Ihan typerä juttu taas ton ukon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Hyvä esimerkki tyypillisestä kontrollifriikistä, näiden takia miehet ostaa itselleen harlikan ja ajavat lappiin.

Siinä varmaan myös syy miksi meillä mies paasaa jos ruoat vanhenee, tai miksei päiväyksen mukaan niitä käytetä; kun asumme lapissa! :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
meillä maitopurkit on miten sattuu jääkaapissa, mutta todella harvoin pitää vanhentunutta maitoa heittää pois. Eli ostamme todellakin sitä vain tarpeeseen ja osaamme katsoa maitopurkista, että mitkä paiväykset niissä on. Vaikka ne on sekaisin jääkaapissa..

Oletko ajatellut, että vika onkin sinussa? Jos tässä pitää nyt vikoja etsiä

Te osaatte, ukko ei, good for you. On mussa vikoja, mut lukutaidossa ei ole mitään vikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyvä esimerkki tyypillisestä kontrollifriikistä, näiden takia miehet ostaa itselleen harlikan ja ajavat lappiin.

Jonkun täytyy perheessä olla se pää. Ja jos ei miehestä siihen ole, rooli lankeaa naiselle. Mä en sitä roolia haluaisi, se on mulla pyytämättä ja yllätyksenä. Mut jotkut äijät vaan on niin toivottomia vätyksiä ettei ne saa edes rellestävää akkaa ruotuun. Enkä tarkoita nyrkki&hella virityksiä, vaan jaettua vastuuta ja henkistä vahvuutta.

Okei, teillä perheen pää on se, joka päättää sen missä järjestyksessä maitopurkit ovat jääkaapissa.
Onneksi miehesi saa tehdä isommat päätökset :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Voisin kohdella jos käyttäytyisi kuin aikuinen. Ero ei ole enää niin yksinkertainen juttu. Kun oltiin kaksin, tää systeemi vielä pysyi pystyssä eikä oikeastaan edes haitannut. Mut 2 lasta ei varsinaisesti vähentänyt mun vastuuni määrää, päinvastoin. Mun hermoni on kireällä ja sietokyky kovilla, siksi tällaset pienet jutut ärsyttää ihan suunnattomasti.

Parisuhde on kahden kauppaa. Puolisot peilaa toisiaan.

Jos kohtelet miestäsi kuin sikaa, hän käyttäytyy kuin sika.

Kokeile sitä, että olet hänelle mukava, kohtelias, arvostat häntä ja kohtelet häntä kuin aikuista. Saattaapi olla, että hän alkaa käyttäytymään kuin aikuinen. Tai sitten ei, jos jo ennen lapsia oli ihan samanlainen. Mistä pääsemmekin eroasiaan; sun hermot ei olisi niin kireällä, jos miestä ei olisi...
Tiedän tän kaiken. Olen miettinyt ja itkenyt näitä asioita satoja kertoja. Yrittää en enää jaksa. En halua. Ja tiedän satavarmasti, et vaikka miten alkaisin leikkiä iloista pikku kodinhengetärtä joka palvoo herraansa ja kyselen mielipiteitä jnejnejne, ei se paremmaksi muutu. Mä en siitä kostuisi mitenkään. Ukko olis entistä tyytyväisempi lokoisaan osaansa ja mä entistä kireämpi passatessani vailla vastakaikua. Lapsilta en vie kohtuullista isää vielä.

Tiedän tän kaiken. Olen miettinyt ja itkenyt näitä asioita satoja kertoja. Yrittää en enää jaksa. En halua. Ja tiedän satavarmasti, et vaikka miten alkaisin leikkiä iloista pikku kodinhengetärtä joka palvoo herraansa ja kyselen mielipiteitä jnejnejne, ei se paremmaksi muutu. Mä en siitä kostuisi mitenkään. Ukko olis entistä tyytyväisempi lokoisaan osaansa ja mä entistä kireämpi passatessani vailla vastakaikua. Lapsilta en vie kohtuullista isää vielä.

Isyys ei kyllä eroon lopu...mutta sun stressin määrä vähintään puolittuisi jos ukko lähtisi, oletan. Lapsetkin varmaan haluaisi hyväntuulisen äidin eikä sellaista, jolla on pinna aina kireällä :/

Minä en uhraisi omaa elämääni ja onneani lasten näennäisen parhaan vuoksi.

Minä kyllä sympatiseeraan ap:tä tässä... Minullakin on nimittäin mies joka ei ollenkaan katso päivämääriä kun ottaa ruokaa kaapista. Turhan monta kertaa on käynyt niin, että maanantaiaamuna ei ole mitään aamupalaksi sopivaa, kun ukko on syönyt uudet ruuat ja jättänyt vanhat. Ja ei muuta kuin heittelemään vanhaa ruokaa roskiin...

Ihan sukupuolesta riippumatta luulisi aikuisella ihmisellä olevan sen verran järkeä että ensin syödään vanhat ja sitten vasta uudet.

Isyys ei kyllä eroon lopu...mutta sun stressin määrä vähintään puolittuisi jos ukko lähtisi, oletan. Lapsetkin varmaan haluaisi hyväntuulisen äidin eikä sellaista, jolla on pinna aina kireällä :/

Minä en uhraisi omaa elämääni ja onneani lasten näennäisen parhaan vuoksi.

Minä uhraan. Tuskin se on järkevä (ei ehkä lastenkaan kannalta, mun kannalta ei todellakaan) mut en osaa antaa periksikään. En vaan pysty.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jonkun täytyy perheessä olla se pää. Ja jos ei miehestä siihen ole, rooli lankeaa naiselle. Mä en sitä roolia haluaisi, se on mulla pyytämättä ja yllätyksenä. Mut jotkut äijät vaan on niin toivottomia vätyksiä ettei ne saa edes rellestävää akkaa ruotuun. Enkä tarkoita nyrkki&hella virityksiä, vaan jaettua vastuuta ja henkistä vahvuutta.

Okei, teillä perheen pää on se, joka päättää sen missä järjestyksessä maitopurkit ovat jääkaapissa.
Kuten? Ei se kuule tee niitä isojakaan. Kysy isoa päätöstä, tässä talossa mä olen sen takana.

Voisin kohdella jos käyttäytyisi kuin aikuinen. Ero ei ole enää niin yksinkertainen juttu. Kun oltiin kaksin, tää systeemi vielä pysyi pystyssä eikä oikeastaan edes haitannut. Mut 2 lasta ei varsinaisesti vähentänyt mun vastuuni määrää, päinvastoin. Mun hermoni on kireällä ja sietokyky kovilla, siksi tällaset pienet jutut ärsyttää ihan suunnattomasti.

Parisuhde on kahden kauppaa. Puolisot peilaa toisiaan.

Jos kohtelet miestäsi kuin sikaa, hän käyttäytyy kuin sika.

Kokeile sitä, että olet hänelle mukava, kohtelias, arvostat häntä ja kohtelet häntä kuin aikuista. Saattaapi olla, että hän alkaa käyttäytymään kuin aikuinen. Tai sitten ei, jos jo ennen lapsia oli ihan samanlainen. Mistä pääsemmekin eroasiaan; sun hermot ei olisi niin kireällä, jos miestä ei olisi...

Sitten ei voi muuta kuin kestää se ettei ukko osaa ottaa oikeaa maitopurkkia kaapista.Joko teet asian eteen jotakin,yrität saada suhteen pelastettua ja alat tekemään kompromissejä tai lopetat suhteen.Muussa tapauksessa elämäsi ei muutu miksikään ikinä.
Jos haluaa elää aina naama norsunvitulla niin minkäs sille sitten voi.

Kuten? Ei se kuule tee niitä isojakaan. Kysy isoa päätöstä, tässä talossa mä olen sen takana.

Kuka elättää = kuka tienaa perheessänne?
Kenen tuloilla maksetaan vuokra tai asuntolainan lyhennys. Entä isot hankinnat?
Sen lauluja laulatte, kenen leipää syötte.

Kyllä aikuinen ihminen voi katsoa sieltä jääkaapista mikä niistä maidoista on vanhin! Ärsyttäisi muakin, jos toinen luulee sen jääkaapin olevan joku kahviautomaatti, mihin se kahvi vaan itsekseen ilmestyy. Ap, teit oikein!

Mä katson kaupassakin aina, etten osta vanhaa. Joskus sattuu sellaisiakin hyllyssä olemaan, vaikka tiedän, että myyjät tekevät parhaansa.

=)

Oletko kenties sukua miehelleni? Meillä sama systeemi jääkaapissa, ja mies jaksaa valittaa jos lapset ottaa tölkin väärästä päästä. Me ei vain suuresti välitetä sen motkottamisesta, kaikki maito menee kuitenkin.

Kuka elättää = kuka tienaa perheessänne?
Kenen tuloilla maksetaan vuokra tai asuntolainan lyhennys. Entä isot hankinnat?
Sen lauluja laulatte, kenen leipää syötte.
Asumiskulut menee puoliksi suhteessa tuloihin. Ja miten, ne on mun ehdottamat systeemit, jotka passasi sellasinaan miehelle.

Ja vielä lisään, etten todellakaan alkaisi leipomaan mitään niistä maidoista. En tee, enkä syö ylimääräistä ruokaa vaan sen takia, ettei joku viitsi laiskuuttaan katsoa päivämääriä. Jos ei koirat syö, niin sitten menee roskiin/viemäriin. Ja se siinä sapettaisi eniten :saint: :D ...kele... GRRR :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Eniten mua sapettaisi se vanhan ruoan hukkaan meneminen.

Tämä minuakin ärsyttää. Meillä kyllä huomaa että mies on tullut perheestä, jossa ei ole ikinä ollut loppukuusta rahat vähissä, kun asenne (ihan muidenkin juttujen suhteen) on että "ei haittaa vaikka menee piloille, uutta saa rahalla". Minä taas ajattelen että turha tuhlaaminen on typerää, ja se mikä ostetaan, se myös käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Oletko kenties sukua miehelleni? Meillä sama systeemi jääkaapissa, ja mies jaksaa valittaa jos lapset ottaa tölkin väärästä päästä. Me ei vain suuresti välitetä sen motkottamisesta, kaikki maito menee kuitenkin.

Meillä lapset juo niin epätasaisesti maitoa, et ei osaa aina ostaa oikeaa määrää. Joskus menee enemmän, joskus vähemmän. Siksikin haluaisin jotain järjestystä siinä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:

Meillä lapset juo niin epätasaisesti maitoa, et ei osaa aina ostaa oikeaa määrää. Joskus menee enemmän, joskus vähemmän. Siksikin haluaisin jotain järjestystä siinä pitää.

Lapset juo laktoositonta maitojuomaa ja sen säilyvyys on parempi kuin normimaidolla. Äkkiä ne kippaa litran illassa kaakaona. Jos uhkaa mennä vanhaksi voi aina tehdä pinaattikeiton illalliseksi, siihen menee ainakin litra.