ihan tyhmää ku prisma ei palauta rahoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Justagirl:
Gigantti ainakin mainostaa 30 päivän (vai oliko se sittenkin vain 14 päivän) palautus- ja vaihto-oikeutta tuotteelle kun tuotteelle.

nimimerkillä täysin toimivan ja ehjän koneen palauttanut koska viereinen kauppa myi saman paljon halvemmalla :whistle: :ashamed:

Eikö ne olisi siellä Gigantissa antaneet sen erotuksen sinulle? Ainakin joskus mainostivat sitä, että jos muualta löydät saman tuotteen halvemmalla, maksavat erotuksen =)

Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Oletteko käyttäneet konetta?

juu, mut TOSI vähän

No eihän heidän tarvitse sitä takaisin sitten ottaa! :o
Sama kun palauttaisit paidan takaisin kauppaan jota on kätetty TOSI vähän.. :whistle:

mutta kyllähän kaikilla vaatteilla ( paitsi alusvaatteet ) on 14 päivän palautusoikeus

EDELLYTTÄEN ET ON TÄYSIN KÄYTTÄMÄTÖN TUOTE!! ei käy et oot pitäny sitä 5h päällä ja ei olekkaan hyvä. Se on silloin käytetty.

Palautetun tuotteen täytyy olla siinä kunnossa et se voidaan laittaa uudelleen myyntiin! eli kys. tuote täytyy olla paketissa ja avaamaton.

Gigantti ainakin mainostaa 30 päivän (vai oliko se sittenkin vain 14 päivän) palautus- ja vaihto-oikeutta tuotteelle kun tuotteelle.

nimimerkillä täysin toimivan ja ehjän koneen palauttanut koska viereinen kauppa myi saman paljon halvemmalla :whistle: :ashamed:

Eiks Gigantti nimenomaan mainosta, että saat rahat takaisin tai jotain, jos sama tuote löytyy jostain halvemmalla 30 päivää ostopäivästä lukien?

mutta jos muualla on halvemmalla niin menee mainoksen kanssa giganttiin niin antavat rahaa takaisin :) eli tuotteen saa siihen hintaan, millä se on muualla myynnissä

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Eikö ne olisi siellä Gigantissa antaneet sen erotuksen sinulle? Ainakin joskus mainostivat sitä, että jos muualta löydät saman tuotteen halvemmalla, maksavat erotuksen =)

En kysynyt eikä sitä kyllä mulle tarjottukaan :o Helpommalla olisin päässyt jos ton olisin tiennyt :headwall: :D

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Onko tulostinta käytetty, pakkaus avattu?
Silloin ne ei tietenkään palauta rahoja...eikä mun mielestä kyllä kuulukaan palauttaa.

Mut kaikkialla muualla on palautus oikeus tuotteella kuin tuotteella 30 päivää. oli käytetty tai ei..

Mä en kyllä ole koskaan kuullut, että käytetynkin tuotteen voisi palauttaa 30 päivän kuluessa. Sen ymmärrän, että viallisen voi vaihtaa uuteen, mutta muuten en.

En myöskään oo kuullu, että muualta kun postimyynnistä tilatun tuotteen voisi palauttaa kokeilun jälkeen.

Oletteko käyttäneet konetta?

juu, mut TOSI vähän

No eihän heidän tarvitse sitä takaisin sitten ottaa! :o
Sama kun palauttaisit paidan takaisin kauppaan jota on kätetty TOSI vähän.. :whistle:

mutta kyllähän kaikilla vaatteilla ( paitsi alusvaatteet ) on 14 päivän palautusoikeus

Ei muuten ole. Vapaaehtoisesti kaupat voivat tällaisen palautusoikeuden antaa, mutta ei todellakaan tarkoita, että oikeutta automaattisesti olisi. 14 päivän palautusoikeus koskee vain koti- ja etämyyntiä. (Siis sellaisia tavaroita, joissa tavara on eri paikassa ostaessasi sen, etkä voi nähdä sitä vasta kuin annettuasi rahat.)

En kysynyt eikä sitä kyllä mulle tarjottukaan :o Helpommalla olisin päässyt jos ton olisin tiennyt :headwall: :D

Aurinkokunta tuossa muisteli samaa asiaa, mutta vähän erilailla, en ole varma enää miten se meni, en ole koskaan itse tuota käyttänyt, kun ostan jotain, minua lakkaa kiinnostamasta missä ja millä hinnalla sitä muualla myydään =)

Ei kaupalla ole mitään velvotetta ottaa vähänkään käytettyä tuotetta takaisin, jos se ei ole rikki. Ja jos se on rikki, on (takuu)huolto ensisijainen, korjauttaa tuote kohtuullisen ajan sisällä. Jos tuotetta ei korjata kohtuullisen ajan sisällä, on asiakkaalla oikeus saada uusi tuote tilalle. Jos sen kans on vielä jotain häikkää, viimesin vaihtoehto on kaupan purku ja rahat takaisin.

Kannattee seuraavalla kerralla ostaa tuotteensa sellasesta paikasta, jossa on tuo 30 pvän palautusoikeus, oli tuote käytetty tai ei. Kaikilla kaupoilla ei ole tämmöstä systeemiä ja tietääkseni tuo palautusoikeus ei kata kaikkia tuotteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Vaatteessa täytyy olla laput tallella jos sen haluaa palauttaa. Ei tietenkään virheetöntä, käytettyä tavaraa voi palauttaa.

aivan! ja kuitti mukana.

kerran yks likka halus palauttaa kengät joilla oli kävellyt "vain pari tuntia kaupungissa" :xmas: :xmas: :xmas:

siis ihan tyhmää, jos se palauttais.. tuo kuulosti aivan vitsiltä, et sitä on "käytetty TOSI vähän" =D ei kai tuommosta voi ees olettaa, et sen sais viedä takas..

hyvä tietää, et gigantista voi hakea huippukameran lomareissulle lainaan ja palauttaa sit ku on laittanu kuvat koneelle =)

Ei tää nyt oo kai ollenkaan sama asia mut kerron kuitekii!
Ostin citymarketista digivirittimen tietokoneeseen, 49e. Menin kotiin ja veli sitä yritti asentaa minun koneeseen. Siis avattiin pakkaus ja käytettiin sitä vehettä koneessa mutta ei pelittänyt. Vein sen citymarkettiin takasii ja ne anto siitä sen 49e takasii. Vaikka siis oli pakkaus avattu ja kokeiltukkin sitä vekotinta.
Ja se oli siis toimiva vehe mutta kun olikin tarkotettu antennitaloon ja meil on kaikki kaapelissa :whistle: :ashamed:
Niilläkin sitten on väliä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Aurinkokunta tuossa muisteli samaa asiaa, mutta vähän erilailla, en ole varma enää miten se meni, en ole koskaan itse tuota käyttänyt, kun ostan jotain, minua lakkaa kiinnostamasta missä ja millä hinnalla sitä muualla myydään =)

En miekään tiiä, miten se oikeasti meni se mainos, mutta jotenkin niin se oli, että jotain rahaa piti ainakin saada takasin.
Miekään en enää katsele mitä se tuote maksaa jossain, kun mie oon sen kerran ostanut ja maksanut.

Palautusoikeuden antaminen normikaupassa virheettömälle tuotteelle (ei siis postimyynnissä) on täysin liikkeen oma asia. Jotkut liikkeet antaa sen, jotkut ei!

Kuluttajaviraston sivuilta

"
Yleistä palautusoikeutta eli kaupan purkuoikeutta ei ole

Oikeudellisesti tavaran tai palvelun ostaminen merkitsee sopimuksen tekemistä. Sopimusta ei voi kumpikaan osapuoli yksinään muuttaa.

Kauppaa ei siis voi noin vain peruuttaa, vaikka tulisikin katumapäälle. Kaupan peruuttamisoikeus on vain etä- ja kotimyynnissä.

Monet liikkeet ja tavaratalot antavat vaihto- ja/tai palautusoikeuden. Se on niiden vapaaehtoista asiakaspalvelua, ja liike voi itse määritellä palautusehdot.

Virheettömän tavaran voi palauttaa ja saada rahat takaisin vain, jos myyjäliike siihen suostuu. Silloin myyjällä on halutessaan oikeus vaatia kohtuullinen vahingonkorvaus eli ns. purkuraha. Jos on epävarma ostoksen sopivuudesta, voi yrittää sopia avokaupasta ja pyytää siitä merkintä kuittiin.

Virheellisen tuotteen kaupan voi luonnollisesti purkaa. Sitä ennen on yleensä on kuitenkin annettava mahdollisuus korjata tuote tai vaihtaa se virheettömään. Joissakin tapauksissa virhe voi hyvittää hinnanalennuksella."

http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/dc9dd020-8863-40dc-af32-548079f45f69.aspx

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hei, minähän haenkin kaupasta mekon ylihuomisiin juhliin ja palautan sen sitten maanantaina ruokakauppaan mennessä :D Kengät ja laukku pitää tietty saada kans...

kivaa v*ttuilua :headwall: :headwall: vieraat tosi fiksuja taas..
vaikka itse olenkin tällainen idiootti niin silti :headwall:

Ap:n viestistä jäi vaan suu auki, en edes jaksa kommentoida noin päivänselvään asiaan. Että ihmiset voi olla tyhmiä...

No mut toi gigantin juttu, jos löydät jostain 30 päivän aikana saman tuotteen halvemmalla mitä siitä gigantissa maksoit, saat erotuksen plus jonkun 10-20% hinnasta vielä kaupan päälle takas. (ei koske kännyköitä) Joskus ostettiin 200 euron dvdlaite gigantista ja pian anttila mainosti sitä jotain 160 eurolla, vietiin mainos giganttii ja saatiin se erotus plus se ylimääräinen hyvitys vielä kaupan päälle. Gigantti ei saa itse mainostaa tota kampanjaansa, mut heillä kyllä sellainen hintatakuu on!

Varsinainen sankari tää ap. äly hoi :attn:

Plautettavat tuotteet on AINA oltava käyttämättömiä. Ja kaupan ei tartte antaa penniäkään ehjästä tuotteesta takas, jos olet löytänyt jostain halvemmalla....

Yhteistyössä