Ihan typerä juttu taas ton ukon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oli ottanu jääkaapista maitopurkin. Meillä on siellä sellanen pullohylly jossa säilytetään maitoja kun kaikki ei mahdu hyllyille ja ovessa pidetään vain avattua. Mä laitan aina ne sinne pullohyllyyn niin et vasemmasta reunasta tarkoitus ottaa, siinä päässä vanhempia. No siinä oli sit pari purkkia jotka menee jo tänään vanhaksi ja niistä olis sit voinut toisen avata. Ja eikun äijä ottaa sieltä oikeasta reunasta missä päivää pidemmälle. Ja kyllä, tietää miten päin ne siellä on, ja tietääkseni tuntee myös numerot. Alkoi väittää et sieltä oikeasta reunasta niitä kuuluu ottaa. Aikani vänkäsin, kunnes tiuskasin kiukkusena et "sä kai sen sit tiedät kun jääkaappia täytät". Ja mies ei siis todella ikinä kaupassa käy, ne asiat on täysin mun vastuulla. No eihän toi nyt ole kovin iso juttu, mut mua vaan nykyään ärsyttää tossa ääliössä kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No onpas tarkkaa :o

Eikö sun jääkaapissa ole mitään järjestystä? Eipä ihme et suomalaiset heittää niin paljon vanhentunutta ruokaa pois. Siksi mä sitä järjestystä siellä pidän ettei tarvii tehdä maatuneita ja käyttökelvottomia löytöjä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Hyvä esimerkki tyypillisestä kontrollifriikistä, näiden takia miehet ostaa itselleen harlikan ja ajavat lappiin.

Jonkun täytyy perheessä olla se pää. Ja jos ei miehestä siihen ole, rooli lankeaa naiselle. Mä en sitä roolia haluaisi, se on mulla pyytämättä ja yllätyksenä. Mut jotkut äijät vaan on niin toivottomia vätyksiä ettei ne saa edes rellestävää akkaa ruotuun. Enkä tarkoita nyrkki&hella virityksiä, vaan jaettua vastuuta ja henkistä vahvuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Hyvä esimerkki tyypillisestä kontrollifriikistä, näiden takia miehet ostaa itselleen harlikan ja ajavat lappiin.

Jonkun täytyy perheessä olla se pää. Ja jos ei miehestä siihen ole, rooli lankeaa naiselle. Mä en sitä roolia haluaisi, se on mulla pyytämättä ja yllätyksenä. Mut jotkut äijät vaan on niin toivottomia vätyksiä ettei ne saa edes rellestävää akkaa ruotuun. Enkä tarkoita nyrkki&hella virityksiä, vaan jaettua vastuuta ja henkistä vahvuutta.

Siihen siis sisältyy jääkaapin järjestyksenvalvonta ja älytön nipotus pikkujutuista? Olethan itse täysin erehtymätön?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyt:
Relaat ja teet siitä tämän päiväisestä maidosta pannaria tai lettuja!! Ja unohatte koko jutun ;)

Kuinkahan paljon täytyy laittaa öljyä/voita rasvattoman maidon joukkoon et tulee kunnon pannaria? Olen ennen tehny tavallisesta kevytmaidosta...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:

Siihen siis sisältyy jääkaapin järjestyksenvalvonta ja älytön nipotus pikkujutuista? Olethan itse täysin erehtymätön?

Muunmuassa kyllä. Koska jos mä en tiedä mitä ja missä kamat jääkaapissa on, ei sitä kukaan muukaan tiedä eikä välitä. Kuten sanottu, kun mulla on tuo viheliäinen rooli perheen jonkinlaisena päänä, se saattaa mennä yli.

Ei tälläisellä diktaattorimaisella sääntöjen keksimisellä ja niiden pakottamisella ole mitään tekemistä vastuun ja sen kannon kanssa.

'Naisilla' on perinteisessä parisuhdemallissa vaan tapana tehdä niin ?

Muunmuassa kyllä. Koska jos mä en tiedä mitä ja missä kamat jääkaapissa on, ei sitä kukaan muukaan tiedä eikä välitä. Kuten sanottu, kun mulla on tuo viheliäinen rooli perheen jonkinlaisena päänä, se saattaa mennä yli.
Mitä jos alkaisit kohtelemaan miestäsi aikuisena ihmisenä, ja puhuisit hänelle kuin ihmiselle?
Mahtaa oikeesti olla kiva tunnelma kotona, kun ei saa jääkaapistakaan mitään ottaa ilman että vaimo hengittää niskaan ja naputtaa.

Jos suhde on paska, ota ero.

Ei tälläisellä diktaattorimaisella sääntöjen keksimisellä ja niiden pakottamisella ole mitään tekemistä vastuun ja sen kannon kanssa.

'Naisilla' on perinteisessä parisuhdemallissa vaan tapana tehdä niin ?

Ei herranjumala sentään. Onko se diktatuuria jos vanha maitopurkki on eri paikassa kuin uusi ja toivoisin käytettävän niitä vanhemmasta päästä? Ettei tarvii heittää vanhaa pois. Mä ostan tän huushollin sapuskat sillä rahalla mitä kotikoidontukea tulee, eikä siitä riitä tuhlattavaksi vaan sen takia ettei äijä vaivaudu ottamaan silmää käteen ja kattomaan purkista päiväystä.

Alkuperäinen kirjoittaja kas:
kun itse on miehensä valinnut.

Tyhmästä pästä kärsii koko kroppa. Ja aion nyt maata kuin olen pedannut. Ukolla ei ole hätäpäivää. Tulee valmiiseen pöytään ja ottaa puhtaat kuteet kaapista.

Mikäs sen mukavampaa ukolle.Meillä myös tulee aina valmiiseen pöytään,saa aamukahvit ja voileivät valmiiksi tehtynä sänkyyn tuotuna aamuisin.
Ei tarvitse meillä kortta laittaa ristiin.Teen sen omasta vapaasta tahdostani ja mielelläni eikä meillä maailma kaadu siihen jos yksi purkki maitoa menee vanhaksi,siitä tehdään pannaria tai paistetaan lettuja.Maailmassa on isompiakin ongelmia.

Ei herranjumala sentään. Onko se diktatuuria jos vanha maitopurkki on eri paikassa kuin uusi ja toivoisin käytettävän niitä vanhemmasta päästä? Ettei tarvii heittää vanhaa pois. Mä ostan tän huushollin sapuskat sillä rahalla mitä kotikoidontukea tulee, eikä siitä riitä tuhlattavaksi vaan sen takia ettei äijä vaivaudu ottamaan silmää käteen ja kattomaan purkista päiväystä.
Toivoa saa, mutta jos toinen erehdyksessä ottaakin uudempaa maitoa niin ei siitä mun mielestä kannata skitsoilla.

Suosittelisin myös tuon marttyyrinviitan karistamista hartioiltasi. Kukaan ei pakota sua elämään tuon miehen kanssa kuitenkaan, valinta on ihan ikiomasi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Mitä jos alkaisit kohtelemaan miestäsi aikuisena ihmisenä, ja puhuisit hänelle kuin ihmiselle?
Mahtaa oikeesti olla kiva tunnelma kotona, kun ei saa jääkaapistakaan mitään ottaa ilman että vaimo hengittää niskaan ja naputtaa.

Jos suhde on paska, ota ero.

Voisin kohdella jos käyttäytyisi kuin aikuinen. Ero ei ole enää niin yksinkertainen juttu. Kun oltiin kaksin, tää systeemi vielä pysyi pystyssä eikä oikeastaan edes haitannut. Mut 2 lasta ei varsinaisesti vähentänyt mun vastuuni määrää, päinvastoin. Mun hermoni on kireällä ja sietokyky kovilla, siksi tällaset pienet jutut ärsyttää ihan suunnattomasti.

meillä maitopurkit on miten sattuu jääkaapissa, mutta todella harvoin pitää vanhentunutta maitoa heittää pois. Eli ostamme todellakin sitä vain tarpeeseen ja osaamme katsoa maitopurkista, että mitkä paiväykset niissä on. Vaikka ne on sekaisin jääkaapissa..

Oletko ajatellut, että vika onkin sinussa? Jos tässä pitää nyt vikoja etsiä

Voisin kohdella jos käyttäytyisi kuin aikuinen. Ero ei ole enää niin yksinkertainen juttu. Kun oltiin kaksin, tää systeemi vielä pysyi pystyssä eikä oikeastaan edes haitannut. Mut 2 lasta ei varsinaisesti vähentänyt mun vastuuni määrää, päinvastoin. Mun hermoni on kireällä ja sietokyky kovilla, siksi tällaset pienet jutut ärsyttää ihan suunnattomasti.

Parisuhde on kahden kauppaa. Puolisot peilaa toisiaan.

Jos kohtelet miestäsi kuin sikaa, hän käyttäytyy kuin sika.

Kokeile sitä, että olet hänelle mukava, kohtelias, arvostat häntä ja kohtelet häntä kuin aikuista. Saattaapi olla, että hän alkaa käyttäytymään kuin aikuinen. Tai sitten ei, jos jo ennen lapsia oli ihan samanlainen. Mistä pääsemmekin eroasiaan; sun hermot ei olisi niin kireällä, jos miestä ei olisi...