Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!
Nyt on sitten toinen neuvolakäynti takana. Sydänäänetkin kuuluivat hyvin, vaikka terkkari ensin sanoi, etteivät ne välttämättä kuulu vielä näillä viikoilla, etenkin kun mulla on taaksekallistunut kohtu. Mutta hyvin kuului :) Hemoglobiinikin oli 144, joten ainakaan vielä en rautalisiä tarvitse.

Kiva, että Ms. Feelgoodin matka sujui hyvin. Toivotaan, että äitisi hetken uutisia sulateltuaan innostuu tulevasta oikein kunnolla. Jos hän ei ole lainkaan ajatellut tulevansa vielä mummiksi, niin onhan se varmasti aikamoinen yllätys!

Olipa ihanan raikas aamu! ja aurinkoinen päivä näyttää olevan tulossa.
Mukavaa päivää kaikille!

Hienoa Pauliina35, etta neuvolasta on hyvia uutisia! Kylla ne sydanaanet aina savayttaa :)

Tanaan sain jo listan uteliaita kysymyksia aidiltani raskautta koskien, joten eikohan siellakin ole jo heratty tilanteeseen. Olisi varmaan alusta alkaen pitanyt soittaa, niin ei olisi tarvinnut spekuloida tekstiviestien sisallosta.

Eilen illalla muuten oksensin ekan kerran koko raskauden aikana. Olin ihan zombie toiden jalkeen aikaerosta johtuen, ja pistankin tuon tapahtuneen ihan sen piikkiin.

Mitas muille kuuluu?

Kiva kun olet Ms. Feelgood palannut linjoille ja matka meni hyvin! Varmaan äitisi oli niin yllättynyt ensi alkuun, ettei tiennyt miten suhtautua asiaan. Jos äitisi on itsekin vielä melko nuori, niin voi "mummous" jollain tapaa pelottaa (tai herättää häntä tuntemaan, että hän ei niin nuori enää itse olekaan...) Mutta kiva kuulla, että rupeaa nyt jo sopeutumaan ajatukseen :-)

Mulla huomenna jälkitarkastus. Soittelin jo äsken patologin tuloksista, kun mitään lausuntoa kotiin ei ole tullut vaikka olisi jo pitänyt tulla. Ja halusin tietää, onko selvinnyt mitään, jotta voin huomisessa jälkitarkastuksessa (yksityisellä) siitä puhua. Patologi oli kuulemma pitkät pätkät kirjoitellut, mutta lyhyesti sanottuna mitään varsinaista syytä keskenmenolle ei ole löytynyt. Mistä mä olen kyllä iloinen, koska vaihtoehtona olisi voinut olla vaikka solumuutokset, rypäleraskaus ym. jotka olisivatkin olleet huomattavasti huonompi juttu. Odottelen vielä, että pääsen koko lausunnon lukemaan, mutta kyllä nyt jo olo helpottui kummasti.

Moi!
Lenakille positiivisia ajatuksia! Onneksi keskenmenon syy ei ollut "missään" (anteeksi, voiko noin sanoa) ja mahdollisuus uuteen raskauteen siis on olemassa. Kyllähän nuo solumuutokset ja muut on vakavia juttuja, onneksi niitä ei siis löytynyt!

Ms.Feelgood; ovatko vanhempasi siis erityisen nuoria tulemaan isovanhemmiksi? Mites muilla? Tästä on varmaan ollut puhettakin jo aiemmin, mutta sama pää jne...

Mulla ei ole hajuakaan omasta kropastani, nyt pitäisi kai olla ovulaatioviikko käsillä (jos siis ylipäänsä edes ovuloin), mutta mitään merkkejä siitä ei ole. Saa nähdä, miten pitkäksi tämä ensimmäinen luomukierto venähtää :(

Heip!
Lenaki, tosi hieno juttu, että keskenmenoon ei löytynyt mikään varsinaista syytä. Hyvä, hyvä! Varmasti tuollainen tieto helpotti. Tsemppiä huomiseen ja muutenkin toivon kovasti hyviä juttuja. Oli tuo sen verran kamala kokemus.

Se Waldohan esiintyykin jo tänään! Taisin eilen kirjoittaa pötyjä. Toivottavasti menestystä nyt tulisi.

Heh, samanlaisia fiiliksi minullakin elliisallakin, eli ei mitään käsitystä miten tämä kroppa oikein toimii. Olen koittanut tajuta tätä kiertoa. Olen yrittänyt analysoida limoja sun muita ja niistä olen koittanut päätellä, että missä mennään. Ei mitään käsitystä! Ei! Mutta elliisa, ei kaikki tunne ovista kovinkaan vahvasti. Joten ei hätää!

Kivaa, että Pauliinan mukelon sydänäänet kuuluivat hyvin. Mukavaa, mukavaa! Milloinkas teillä odottajilla alkaa synnytysvalmennukset?

Onhan tuo mummoksi tuleminen tosi iso uutinen. Voin hyvin kuvitella, että jotkut eivät oikein heti osaa suhtautua asiaan ns. oikein. Hämmennyt vie voiton, eikä osaa asetella sanojaan. Voisin kuvitella, että oma anoppini voisi toimia vähän samoin kuin Ms.Feelgoodin äiti. Hän olisi ihan 100-varmasti tosi innoissaan, mutta hän ei oikein osaa näyttää tunteitaan. Hän on sellainen tasainen. Ja tuo tasaisuus välillä aiheuttaa ainakin minussa vähän hämmästystä, kun itse olen sellaisesta perheestä, jossa riidellään ja rakastetaan.

Hauskaa päivää kaikille! *pus*

Heippa!

Ai juu, täällä oli viisuista puhetta. Olen kuullut Waldon biisin, mutta mulle tulee siitä mieleen ihan joku 90-luvun diskohumppa, en tiedä miksi. Ei se nyt kauhean huono ole, mutta jotenkin en jaksa uskoa menestykseen. Viisuja en yleensä ole seurannut, paitsi silloin, kun Lordi edusti Suomea. Ja olin kyllä Areenalla katsomassa Suomen Euroviisufinaalia, kun asiakas kutsui minut sinne. Mutta muuten ei viisut kyllä kiinnosta.

Elliisa kyseli vanhempien ikää. Mun äiti on 62, isä 64 v. Anoppi on 63. Äitini on jo "konkari" mitä isovanhemmuuteen tulee - ensimmäinen lapsenlapsi pääsi viime kesänä jo ripille!

Hienoa Lenakin, että mitään sellaista syytä, joka voisi aiheuttaa hankaluuksia jatkossa, ei keskenmenoon löytynyt. On varmasti helpottava uutinen. Tsemppiä huomiselle!

Lenakille tsemppia huomiseen tarkastukseen. Kiva kuulla, etta varsinaista syyta keskenmenolle ei voitu todentaa.

Ei mun vanhemmat mitaan meganuoria ole, mutta kuitenkin vain hieman viidenkympin yli. Isani oli kuulemma kysellyt, etta olemmeko nyt raskauden myota menossa naimisiin, joten voisin kuvitella, etta heilla ei valttamatta tama raskauden mahdollisuus ollut kavaissyt mielessa, koska 'emmehan ole viela edes naimisissa'. En olisi uskonut, etta he ajattelevat noin suhteellisen 'vanhanaikaisesti', muuten kun ovat kovinkin nuorekkaita ja liberaaleja. Serkuillanikaan ei ole viela lapsia, joten olen lahisuvussa ihan ensimmainen tapaus, ehka sillakin oli osuutensa asiaan.

Mulla olis teille jannaajille ovistesteja, joita talvella tilasin aimo pakkauksen, mutta joista en koskaan ehtinyt kayttamaan ensimmaistakaan ennen pikaplussaa. Voisin niista luopua, kun niissa umpeutuu kayttopaivamaara ennen kuin toisesta raskaudesta voisin haaveillakaan. Olettaen tietenkin, etta tama ensimmainen jatkuu ja loppuu onnekkaasti. Loytyyko vapaaehtoisia oman nimen ja osoitteen julkaisijoita? ;-)

Meilla synnytysvalmennukseen ei voi viela ilmoittautua, eli alkanee jossain vaiheessa myohemmin kesalla. Ensi viikolla meilla on synnytyssairaalan virallinen ilmoittautumiskaynti katilon luona, jossa pitaa kysella asioista vahan tarkemmin.

Lenaki, hienoa, että mitään syytä ei löytynyt, silloinhan varmaan uutta raskautta voi suunnitella omien henkisten tuntemusten mukaan. Tsemppiä jälkitarkastukseen.
Ikägalluppiin, äitini on 63 ja isäni 59 ja olen ainut lapsi, joten millä tuota isovanhemmuutta on jo odoteltukin. Mieheni puolella suhtautuvat asiaan rauhallisemmin, koska lapsenlapsia on jo ennestään. Äitini on myös jo eläkkeellä, mikä varmasti entisestään lisää " mummokuumetta ". Mutta mukavaa, kun ovat innoissaan.
Pauliina, on se vaan niin liikuttavaa kuulla ne sydänäänet, ei siitä pääse mihinkään.
Minä kävin eilen todella kovakouraisella hierojalla, illala alkoi kova hermosärku olkapäästä sormiin saakka ja kokoyö meni kärvistellessä, kun mitään lääkkeitäkään ei oikein voi nappailla, ihana, lämmitettävä kauratyyny helpotti oloa. Vieläkin kolottaa ja töihin pitäisi lähteä, en tiedä.
Täällä pohdin myös vaatepulmia: kesällä on tulossa kolmet isot juhlat joihin pitäisi olla päällepantavaa, täällä kotiseuduillani tuo äitiysvaatevalikoima vain on kovin heikko. Ajattelinkin piipahtaa Helsingissö vähän shoppailemassa. Olisiko sieltä jotain vinkkejä kaupoista joihin kannattaisi tutustua?
Täällä alkoi taas hirmu potkuttelu masussa!
Aurinkoista päivää kaikille!

Ms. Feelgood: Onko sulla paljon niitä testejä? Paljollako myisit niitä? Mulla taitaa tässä tulevana kesänä alkaa taas ovisbongailut, joten voisin olla kiinnostunut niistä! Mutta en ehkä tähän kaiken kansan nähtäville osoitettani laita, eikä taida Elleissä saada privaattiviestiäkään lähetettyä... Oisko sulla mitään s-postia, missä voitais sopia lisää?

Niin ja kiitos kaikille kovasti tsemppien toivotteluista, ootte kultaisia :-)

Lenaki, voin lahettaa ne testit ihan ilmaiseksi. Sua on koeteltu jo ihan tarpeeksi :) Tarkistin ja ei niita ollutkaan kuin 18, mutta eikos ne riita pariin kolmeen kiertoon. Tai jospa ne tois plussaonnea, ja sunkaan ei tarttis niita kayttaa. Perustin uuden osoitteen msfeelgood77@gmail.com johon voit laittaa yhteystietoja, niin laitan paketin tulemaan :)

Huomenta kaikille!

Kiva lukea teidän juttuja neuvolakäynneistä, vanhemmille kertomisesta ja muusta. Itse olen nyt käynyt täällä lähinnä vain lukemassa kirjoituksianne, meillä on nyt vähän kaikenlaista päällä, toivottavasti tämä tästä pian helpottaa, olen nimittäin aika loppu.

Laurelille vähän vaatekauppavinkkejä, vaikka en itse olekaan äitiysvaatteita tarvinnut mutta tiedän niitä silti. Nämä löytyy siis Helsingistä.

- Belua, Lapinlahdenkatu 21, HKI (Tällä liikkeellä on myös nettikauppa)
- Bebes, Kampin liikekeskus
- Keskustan Stockmann (MamaLicious ja Benetton ainakin)lastenvaateosastolla muistaakseni näitä
- H&M (ainakin Aleksanterinkadun liikkeessä on)
- Kampin Vero Moda (MamaLicious)
- Kamppi Po.P

Kivoja shoppiluhetkiä Laurelille ja iso halaus kaikille!

Kiitos vinkeistä!
Minullakin on niitä ovis- ja raskaustestejä iso kasa, lähettivät nettikaupasta nimittäin vahingossa kaksinkertaisen määrän! Lasku tuli vain yhdestä satsista. Minä kuitenkin ainakin tässä vaiheessa elättelen pikkuruista kipinää uusista bongailuista ennen päivämäärien umpeutumista. Käytännössä voi kyllä sitten ollakin liian nopeasti, ans kattoo nyt.

Lenakille lahti just sahkopostia.

Laureli ja muut 'vatsakkaat', mun mielesta ei kannata keskittaa shoppailua pelkastaan aitiysvaatteisiin, vaan sopivia ylaosia ja mekkoja loytyy ihan tavallisten vaatteiden joukosta (ja usein vahan muodikkaampina versioina). Katselin just viime viikolla monia kivoja mekkoja, joissa oli reilusti tilaa vatsalle, olikohan ne sellaisia empire-linjaisia. Niita oli kaupat pullollaan.

Moiks!
Mistä Laureli ja muutkin ovis- ja raskaustestejä ostaneet olette hankintanne tehneet ja minkä hintaisia nuo systeemit on? En ole kyllä ite ajatellut ovistestejä hankkia, mutta voihan se olla että mieli muuttuu. Onko kellään kokemusta apteekin versioista?

Niin se sit Waldokin "raivasi" tiensä finaaliin, jihuu :)

No niin, nyt on jälkitarkastuksessa käyty ja patologin vastauskin tipahti vielä tänään postiluukusta. Kaikki on ihan ok eli ei muuta kuin odottelemaan menkkojen alkamista. Sen jälkeen voikin jättää ehkäisyn taas pois. Hyvä, että tää kurja asia on saatu jonkinlaiseen päätökseen ja nyt on taas "tyhjä pöytä" edessä. Nyt toivotaan tätiä kylään! Voi kuulemma mennä vielä muutamia viikkoja siihen, mutta tässä on kyllä niin kiireiset viikot muutenkin tulossa, että tuskin tulee odottavan aika pitkäksi.

Ms. Feelgood: Vastailin sulle...

Kerrankin joku odottelee tätiä :D, Toivotaan pikaista visiittiä Lenakin luo.

Itse joudun vielä lisätutkimuksiin, epäilevät lievää epilepsiaa. Hyviä uutisiä oli kuitenkin se, että mitään ylimääräistä (esimerkiksi kasvainta) ei löytynyt tämän naisen päästä. Olo on samanaikaiseti huimasti helpottunut ja lievästi pettynyt.
Noh ehkä tuota "vihollista" vastaan on helpompi taistella jos ja kun se on kunnolla tunnistettu.

Ihanaa, helpotuksen huokaus pääsi täällä kun Pu:n pään sisältä ei löytynyt mitään, siis ylimääräistä;). Jos "kohtauksien "taustalla tosiaan olisi lievä epilepsia, niin se on onneksi hoidettavissa ja sitten ainakin tietäisi mistä mistä ne johtuvat, joten siltäkin osalta varmaan helpottaisi. Omalla äidilläni ja parilla ystävälläni on myös epilepsia ja ihan normaalia elämää pystyvät elämänn. Tsemmppiä sinne!

Hei Naiset!

Hienoa Lenaki, että kaikki oli ok! Toivottavasti täti tulee pian kylään (onpa hassua täällä toivottaa tuollaista)!

Hienoa myös, ettei Pun päästä löytynyt mitään kasvia tai muuta ylimääräistä. On varmasti helpottavaa, kun tietää, mistä ne oireet johtuivat. Tuollaiset neurologiset oireet ovat kuitenkin sellaisia, että ne varmasti pistävät mietityttämään ja pelkäämään sitä pahinta. Kuten Pre kirjoitti, epilepsia on onneksi hoidettavissa.

Prelle voimia töihin ja mahdollisiin muihinkin "kompastuskiviin".

Ja kaikille oikein aurinkoista torstaipäivää!

Heippa hei!
Jee, olipa mukavia uutisia Pu'lla. Onhan se tosi helpottva tieto, että päästä ei löytynyt mitään ylimääräistä. Joo, epilepsian kanssa tosiaankin voi hyvin elää ja se on hoidettavissa.

Ei ole oikein mitään kerrottavaa, eikä ole mitään erikoista tapahtunut. Olin äsken valohoidossa ja hoitaja pelotteli herpeksen vaaroista. Semmosta.

Hyva homma Lenaki ja Haaveileva Pu, etta tutkimustulokset olivat kunnossa. Ja etta Pu paasee viela lisatutkimuksiin.

Mulla on talla viikolla kamala kiire toissa, maanantaina pitaa menna esittelemaan tyon tuloksia asiakkaan luo. Kavin tuossa kuitenkin ostamassa erikoisrasvaa raskausarpien ehkaisyyn, kun olin eilen huomaavanani yhden 'juovan' ylareidessa. En sit tieda oliko raskausarpi, mutta nyt alan rasvailemaan, maha onkin jo aika iso, joten tulee varmaan tarpeeseen. En muista oliko tasta jo aiemmin puhetta, mutta kaytatteko muut plussanneet jotain voiteita raskausarpien ehkaisyyn?

Mistas muusta keskusteltaisiin? Onko Papusella lupaavia raskausoireita?

Olipas hienoa, että Pu:n asiat ovat jotakuinkin kunnossa! Ettei mitään ylimääräistä löytynyt. Ja tosiaan kun saat varman diagnoosin, niin uskon että se helpottaa, koska silloin pystyy ymmärtämään mistä on kyse, eikä tarvitse mielessään arvailla tai pelätä jotain pahempaa. Onko tietoa, koska pääset lisätutkimuksiin?

Ms. Feelgood: Mulla jotkut kaverit ovat käyttäneet manteliöljyä raskausarpien ehkäisemiseen. Mä oon samaista öljyä käyttänyt kuivaan ihooni, ja voisin kuvitella sen olevan hyvä myös niihin raskausarpiinkin.

Flox: Siis miten ihmeessä herpes liittyy valohoitoon??

T: Lenaki, joka paraikaa nauttii lasillista viiniä...

Yhteistyössä