Ihan uskomatonta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
toisaalta en kyllä yhtään ihmtelis että puhuu jos joka toinen viikko äitillä uus mies kierrossa :/ äkkiä ne juorut lähtee..

Koettakaa nyt ymmärtää luettu. SIIS lapsi ei nää mitään miehiä, ei tiedä baareiluista, ei mistään. Voi huokaus teidän kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
toisaalta en kyllä yhtään ihmtelis että puhuu jos joka toinen viikko äitillä uus mies kierrossa :/ äkkiä ne juorut lähtee..

Koettakaa nyt ymmärtää luettu. SIIS lapsi ei nää mitään miehiä, ei tiedä baareiluista, ei mistään. Voi huokaus teidän kanssa.

no eipä niin..puhuinkin juoruista..maineen saa helposti :/

Ei siinä pelkästä juoruilusta ollut kyse minusta vaan puuttumisesta konkreettisesti toisen elämään,jos kerran haluavat mennä kyseisen ihmisen luo "holhoamaan"

Onko varmaa, ettei lapsi sitten oireile mitenkään? Meinaan, siinä ois yksi syy, miksi ulkopuolinen voisi asiaan puuttua. Jos mun oma tytär luuhais sinkkunakaan joka toinen vkl baarissa, niin mä kyllä huolestuisin. Saati sitten, jos ois minut mummoksi tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Ei siinä pelkästä juoruilusta ollut kyse minusta vaan puuttumisesta konkreettisesti toisen elämään,jos kerran haluavat mennä kyseisen ihmisen luo "holhoamaan"

Tämä on nyt se asia, mistä puhutaan! Eli mitä hittoa jotkut kerhon ohjaajat ovat olevinaan kun tulevat entisen asiakkaansa elämään puuttumaan?
Mä olisin heittänyt niska-perse-otteella pihalle, mut kaverini tosiaan on hyvin kiltti, eikä sano mihinkään vastaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Onko varmaa, ettei lapsi sitten oireile mitenkään? Meinaan, siinä ois yksi syy, miksi ulkopuolinen voisi asiaan puuttua. Jos mun oma tytär luuhais sinkkunakaan joka toinen vkl baarissa, niin mä kyllä huolestuisin. Saati sitten, jos ois minut mummoksi tehnyt.

Miten se oireilisi, kun on tietämätön mistään? :o

Hei, ymmärränköhän mä nyt oikein mitä tässä tarkoitetaan perhekerholla? :ashamed: Kun tässä puhutaan asiakkaasta, siis että on entinen perhekerhon asiakas. Kun mä en miellä perhekerhon työntekijän-perhekerhon kävijän suhdetta asiakassuhteeksi. :ashamed: Meilläpäin perhekerho on kyllä seurakunnan alainen.

Alkuperäinen kirjoittaja 12:
Kukahan voisi olla esimies noille, olisko lastenvalvoja tms. ?

joo. kerro vaan kaverisi kohtalosta lastenvalvojalle. hän kyllä kuuntelee sinua suurella mielenkiinnolla!

? Saisi luvan kuunnellakin, jos alaisensa touhuavat tuollaista. Missään laissa kun ei lue, että sinkkuäiti ei saisi käydä baarissa ja nussia ketä haluaa. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Miten se oireilisi, kun on tietämätön mistään? :o

Aika harvoin ne lapset niin tietämättömiä ovat. Vauvatkin voivat aistia vanhempansa tunnetiloja, mikseivät sitten isommat lapset? Aika usein eron jälkeen vanhemmat kuvittelevat, että lapset eivät ole koskaan kuulleet riitoja tai olleet tietoisia heidän välisestä eripurastaan, mutta lapset ovat saattaneet pitkään olla selvillä missä mennään.

Aina on mahdollista myös kolmannen henkilön kautta, että tiedot kantautuvat lapsen korviin. Ja jos äiti on joka toinen perjantai hieman liian innokas pääsemään lapsesta eroon, kai sen nyt pienikin huomaa? Toisaalta outoa, jos lapsi ei kysele äidiltään mitään tai yritä soittaa illalla hyvää yötä tms.

Noh, kukin tavallaan, mutta kuten sanoin, lapsi on voinut oireilla ja herättää huolen perhekerhon tädeissä. Muuta syytä en keksi, miksi puuttuisivat asiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Hei, ymmärränköhän mä nyt oikein mitä tässä tarkoitetaan perhekerholla? :ashamed: Kun tässä puhutaan asiakkaasta, siis että on entinen perhekerhon asiakas. Kun mä en miellä perhekerhon työntekijän-perhekerhon kävijän suhdetta asiakassuhteeksi. :ashamed: Meilläpäin perhekerho on kyllä seurakunnan alainen.

Tämä kyseinen kerho on kunnan perhekerho. Srk ei liity asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Tämä kyseinen kerho on kunnan perhekerho. Srk ei liity asiaan.
Niin mä arvelinkin. Mutta onko tnuo työntekijät jotain sossun henkilökuntaa kun noin koittavat puuttua elämään?

Non compos: Lapsi on joka toinen viikonloppu hoidossa sovitussa paikassa. Viikonloppuna äiti soittaa lapselle lauantaina päivällä. Näin on asia mennyt jo vuoden päivät. Tunnen lapsen, olimmehan samassa kerhossa heidän kanssaan yhtä aikaa. Tavallinen lapsi. :)

Non compos: Lapsi on joka toinen viikonloppu hoidossa sovitussa paikassa. Viikonloppuna äiti soittaa lapselle lauantaina päivällä. Näin on asia mennyt jo vuoden päivät. Tunnen lapsen, olimmehan samassa kerhossa heidän kanssaan yhtä aikaa. Tavallinen lapsi. :)

En sitten osaa sanoa, miksi ovat asiaan tarttuneet. Elleivät sitten ole niin epäammattimaisia, että käyttävät töissä vapaa-ajalla saamaansa tietoa perhekerhon kävijöistä. Silloin ilmoitus sosiaalitoimeen on paikallaan. Tavallaan leimaavat kävijöitä ilman syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja &:
siis onko tämä ap:n kuvailema "perhekerho" aivan tavallinen vai jotakin erityisryhmää varten koottu?

Kerho on äideille, jotka on esim. yksinhuoltajia, masentuneita, väsyneitä, yksinäisiä, tukiverkostottomia tms.

Nämä ohjaajat ovat aivan sairaan uteliaita. Kun olimme kerhossa, he olisivat halunneet tietää kaiken ja ilmeisesti uteliaisuus ei loppunut siihen, kun asiakkuus päättyi.

Alkuperäinen kirjoittaja &:
siis onko tämä ap:n kuvailema "perhekerho" aivan tavallinen vai jotakin erityisryhmää varten koottu?

Kerho on äideille, jotka on esim. yksinhuoltajia, masentuneita, väsyneitä, yksinäisiä, tukiverkostottomia tms.

siinäpä se eli heidän työhönsä kuuluu huomata perheen hyvinvoinnissa tapahtuvat muutokset. työntekijät ilmeisesti ovat sos.toimen palveluksessa, titteli lienee perhetyöntekijä?

Eivät ole perhetyöntekijöitä. Titteli heillä on sosionomi. Pitävät sitä kerhoaan, eivät käy perheissä.
Miksi puoli vuotta lopettamisen jälkeen aletaan entistä asiakasta holhoamaan? Ei heidän edes kuuluisi tietää mitä perheelle nyt kuuluu.

Oletko varma, ettei kerho ollut lastensuojelun alainen tai ettei osa kävijöistä päässyt kerhoon lastensuojelun kautta? Se selittäisi myöhemmät käynnit...

Tänään olivat käyneet eka kertaa tuon kerhon lopettamisen jälkeen.

Ja olen varma, ettei lastensuojelu liity asiaan mitenkään. Hyvin kiltti ja kunnollinen äiti on, mitä nyt sitten käy sen kaksi kertaa kuussa bilettämässä. Sallittakoon se tukiverkostottomalle yh:lle. :)

Yhteistyössä