Ihan uusia vauvahaaveita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pauliina35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi olla totta. Lenaki, olen niin, niin pahoillani. En tiedä, mitä sanoisin. Yhdyn Floxiin ja Talitinttiseen ja toivotan rutkasti voimia sinulle ja miehellesi. Huh, kyyneleet alkoivat ihan virrata poskia pitkin.

Voi Lenaki, olen niin pahoillani! Ei tahan tilanteeseen oikein sanoja loydy. Toivottavasti jaksat miehesi kanssa sinnitella asian yli. Surkaa nyt ihan rauhassa ja yrittakaa sit uudestaan, kun tuntuu hyvalta. Tsemppia huomisen sairaalavisiittiin!

Lenaki on ollut täällä mielessä koko päivän. On jotenkin sanaton olo, vaikea löytää oikeita sanoja. Me ollaan täällä sinua varten!

Itsellä alkoi tänään turvotus taas. Eli tästä lähdetään nyt kohti tädin vierailua. Johan tässä menikin taas puolitoista viikkoa oireettomana.

Onneksi sentään ulkona paistaa aurinko niin voi töitten jälkeen mennä pitkälle lenkille!

Heip!
Mitäköhän Lenakille kuuluu? Minullakin on Lenaki ollut mielessä paljon. Aamummalla kävin täällä kurkkimassa. Olisi tehnyt mieli kirjoittaa jotain, mutta en osannut sanoa mitään. On vaan paha mieli tapahtuneesta. Voin vain toivoa paljon voimia Lenakille ja miehelle. Asioilla on kuitenkin tapana järjestyä, vaikka tuo ajatus voikin tuntua nyt vaikealta ja kaukaiselta.

Minä täällä odottelen, että soittaako kaveri minut "lunastamaan" hänet pois hammaslääkäristä. Ja graduakin pitäisi jotenkin jaksaa tehdä. Ei tuo auringonpaiste ainakaan tuohon lisää motivaatiota.

Hei

Itsekin olen paljon miettinyt Lenakia. Vaikka sen tiedostaakin että keskenmenon riski on suuri ennen 12. viikkoa, niin eihän sitä usko itselleen niin käyvän. Olen ajatellut että jos keskenmeno tulee, niin parempi ajoissa, kun sitten myöhemmässä vaiheessa. Toisaalta myös se että pystyy raskautumaan olisi minulle hyvä uutinen, vähentäisi huomattavasti lapsettomuuspelkoa.

Pääsiäisenä bongailin ovista, sunnuntaina ja maantaina oli viivat aika kohtalaiset tikussa ( ei yhtä vahvat kuin testiviiva). Eilen oli loppuhipennus, vatsaa vihloi niin että jouduin ottamaan buranan, tänään ei sitten enää mitään tuntemuksia.

Miten Talitinttinen onnistuit oviksen löytämisen sylkitestillä?`

Alice

Lenaki on ollut minunkin ajatuksissani. Kerroin miehelleni, että yksi porukastamme sai keskenmenon, ja hänkin pahoitteli kovasti tapahtunutta.

Minkämerkkisiä tikkuja, Alice, käytät?

Mulla on sitten huomenna eka neuvola ja kotrolli-UÄ. Toivottavasti se hematooma olisi hävinnyt ja kaikki olisi kunnossa. Jännittää.

Floxille tsemppiä gradun kanssa!

Kiva kuulla, että oon ollut ajatuksissanne! Roppakaupalla tänne voimia tarvitaankin, on ollut sen verran painajaismaiset päivät. Kävin tänään polilla, mutta sain ajan kaavintaan vasta huomiseksi (yöllä joutuu ensin ottamaan kotona jotain kohdunsuuta avaavia lääkkeitä). Kärvistely siis jatkuu. Muutenkin jännittää jo yleensäkin toimenpiteet, nukutukset sun muut, koska en ole ikinä sairaalassa joutunut olemaan aikaisemmin. Eikä ole muitakaan toimenpiteitä koskaan tehty. Sen lisäksi on tää pahempi henkinen puoli tässä. Mutta yritän uskoa siihen, että kyllä tämän asian yli pääsee. Alussa tietysti paljon (=koko ajan tällä hetkellä) ajattelee asiaa. Onneksi miehen kanssa puhutaan paljon näistä ja hyvien ystävien ja oman perheen kanssa voin myös jutella, kun tuntuu että kaikki kaatuu päälle. Ja olettehan tekin täällä :-)

Onnea Pauliina huomiseen ultraan! Eikös Laurelillakin ollut huomenna ultra? Onnea myös sulle! Tuokaa te vaihteeksi hyviä uutisia :-)

Lenaki, kiva kuulla, etta olet ainakin hitusen positiivinen karmaisevassa kohtalossanne. Uskon, etta aika auttaa haavoihin tuossa tilanteessanne. Mua epailyttaa esittaa sulle yksi kysymys, joka voi kuulostaa epamiellyttavalta talla hetkella, mutta esitan sen kuitenkin, ja voit jattaa vastaamatta, jos haluat. Eli miten se kohdallasi todettiin, etta alkio/sikio oli kuollut? Siis kun tulee vakisinkin mieleen, etta onko tuossa tilanteessa mahdollista laakarin tehda vaara diagnoosi? Jospa viikot ei vastaa tilannetta, koska sikiossa on kehityshairio ja kehittyy hitaasti ja jospa sydamen syketta ei kuulu mista tahansa moninaisesta syysta jne... En nyt tietenkaan sano, etta sun kohdalla nain olis kaynyt, mutta ihan yleissivistyksen kannalta kyselen. Laakareilla on varmaan keinonsa.

Ja ala suotta pelkaa sita nukutusta, multa on kerran leikattu poskiontelo nukutuksessa, ja nukutuspaatoskin tehtiin vasta klinikalle saapuessani. Kaikki tapahtuu hyvin nopeasti ja sit herailetkin jo kaiken ollessa takana. Tuo kaavinta lienee aika yleinen toimenpide, joten voinet olla huoletta. Tulethan sitten jossain vaiheessa vointisi salliessa kertomaan, etta kaikki meni hyvin.

Ms. Feelgood rv 10+3

Kyllä se aika selvä oli, kun sikiön ultraruudulta näki, että elossa se ei ole. Ainakin näillä raskausviikoilla selvä oli. En nyt tiedä, kuinka yksityiskohtaisesti haluat kuulla, mutta sikiö höllyi siellä nesteessä sillain tahattomasti aina kun gyne tökki ultrakepillään johonkin suuntaan. Mitään omaa liikettä sillä ei ollut. Sikiönhän olisi pitänyt olla rv 11+2, mutta koko vastasi sitä 9+6:tta. Mehän käytiin varhaisultrassa rv 7+3 ja silloin vaikka alkio oli pikkuinen, siinä näkyi selvä syke. Nyt ei mitään. Itse asiassa koko kuolleen sikiön näkeminen oli mulle se traumaattisin juttu. En saa pois mielestäni, miltä se näytti, enkä kenenkään maailmassa toivoisi joutuvan kokemaan samaa. En muista kerroinko tuossa aikaisemmin, että gyne näytti vielä ruudulta sikiön niskaturvotuksen, joka oli selkeä. Eli jonkinlainen kehityshäiriöhän sikiöllä on täytynyt olla. Tänään toinen lääkäri polilla vielä katsoi ultralla sikiön tilan ja totesi myös elottomuuden. Itse en voinut enää tänään katsoa sitä kuvaruudulta, vaan pakko oli kääntää katse muualle. Nyt vaan toivon, että koko juttu olisi ohi ja voisi alkaa yrittää elää normaalia arkea. Huominen vielä on varsinainen kärsimysten päivä.. Mutta kiva kuulla Ms. Feelgood sulta rohkaisevia sanoja nukutukseen ja toimenpiteeseen.

Voi Lenaki, mitä olet joutunut kokemaan. Olen kyllä todella pahoillani puolestasi.
Siskolleni tehtiin vuosia sitten kaavinta sikiön kuoltua kohtuun (rv 10 tai ainakin sinne päin), ja muistaisin hänen kertoneen, että se ei toimenpiteenä ollut mitenkään kovin paha, siis fyysisesti. Henkinen puoli on tietysti aivan eri asia. Mutta minäkin uskoisin, että nukutus ja kaikki muukin käy nopeasti. Voimia sinulle!

Voih, kylläpä Lenakin kokemus on aivan kamalan kuuloinen. :/ En mitenkään osaa kuvitella miltä tuollainen voi edes tuntua. Mutta mukavaa, että jaksat kirjoitella täällä.

Ei sitä sairaala reissua kannata pelätä etukäteen. Minä olen ollut yhden yön sairaalassa, joten en ole kovinkaan hyvä neuvomaan, mutta ei siellä niin kamalaa ole. En osaa neuvoa muuta kuin, että jos käteen laitetaan tippa, niin sitä kanyylin laittamista ei kannata jännätä, koska se ei satu vaan vähän nipistää. Mutta se neste voi tuntua aluksi kylmältä kädessä ja se voi aiheuttaa vähän särkyä. Kannattaa lämmittää kättä vaikka niin, että kietoon peittoon ja lämmittää vielä toisella kädellä. Ja kannattaa kertoa hoitajallekin siitä särystä, jos tuntuu ikävältä. Kyllä ne pitävät sinusta siellä hyvää huolta. :) Ja tuosta nukutuksesta kannattaa ajatella, niin että nukkuessasi et kuule tai tiedä mitään siitä, mitä ympärilläsi tapahtuu. Kovasti voimia huomiseen!

Itku pääsi kun luin Lenaki sun kokemuksesta. Olet ajatuksissa ja lähetän sulle paljon voimia tähän päivään ja eteenpäin. Uskon, että sairaalareissu menee hyvin ja pääsette henkisen toipumisen alkuun kun fyysinen puoli on ohi.

Mie olen nyt yrittänyt bongata ovista sen sylkitestin avulla. Ainakaan tässä kierrossa en onnistunut sitä tulkitsemaan. Tikut näytti ovista ja kroppa kans tähän alkuviikkoon. Sylkitestistä olin jotain näkevinäni pari päivää sitten, mutta en ollut ihan varma. Eli kyllä nuo tikut on olleet paremmat. Koitan kuitenkin nyt muutaman kierron ajan käyttää sitä ja oppia tulkitsemaan.

Mun kiputilanne on taas räjähtäny käsiin ja olen tänään menossa taas lääkäriin. Nyt on ovis aika ja luulen, että se oli eilen. Tämän päättelin limojen perusteella ja tunsin kuinka illan aikana lämmöt kohosi. Maha oli eilen niin kipeä, että jouduin lähtemään töistäkin kotiin. Olen tosi väsyny tähän kipuiluun ja en enää tämän kaiken keskellä erota mikä on mitäkin kipua. Tavallista vatsakipuakinhan voi olla vaikka endo oliskin. Toivottavasti saan tänään jotain vastauksia lääkäriltä. Kipu jatkuu edelleen ja koko vatsa on turvoksissa. Nyt täytyy vaan koittaa lääkärille kuvailla kaikkia oireita ja kipuja, jotta sais jotain asialle tehtyä.

Yhteistyössä