Ihan turhis, mutta mä oon jotenkin tosi iloinen tuosta Ville Pusan uudesta rakkaudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hype
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tätä en pysty ymmärtämään millään. Aivan kuin vaimo ja lapsi ei olisi olleet ollenkaan arvokkaita, vaan tärkeämpää oli päästä matkalle uuden tyttöystävän kanssa. Todellakin olisin mennyt lentokentälle menehtyneitä vastaan, aivan sama kuinka kauan tapahtuneesta olisi ollut ja vaikka olisi ollutkin uusi puoliso kuvioissa.

Ei ehkä ole kyennyt menemään sinne lentokentälle. Se että uusi suhde on alkanut alle vuoden kuluessa kertoo ehkä siitä että on ollut tarve paeta surua ja hakea lohtua uudesta rakkaudesta. En lähtisi tuomitsemaan kun en tunne totuutta tuossa jutussa. Et sinäkään voi tietää kuinka toimisit jos tuollainen tragedia kohtaisi sinua![/quote]

Tiedän kyllä sen, etten ensimmäiseen pariin vuoteen pystyisi edes ajattelemaan uutta parisuhdetta, todennäköisesti menisi vieläkin pidempi aika jos lapsetkin olisi menehtyneet.

Alkuperäinen kirjoittaja 2v on pitkä aika:
Luin vasta tsunamista selvinneen miehen kirjan, hän menetti vaimonsa+ 2 lastaan. Uusi tyttöystä oli alle vuodessa tästä, ja mua suretti suunnattomasti se että kun vaimon + viimeisen lapsen jäänteet vihdoin tuli takaisin suomeen, tämän miehen piti valita ottaako hän ne lentokentällä vastaan vai päivää aiemmin matkalle tämän uuden tyttöystävän kanssa. Hän lähti matkalle...

Ehkä entinen vaimo ja lapset olisivat myös toivoneet että mies lähtee matkalle. Mielestäni on turhaa moralisointia lähteä tuomitsemaan ihmisiä, jotka toimivat parhaansa mukaan kohdatessaan suuren murhenäytelmän. Joskus ihmisen pitää hakea lohtua uudesta rakkaudesta yksinkertaisesti pysyäkseen hengissä! Uskomatonta että sinulla on pokkaa vihjata että mies toimi välinpitämättömästi! Tuo on julmuutta jos mikä! Toivottavasti ymmärrät hävetä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Tätä en pysty ymmärtämään millään. Aivan kuin vaimo ja lapsi ei olisi olleet ollenkaan arvokkaita, vaan tärkeämpää oli päästä matkalle uuden tyttöystävän kanssa. Todellakin olisin mennyt lentokentälle menehtyneitä vastaan, aivan sama kuinka kauan tapahtuneesta olisi ollut ja vaikka olisi ollutkin uusi puoliso kuvioissa.

Ei ehkä ole kyennyt menemään sinne lentokentälle. Se että uusi suhde on alkanut alle vuoden kuluessa kertoo ehkä siitä että on ollut tarve paeta surua ja hakea lohtua uudesta rakkaudesta. En lähtisi tuomitsemaan kun en tunne totuutta tuossa jutussa. Et sinäkään voi tietää kuinka toimisit jos tuollainen tragedia kohtaisi sinua!

Tiedän kyllä sen, etten ensimmäiseen pariin vuoteen pystyisi edes ajattelemaan uutta parisuhdetta, todennäköisesti menisi vieläkin pidempi aika jos lapsetkin olisi menehtyneet.
[/quote]

Ei kukaan voi etukäteen tietää miten toimii äärimmäisen surun kohdatessaan. Et sinäkään vaikka niin väität!

Rakkaus on ihana juttu eikä kait nykyaikana enää ole mitään suruaikoja. Sitä rakkauden löytymistä kun on niin vaikea etukäteen itse päättää. Enemmän ainakin minua ihmetyttää tämä hinku tulla heti lehtien palstoille hehkuttamaan tätä valtavaa rakkautta. Pistää ainakin minut kyynisenä ihmisenä miettimään, että mikä tässä on totta ja mikä tarua...

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:
Ei kukaan voi etukäteen tietää miten toimii äärimmäisen surun kohdatessaan. Et sinäkään vaikka niin väität!

Tunnen kyllä itseni sen verran hyvin, että tiedän, ettei moisessa tilanteessa uusi parisuhde voisi vähempää kiinnostaa. Vai väitätkö sä sitten tietäväsi, kuinka toimisin? Surua on munkin elämässäni ollut ihan tarpeeksi, joten tiedän kyllä kuinka silloin ajattelen. Mistäs sä tiedät, mitä elämässäni on tapahtunut?

Alkuperäinen kirjoittaja Hanna:

Tunnen kyllä itseni sen verran hyvin, että tiedän, ettei moisessa tilanteessa uusi parisuhde voisi vähempää kiinnostaa. Vai väitätkö sä sitten tietäväsi, kuinka toimisin? Surua on munkin elämässäni ollut ihan tarpeeksi, joten tiedän kyllä kuinka silloin ajattelen. Mistäs sä tiedät, mitä elämässäni on tapahtunut?

Mutta oletko menettänyt puolisoa? Se on eri asia kuin jos menettää jonkun muun läheisen. Se koskettaa koko persoonaa, myös seksuaalisuutta. Uskon että läheisyyden menetys ja sen kaipuu saavat monet surevat etsimään uutta rakkautta tai edes hetkellistä syliä kyetäkseen jatkamaan elämää. Mutta tämä aihe on tabu kuten moralistisista kannanotoista voi päätellä. Hirveää että lähdetään tuomitsemaan kovia kokeneita ihmisiä!!! Olen seurannut läheltä yhtä tälläistä kamppailua eikä minusta ole enää tuomitsemaan ketään näissä asioissa.

Ensi reaktio Ville Pusan uuteen rakkauteen oli että nyt jo noin vakava suhde?? Mutta hetken mietittyä tulin siihen tulokseen että kyllä se 2 vuotta on pitkä aika kun sen joutuu elämään yksin...

Minä taas olen kai vanhanaikainen kun ajattelen että leskellä tulisi olla tai ainakin olisi hyvä olla suruaika. Sitähän sanotaan että yleensä menee vuosi, sinä aikana kokee ne kaikki juhlapäivät ja muut itselle tärkeät päivät ilman sitä toista. Toisaalta ajattelen kyllä myös että ihan eronkin jälkeen olisi hyvä olla yksin niin kauan että varmasti ero on käsitelty pois alta mielestä ja vasta sitten uuteen suhteeseen.

Eräällä läheisellä kuoli puoliso, olivat olleet 30 vuotta yhdessä ja niin vaan kaksi kuukautta kuolinpäivästä oli jo uusi suhde meneillään. Minusta se oli ihan liian pian, surutyö ihan kesken! Ja kyllä siinä tuli mieleen että oliko se edes rakastanut sitä kuollutta puolisoaan kun niin pian kykeni ottamaan uuden?

Onnea minäkin heille toivon. Silti hieman särähtää, että alle 2 vuotta vaimon kuolemasta löytyi jo uusi nainen. Varsinkin kun Jenni oli ilmeisesti se suuri rakkaus, muistan joskus näin lukeneeni. Musta 2 vuotta on lyhyt aika.

Et ilmeisesti ole lukenut Villen haastatteluita kovin tarkasti. Jennin toive nimen omaan oli, että Ville löytäisi itselleen uuden naisen mahdollisimman pian. Villen ja Danan onnellisuus sekä naisen malli Danalle olivat hänelle tärkeitä asioita. Mielestäni on ihanaa, että Ville on suuren surun jälkeen löytänyt uuden onnen ja toivon hänen perheellensä (Riikka mukaan lukien) koko sydämestäni kaikkea hyvää. Itsekin olen suhteessani tehnyt nopeasti suuria valintoja joten tiedän, että oikean rakkauden kohdatessa voi toimia myös nopeasti. Jokainen tekee niin kuin itselleen ja perheelleen parhaaksi näkee.

Ville on surunsa käsitellyt ja jatkaa nyt elämäänsä. Niin kuuluukin tehdä. Ei kukaan ulkopuolinen voi määritellä milloin on sovelias aika aloittaa uusi suhde. Kaksi vuotta on pitkä aika ja kun rakkaus on nyt syttynyt, niin siihen kannattaa tarttua. Ei muiden mielipiteillä ole merkitystä silloin, kun sitoutuminen on kaikkien etu.

En kuulu Villen lähipiiriin, mutta olen hänet useamman kerran tavannut. Vaikuttaa ihanalta ihmiseltä ja ihailen hänen positiivisuuttaan ja lahjakkuuttaan. Arvostan häntä niin muusikkona kuin teatterin tekijänäkin, mutta myös ihmisenä. Hän varmasti ansaitsee tämän onnen ja Dana normaalin perhe-elämän. Ollaan mieluummin iloisia heidän onnestaan kuin arvostellaan negatiiviseen sävyyn.

Pusa on ollut julkisuudessa aika paljon vaimonsa sairastelun takia ja varsinkin hänen kuoleman jälkeen.
Kaikki osanottoni ja silleen. Mutta jotenkin kummallista ratsastaa vaimonsa kuolemalla.

Mediahan ne jutut tekee, mutta ei ihmisen ole pakko suostua kaikkeen, jos ei haluaisi.

täällä taas kirjottelee ne tyypit asioista joista ei tiedä mitään! ei tollasta voi ennustaa että sitte suruaikaa 2 vuotta jos mies kuolee! niin minäki suunnittelin ja oisin halunnu surra rauhassa mutta niin vain 3 kuukautta mieheni kuolemasta löysin uuden miehen ihan sattumalta ja suunnittelematta! meillä oli kuolleen mieheni kanssa kaksi yhteistä lasta joista nuorin 3 kk..saattaa olla että se haittasi surutyötäni ja kaipasin lohtua ja tukea mutta oikeasti rakastuin siihen ihmiseen :/ ja nyt hänkin kuoli 3 viikkoa sitten :( olen kaks kertaa leskeytyny ja olen 27 vuotias, nyt tiedän etten ota uutta miestä aikoihin, koska liian äkkiä uusi suhde tuli, sitä paheksuttiin mutta mitään en kadu! olen onnellinen siitäkin puolestatoista vuodesta minkä sain viettää toisen kuolleen mieheni kanssa.Uskaltakaa hyvät ihmiset elää!

Yhteistyössä