Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta

Nyt oot sit Talitinttinen kovana siellä lääkärissä, jotta ne ottavat asian vakavasti ja ryhtyvät tutkimaan sinua perusteellisesti. Mullakin oli aika kivulias ovis tällä kertaa, otin särkylääkkeen kun vihloi niin pahasti, mutta ei sentää kotia tarvinnut lähetä.

Toivottavasti lääkärit ryhtyvät tekoihin tällä kertaa, eikä vaan anna sinulle särkylääkkeitä.

T.Alice

Moikkis!
Kovasti Lenakille tsemppiä tämän päiväiseen ja tulevaan toipumiseen! Mielessä olet.

Nuo Tinttisen ovis bongailut oli taas niin hauskaa luettavaa. Jotenkin kuvailet niitä niin hyvin ja välillä niin hauskasti. En tiedä onko se tarkoitus. Mutta tuo sinun kipuilu on kyllä ihan kamalaa. Toivottavasti nyt saat apua lääkäriltä. En nyt muista, että onko tästä ollut aikaisemmin puhetta, mutta siis oletko pitänyt "kipupäiväkirjaa"? Voisi olla helpompi kuvailla kipuja, jos olisi ihan jotain muistiinpanoja, esim. siitä millaista, kuinka voimakasta ja kuinka usein kipuja on. Nyt tietysti kipuja on varmasti helpompi kuvailla kun ne ovat päällä, mutta jos menisi lääkäriin kivuttomana ainaka voi olla vaikea kuvailla tuntemuksia, kun ne eivät välttämättä ole tuoreessa muistissa.

Heh, minulla ja miehellä oli tässä yksi ilta pientä kinaa, ja ukko tokaisi että ethän sinä halua edes lapsia. Voitte uskoa, että nauratti! Mitähän minä täällä palstalla sitten teen, jos en omaa mukeloa haluaisi. :P

Ultrakuulumisia odotellessa.

Lenaki, voimia tämänpäiväiseen. Nukutus menee varmasti hyvin ja olet autuaassa unohtamisen tilassa hetken aikaa. Mahtavaa, että voit miehesi, perheesi ja ystäviesi kanssa puhua. Muista pitää hyvää huolta itsestäsi.
Minua pelottaa nyt kovasti kanssa mennä sinne lääkäriin. 12.30, se lähestyy. Tuntuu, että oksennan kohta, onneksi mies lähtee mukaan.

Hauska tuo Floxin miehen heitto! Tosiaan, mitä ihmettä sinä tällä palstalla teet, jos et edes lapsia halua... hih hih!

Laurelille hurjasti tsemppiä lekurikäyntiin. Mulla on aika vasta klo 17, joten edessä vielä monta jännäystuntia. Muakin pelottaa. Olin aamulla ekaa kertaa neuvolassa, ja terkkari kyllä sanoi, että ne hematoomat ovat yllättävän yleisiä, ja useimmat raskaudet menevät niistä huolimatta ihan onnellisesti loppuun asti. Se vähän huojensi mieltä, mutta silti. Onko sulla Laureli vielä ollut niitä vuotoja?

Lenaki, täälläkin olet ajatuksissa!

Laurelille paljon tsempityksiä lääkärikäyntiä varten! Hieno juttu, että miehesi tulee mukaan. Varmasti vähän helpottaa jännitystä, kun ei tarvitse mennä yksin. Tule sitten kertomaan, mitä sanottiin.

Olipa hyvä juttu, että Pauliinan terkka rauhoitteli tuosta hematoomasta. Tosi kiva kuulla, että se ei välttämättä vaikuta raskauden kulkuun. :) Tsempityksiä lääkärikäyntiin myöskin! Sinä myös, tuleppas sitten kertomaan miten meni. Jännä päivä, kun on kahdella on lääkärikäynti.

Täällä on kans kaikki raajojen ulokkeet pystyssä lääkääriin menijöiden puolesta!!!

Itse tulin just lääkäristä. Ekaa kertaa repesin ihan tyystin lääkärin edessä ja itkin varmaan viis minuuttia ennen kuin sain asiani kerrottua. Mutta nyt alkaakin sitten tapahtua. Lekuri kirjotti mulle lähetteen kaikkiin mahdollisiin labrakokeisiin mitä kuvitella saattaa ja myös vatsan ultraääneen. Sanoi, että todennäköisesti tämä on gynekologista vaivaa, mutta haluaa nyt sulkea ensin kaikki muut vaihtarit pois. Sitten saan lähetteen taas sinne erikoislääkärille ja hän sitten saa päättää miten asiassa edetään. Mutta sanoi ihanan lohduttavasti, että nyt hoidetaan nämä kivut pois päiväjärjestyksestä ja sen jälkeen huolehditaan vielä, että meille joskus tulee vauvakin. (Luki siis gynen tiedoista meidän toiveesta.)

Tuli todella hyvä mieli ja helpottunut olo, että joku todella ottaa tosissaan tämän kivun. Sain myös vatsansuojalääkettä, koska näin pitkäaikanen kipustressi ja särkylääkkeet voi aiheuttaa vatsahaavan. Mutta nyt siis jotain alkaa tapahtua.

Ihanaa, Tinttinen, että lekuri oli noin fiksu ja lohduttava. Toivotaan nyt, että kipujen syy selviäisi mahdollisimman pian ja saisit tehokkaat hoidot siihen. On varmasti ihan eri juttu yrittää näitä vauvajuttujakin sitten, kun kivut ovat pois päiväjärjestyksestä. Kerrassaan hieno juttu!

Mulla alkaa yks palaveri kohta, ei kyllä yhtään huvittaisi mennä sinne. Ajatukset ovat niin tiiviisti tulevassa ultrassa, että asiat menevät mulla varmaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. No, pitää yrittää ainakin näyttää siltä, että olisin kiinnostunut.

Hyva homma Talitinttinen, etta nyt saadaan sun osalta kunnon tutkimukset kayntiin! Varmasti ilostuttaa sun olotilaa. Olispa Talitinttisen hyva laakarikokemus nyt vain alkua taman paivan hyville uutisille. Lenakille, Pauliinalle ja Laurelille lykkya matkaan!

Voi kuinka hieno juttu, Tinttinen! :) Tosi hyvä juttu, että pääset kunnollisiin ja perusteellisiin tutkimuksiin. Ja kylläpä se lääkäri sanoikin mukavasti teidän vauvahaaveista.

Kiitos peukutuksista!
Hyviä uutisia täältä: vauva elelee ja voi hyvin, näyttää jo ihan ihmiseltä ja on jo vähän pidemmälläkin, kun aiemmin ajateltiin eli 16 viikkoa on koon mukaan jo kasassa! Ja tämä on tärkeintä, että siellä on kaikki hyvin. Mutta, vuodosta, lääkäri rupesi hokemaan jo ennen tutkimusta, että siitä vuodosta ei voi sanoa yhtään mitään, yritin siinä sitten änkyttää, että entäs kun olen kuullut, että jos istukka on kohdunsuulla ja muuta niin se voisi olla syynä, mutta lääkäri ei antanut suunvuoroa, hoki vaan, että hän eikä kukaan muukaan voi tehdä mitään. Lopulta hän vaan työnsi ultrakepin sisääni eikä edes näyttänyt minulle kuvaruutua ennen kuin vaadin! Että semmosta! Menin ihan sanattomaksi, onneksi oli mies mukana, joka oli jämeränä ja kohteliaasti, mutta tiukasti kyseli asiasta ja miten siinä edetään. Lopulta saatiin lypsettyä sen verran tietoa, että veri ei siis tule lapsesta vaan minusta ja johtuu minun verisuonista, jotka vuotaa helposti. Keskenmenon kanssa vuodolla ei ole mitään tekemistä vaikka sitä tulisi paljonkin. Nyt kannattaa antaa haavan, josta vuoto on peräisin, parantua ja sit pikkuhiljaa kokeilla kestäisikö rasitusta. Sain viikon lisää saikkua. Mutta oli kyllä harvinaisen leipääntynyt ja epäkohtelias lääkäri. Kuitenkin pääasia eli pienokainen on kunnossa ja se on ihanaa!!! Mutta tuommosia lääkäreitä ei pitäisi päästää vapaalle jalalle! Työn kanssa on nyt hankaluuksia, en voi oikein tehdä vähän sinnepäin tai vaan välillä, yritän huomenna neuvotella pomon kanssa, jos kevättäni saataisi kevennettyä. Jos hän ei suostu, täytyy kai vaan saikkuilla. Mieluusti kyllä menisin vielä töihin, jos minusta olisi kiinni. Eli vuotoineni, mutta onnellisena täällä.
Mahtavaa, Tinttinen, että sinullakin noin hyviä uutisia ja asiat rupeavat rullaamaan!
Ja Lenaki, jos haluat ja jaksat niin me olemme täällä, voimaa edelleen!
Mitenkäs Pauliina?

Lenakille voimia. <3 Tämä päivä on varmasti hurjan raskas, jaksamisia teille molemmille. Meille tosiaan saa aina tulla purkautumaan.

Hyvä Laureli, että kaikki on hyvin! Säkin olet jo sitten aika pitkällä, kun 16 viikkoa jo. Todella törkeää käytöstä kyllä lääkäriltä, mistä tuollasia löytyy?!

Jee Tinttinen! Ihanaa, että sait vihdoinkin asioita eteenpäin ja toivotaan, että nyt ne tosiaan hoituu!

Pauliinan ultraa vielä jännäillään!

Olipa tokero laakari! Ma en varmaan malttais olla antamatta palautetta korkeammalle taholle... jos potilas tulee todellisen ongelman kanssa tutkimukseen, niin vois sita vahan asiallisemmin kayttaytya, kuin vaan hokea, etta kukaan ei asialle mitaan voi. Olikohan vanhempi mieslaakari, kuulostais vahan profiiliin sopivalta...
Mutta siis hienoa, etta vauvalla kaikki hyvin! Sehan se paa-asia oli! Tuo sun tyojuttusi onkin aika kinkkinen, mutta yritahan Laureli ottaa rauhallisesti.

Olipas Laurelilla kivoja uutisia! Mukavaa! <3 Mutta mistä näitä tökeröitä lääkäreitä aina löytyy!!? Pääasia nyt kumminkin, että vuodon syy selvisi ja kaikki on ok. Jee! Muista nyt vaan ottaa rauhallisesti. Toivottavasti saat työkuviosi sovittua. Olisihan se toki mukavaa, jos saisit tehdä kevyempiä päiviä, kun selvästikin työsi maistuu. :)

Minä täällä arvon, että silittääkkö vaatteita vai katsoakko vielä vähän koulujuttuja. Kas tässäpä pulma.

Heippa!

Kiva, että Laurelilla ja vauvalla kaikki kunnossa. Tosiaan, raskautesi on melkoisen pitkällä, 16 viikkoa jo! Hienoa! Mutta kylläpä oli tökerö lääkäri. Minäkin olen luonteeltani sellainen, että varmaan antaisin palautetta ylemmälle taholle...

Täälläkin on hyviä ultrauutisia. Hematooma oli edelleen olemassa, mutta gyne oli sitä mieltä, että koska vuoto on lakannut, se tuskin aiheuttaa enää ongelmia vaan kuivuu itsestään pikkuhiljaa pois. Masuasukilla näytti olevan kaikki kunnossa, sydän sykki reippaasti ja kokoa oli noin 9-10 mm, eli vastaa viikkoja 7+2. Lopuksi lääkäri onnitteli ja sanoi, että kaikki näyttää nyt ihan hyvälle. Onneksi!

Iltaa! Kivaa, että Pauliinankin kuulumiset oli noin mukavia. Heh, sinulle osuikin sitten mukava lääkäri. :) Onneksi tuo hematooma näyttää menevän nyt sitten itsestään ohi, hyvä hyvä! Tuo tieto varmasti rauhoittaa mieltä.

Iltaa! Kivaa, että Pauliinankin kuulumiset oli noin mukavia. Heh, sinulle osuikin sitten mukava lääkäri. :) Onneksi tuo hematooma näyttää menevän nyt sitten itsestään ohi, hyvä hyvä! Tuo tieto varmasti rauhoittaa mieltä.

Mun gyne on vanhempi mies, mutta kuten aiemminkin täällä olen kirjoittanut, hän on todella symppis ja pätevä. Itse asiassa sovimme tänään, että käyn kaikki raskaudenaikaiset lääkäriseurannat hänen vastaanotollaan. Neuvolassa terkkari sanoi, että heidän vakilääkärinsä on pitkällä sairiksella, ja häntä tuuraa sitten aina joku terveyskeskuksen lääkäri, jonka kulloinkin saavat sijaistamaan. Mulle tuli olo, että haluaisin kuitenkin, että lääkäri olisi joka kerralla sama, ja mielellään kokeneempi kuin ihan joku vastavalmistunut. Kysyin neuvolassa, että voinko hoitaa lääkärikäynnit omalla gynelläni, ja terkkarikin oli sitä mieltä, että idea kuullosti varsin hyvälle.

Kivoja ultrakuulumisia Laurelilla ja Pauliinalla! Hyvä hyvä :-)

Mulla oli tosiaan eilen kaavinta, joten nyt kaikki on virallisesti ohi. Toivottavasti ei tule mitään jälkitulehduksia ym, ja pääsen sitten jälkitarkastukseen normaalisti n. 4 viikon päästä. Aika kauhea päivä eilinen oli, kuten osaatte varmaan arvata. Onneksi sairaalassa oli hoito hyvää ja henkilökunta tosi mukava. Silti se tunne, kun nukutuksesta heräsi ja tajusi, että nyt on meidän vauva lopullisesti poissa, oli aivan kaamea järkytys kuitenkin. Ja sitten mietin eilen kaikkea sellaista, että mikä meni vikaan ja miksi, ja onko jotain sellaista mikä tekee mahdolliset tulevatkin raskaudet menemään samalla lailla. Tiedän, että ihan turha tuollaisia on miettiä, mutta kaikkea tässä on ehtinyt päässään pyörittelemään :-(

Päivitän tässä vähän listaa. Poistin muuten tuon Wilhen kokonaan, kun hän ei ole tainnut täällä palstalla käydä kuin kerran pari joskus kuukausia sitten. Lisätköön itsensä uudestaan listoille, jos ilmaantuu.

Pre 3.4. YK5
Alice76, 27.4, YK4
Talitinttinen 30.4, YK 6
Papunen84 (yritys päällä)
Haaveileva Pu YK5
Liinuska81 (yritys alkaa kesällä/syksyllä)
Lenaki

Plussanneet:
Pope (YK2) 21.9.
Laureli
matkailijarouva 17.10
Ms. Feelgood (YK1) 08.11
Pauliina35

Huomenta

Hienoa kuulla että Pauliinalla ja Laureilla on kaikki hyvin, vuodoista huolimatta. Toivottavasti Laureli saa työasiat järjestettyä niin ettei loppuraskautta tarvitse sairaslomalla viettää, voisi aika käydä aika pitkäksi jossain kohtaan.

Itselläni tämä kierto on ollut siitä erillainen, ettei ainakaan vielä ole ilmaantunut alavatsan vihlontaa. Aikaisemmissa kierroissa vihlonnat ovat jatkuneet oviksesta aina menkkoihin asti. Varasin myös gynelle (yksityiselle) ajan toukokuun alkuun. Haluan perusteellisen vuositarkastuksen tässä vaiheessa ja sit myöhemmin syksyllä palaan hänelle jos ei vauvaa ala kuulumaan.

Hauskaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Alice

Lenaki, ymmärrän hyvin että päässä pyörii kysymys miksi. Itsestäsi tai omasta toiminnasta et saa syytä hakea. Luonto hoiti tehtävänsä, eikä sille kukaan mitään mahda. Seuraava raskaus etenee varmasti normaalisti loppuun asti, mutta toki ymmärrän että se mitä nyt koit tulee varjostamaan seuraavaa raskautta.

Paljon voimia sinulle ja miehellesi!

Yhteistyössä