: Aina Marina
jessus
[QUOTE="a p";24278811]ei oo korjannut mutta tulee korjaamaan. ja joo, bensarahat luvattiin maksaa koska se menee veljeltä itseltään mutta korjauspalkkavaatimus tuli yllätyksenä!![/QUOTE]

Kyllä sulla on päässä vikaa! Jos olette kerta sopineet että jotain maksatte ja sitten sanoo summan mitä haluaa, niin kehtaat alkaa vikisemään että se on liikaa. Ja tulee kaiken lisäksi vielä kotiin asti korjaamaan sen auton.

"a p"
Opetelkaa rahankäyttöä ja älkää loisiko toisten nurkissa riesana, menkää töihin tai kerätkää pulloja.
miten niin loisitaan kun anoppi haluaa että käymme siellä ja haluaa että syödään siellä??? pitäisikö sanoa ettei tulla ettei loisita? olen sairaseläkkeellä ja mies pienipalkkainen.

ja sanoin jo että bensarahat luvattiin maksaa eli yli 100 euroa menee meiltä tuohon kytkinhommaan!!

[QUOTE="a p";24278874]miten niin loisitaan kun anoppi haluaa että käymme siellä ja haluaa että syödään siellä??? pitäisikö sanoa ettei tulla ettei loisita? olen sairaseläkkeellä ja mies pienipalkkainen.

ja sanoin jo että bensarahat luvattiin maksaa eli yli 100 euroa menee meiltä tuohon kytkinhommaan!![/QUOTE]
Joka ei todellakaan ole edelleenkään vielä paljon. AIka pitkän matkan joutuu korjaajakin ajelemaan varta vasten teidän auton takia.

Myös meillä tapana talkoohenki, kun on sukulaisista kyse. Yleensä ilmoitetaan etukäteen, että hommat hoituu ruokapalkalla. Ja apua saadaan sit vaihdossa omiin ongelmiin ja silloinkin riittää ruoka työn palkaksi. Mutta kyllä kavereiden ja tuttujen kanssa sovitaan rahalliset korvaukset, kun vapaa-aikaansa käyttää toisten autojen korjailuun yms. Vaikka varmasti olisi kaverilla parempaakin tekemistä vapaa-ajallaan. Olisiko se nyt ap:n oma moka, ettei tajunnut kysyä mitä korjaus maksaa? Ei saa olettaa, että miehen veli ilmaiseksi tekee. Voihan olla, että hänelläkin rahat tiukassa :confused:

vinkuu vinkuu
[QUOTE="a p";24278874]miten niin loisitaan kun anoppi haluaa että käymme siellä ja haluaa että syödään siellä??? pitäisikö sanoa ettei tulla ettei loisita? olen sairaseläkkeellä ja mies pienipalkkainen.

ja sanoin jo että bensarahat luvattiin maksaa eli yli 100 euroa menee meiltä tuohon kytkinhommaan!![/QUOTE]

En kehtaisi siitä huolimatta mennä toisten nurkkiin jos minulla ei olisi jotain viemisiä,
kahvikakku ja lisäki vaikka kuuluisa paljon mainostettu piparikesäkassi sekä paketti kahvia ja ehkä joku konjakki/ruokaviini.

Voisin olettaa että veli/isä/tms. korjaa ilmaiseksi, jos asuttaisiin lähettä tai vietäisiin auto itse sinne ja muutenkin kyläiltäisiin siinä samalla ja ukko siinä rassaisi mukana apuna. Me ollaan kyllä niin pa että ei kukaan meiltä taida mitään kysyäkään ;). Mutta on se nyt jo aika paha jos ilmaiseksi pitäisi ajella 100km:n päähän tekemään autoremppaa teille. Joo korvaatte bensat, mutta se on pari tuntia jo pelkistä matkoista plus vielä sitten monenko tunnin homma? Kyllä joku 12pack on aika kuiva (heh heh) palkka.

"vvv"
Mun veljellä on oma autokorjaamo, mutta en ole ikinä olettanut että hän ilmaiseksi mitään tekis autollemme. Ja nykyään emme edes käytä autoa hänellä huollossa tahi korjauttamassa, vaikka töistä vois alennusta ehkä vähän saadakin. Ei vaan kehtaa käyttää toista hyväksi. Nytkin meni yli 300 euroa yhden anturin vaihtoon autossa, joten epäilen että kytkinremppa ei ihan alle 200 irtoa.

"a p"
En kehtaisi siitä huolimatta mennä toisten nurkkiin jos minulla ei olisi jotain viemisiä,
kahvikakku ja lisäki vaikka kuuluisa paljon mainostettu piparikesäkassi sekä paketti kahvia ja ehkä joku konjakki/ruokaviini.
minähän sanoin jo että viedään mennessämme kahvia, leipää jne mutta törkeäähän se olisi omat ruoat siellä keitellä. alkoholia en vie kun toisella on maksa pilalla juomisen takia. melkoista vittuilua olisi.

ja bensat maksetaan!!

"tööt"
Mä en sitten näitä sukulaispummeja jaksa ymmärtää. Kaikki pitäisi saada tehdyksi ilmaiseksi ja jos kehtaa edes nimellisen korvauksen pyytää, niin ahneeksi haukutaan. Tuohan on aivan naurettavan halpa hinta monen tunnin työstä.

Minä ulkoistin itseni suvun mikrotukihommista kertomalla, että hinta on 20€/h + alv. Aika rauhassa on saanut olla eikä ole omaan piikkiin tarvinnut ajella ympäri pk-seutua tuntikausia säätämässä jonkun turon sähläyksiä pullakahvipalkalla.

"vieras"
Voisin olettaa että veli/isä/tms. korjaa ilmaiseksi, jos asuttaisiin lähettä tai vietäisiin auto itse sinne ja muutenkin kyläiltäisiin siinä samalla ja ukko siinä rassaisi mukana apuna. Me ollaan kyllä niin pa että ei kukaan meiltä taida mitään kysyäkään ;). Mutta on se nyt jo aika paha jos ilmaiseksi pitäisi ajella 100km:n päähän tekemään autoremppaa teille. Joo korvaatte bensat, mutta se on pari tuntia jo pelkistä matkoista plus vielä sitten monenko tunnin homma? Kyllä joku 12pack on aika kuiva (heh heh) palkka.
Autorassarin vaimona neuvoisin että miehestä kaikista vittumaisimpia tiellä häärääjiä on juuri nämä "apumiehet", jotka ei osaa mitään edes tehdä ;)

"Eee"
[QUOTE="Eee";24278788]No voisittehan te vaikka tarjoutua vastavuoroisesti tekemään miehen veljen huushollissa koko illan kestävän suursiivouksen, jos haluatte, että perheen kesken autellaan puolin ja toisin ilmaiseksi. Mun mielestä koko illan ketävä kytkimen vaihto ja koko illan kestäävä suursiivous menis aika hyvin päikseen.

En kyllä yhtään ihmettele, ettei miehen veli ole riemusta kiljuen tulossa teille ilmaistyövoimaksi, jos asenne on tuo, että eihän me voida sille mitään vastavuorosesti ikinä tehdä, mutta oletetaan nyt vaan, että se tekee meille ilmaistyötä.

Itse teen sisaruksilleni paljon palveluksia ilmaiseksi, mutta niin tekevät hekin mulle. Se aina auttaa, joka ehtii, ja sitä autetaan, joka on avun tarpeessa.[/QUOTE]

Ei voi muuta sanoa, kuin että ap on melkoinen moukka, kun tällainen ei ole käynyt edes mielessä.

"a p"
Ap tunnustaa ja kertoo että tämä oli provo. Vastaisku tuolle ketjulle jossa isovanhempien ja muiden sukulaisten pitäisi hoitaa ilmaiseksi lapsia. Jännä että se ilmaisuus ei pädekään sitten muissa asioissa :D:D

[QUOTE="a p";24279143]Ap tunnustaa ja kertoo että tämä oli provo. Vastaisku tuolle ketjulle jossa isovanhempien ja muiden sukulaisten pitäisi hoitaa ilmaiseksi lapsia. Jännä että se ilmaisuus ei pädekään sitten muissa asioissa :D:D[/QUOTE]

Lapset on ihmisiä, auto on esine.

[QUOTE="a p";24279143]Ap tunnustaa ja kertoo että tämä oli provo. Vastaisku tuolle ketjulle jossa isovanhempien ja muiden sukulaisten pitäisi hoitaa ilmaiseksi lapsia. Jännä että se ilmaisuus ei pädekään sitten muissa asioissa :D:D[/QUOTE]

Edes hoitaminen ei mene minun mielestäni niin et se pitää tehdä ilmatteeks, mä korvaan hoidon aina jollain tapaa..

Mutta mun ajatusmallini on edelleenkin se "ei ole olemassa ilmaista lounasta".. :p

[QUOTE="vieras";24278973]Autorassarin vaimona neuvoisin että miehestä kaikista vittumaisimpia tiellä häärääjiä on juuri nämä "apumiehet", jotka ei osaa mitään edes tehdä ;)[/QUOTE]

Joo tiedän kyllä, meillä vaan mies nyt kuitenkin alkeet tajuaa, eikä mene ronkkimaan väliin jos toinen osaa paremmin. Eli siis hänestä luultavasti olisi apua vähintäänkin tavaroiden ojentelussa ja paskan jauhamisessa.

"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;24279152:
Lapset on ihmisiä, auto on esine.
Ihan hiton paska perustelu, anteeksi vaan. Lastenhoitajakummin on hoidettava ilmaiseksi mutta autonasentaja saa periä ja hälle pitää maksaa palkkaa. Palstalogiikkaa parhaimmillaan :xmas:

[QUOTE="a p";24279187]Ihan hiton paska perustelu, anteeksi vaan. Lastenhoitajakummin on hoidettava ilmaiseksi mutta autonasentaja saa periä ja hälle pitää maksaa palkkaa. Palstalogiikkaa parhaimmillaan :xmas:[/QUOTE]

No ei nyt ihan. Kenelläkään ei ole velvollisuutta korjata toisen autoa tai hoitaa toisen lapsia, mutta yleensä ne kummit ja mummot yms. haluavat olla lasten kanssa ihan itse. Kuka jotenkin erityisesti haluaa korjata jonkun toisen tavaroita? Varmaan joku, mutta näin yleisesti... Minusta olisi aika surkeaa, jos ei sukulaiset halua viettää aikaa lapsen kanssa ilman maksua :(. Se ei tarkoita tietenkään sitä, että tarvitsisi tulla sormia napsauttamalla lapsenvahdiksi.

hmh
Mua ärsyttä oletukset. Mun mies on raksalla ja ties monetta kertaa vanhempansa 400 km päästä on pyytänyt sitä tekemään n. viikon hommia ja olettavat vaan materiaalit maksavansa.. ei tuu kuuloonkaan.

[QUOTE="a p";24279187]Ihan hiton paska perustelu, anteeksi vaan. Lastenhoitajakummin on hoidettava ilmaiseksi mutta autonasentaja saa periä ja hälle pitää maksaa palkkaa. Palstalogiikkaa parhaimmillaan :xmas:[/QUOTE]

No ei kummin tarvitse. Mutta isovanhempien KANNATTAA, koska on kyse myös samalla kehittyvästä ihmissuhteesta.

Yhteistyössä