Ihan tyhmä kysymys SUKISTA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pix

Aktiivinen jäsen
10.11.2006
3 692
0
36
:ashamed:

Kuinka kauan teillä muilla kestää tavalliset sukat ehjänä?
Kun mie olen nakannut roskiin nyt useamman parin, jotka kaikki ostin toukokuussa, ja lähes koko kesän olen kulkenut paljain varpain.
Jokaikinen sukkapari oli liestunyt kantapäistä puhki, ja mä hoidan ja rasvaan aika ahkerasti kinttujani, eli ei oo edes mikään raastirautailmiö :o

oon muuten huomannu eroa eri sukissa:

Seppälän sukat ei kestäny kauaakaan (heti ekan pesun jälkeen aika nukkavierut), H&M ihan ok ja Lindexit on kestäny kauiten.

Ootteko huomannu vastaavaa?

4-5 vuotta yleensä, tosin mulla on kesäsukat erikseen joita en talvella käytä. Mutta miten ihmeessä teillä kuluu niin nopeesti rikki? Mulla ei ees kovin montaa paria noita sukkia oo, joten ei voi siitäkään johtua.

Meillä parkettilattiat, ei kai siitäkään oo kiinni. ENkä kyllä ole huomannut kengissä mitään hankaavaa kohtaa (juu, kävin äsken tunnustelemassa :D). On sitten tainnut vaan osua huonolaatusia sukkia.
Osa muuten oli just Seppälän viivi&wagner sukkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pix:
Meillä parkettilattiat, ei kai siitäkään oo kiinni. ENkä kyllä ole huomannut kengissä mitään hankaavaa kohtaa (juu, kävin äsken tunnustelemassa :D). On sitten tainnut vaan osua huonolaatusia sukkia.

Sulla on liian pienet sukat

Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:

Mulla ei ainakaan ole.

Eikä oo.

Uskon että joillakin vaan on sellaiset jalat/kävelytyyli että sukat ja kengät kuluvat tosi nopeasti. Mun sisko on sellanen että sillä ei montaa kuukautta kengät ja sukat pysy ehjänä, mutta mulla taas vaikka kuinka monta vuotta vaikka samanlaiset ostettais.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Kun sukkien kokohan ei ole sama kuin kengän koko

Joo ei olekaan. Mulla 37-38 jalka, mutta jos laitan ton kokoset sukat, ne pyörii jalassa. Pakko ostaa 34-36, jotta kantapää ei ole nilkassa.

Pakko vielä sanoa että sukkia ei kannattaisi ostaa noin koolla vaan sukissa pitäisi olla ainoastaan yksi numero

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Kun sukkien kokohan ei ole sama kuin kengän koko

Joo ei olekaan. Mulla 37-38 jalka, mutta jos laitan ton kokoset sukat, ne pyörii jalassa. Pakko ostaa 34-36, jotta kantapää ei ole nilkassa.

Pakko vielä sanoa että sukkia ei kannattaisi ostaa noin koolla vaan sukissa pitäisi olla ainoastaan yksi numero
Mä aina ostan noin koolla ja 4-5v kestää... En oo tainu ees nähä kaupoissa tarkan koon sukkia.

Ei tarvi miettiä tota juttua. Laitan sukat ja sukkikset kiertoon. Sain sähköpostin Risto Reippaan nimimerkillä ja kyselyn kiinnostuksestani lisätuloihin joka oli siis sukkien ja sukkisten kauppaa. Luulin sitä huonoksi pilaksi mutta vastasin parin päivän mietinnän jälkeen. Nyt olen yli puoli vuotta myynyt kaikki käyttämäni likaiset sukat ja sukkikset ja eipä ole aivan huono tulos taloudellisesti ollut. Eikä tämä tunnu moraalisestikaan väärältä. Opiskelevana kahden pienen lapsen äitinä tämä tuntuu aivan mukavalta tulolähteeltä! Kaikki on toiminut hyvin. Varmistin vielä että käytettyjen vaatteiden myynti on verovapaata tuloakin joten ei ole sitäkään ongelmaa. Olen saanut rahat sekä ennakkoon tilille että postiennakon kautta. Molemmat ovat toimineet. Ei tämä siis välttämättä ole huono vaihtoehto!

Yhteistyössä