Ihan turhis, mutta mä oon jotenkin tosi iloinen tuosta Ville Pusan uudesta rakkaudesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hype
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hype

Vieras
Niin, siis asiaa tuntemattomille vähän taustaa eli Villehän on suomenruotsalainen (?) muusikko, joka menetti vaimonsa v. 2008 elokuussa. Jenni Toivonen oli vain 27-vuotias kuollessaan syöpään. Heillä olivat saaneet Dana-tyttärensä noin 1,5v ennen Jennin kuolemaa eli pieni tyttö jäi ilman äitiä hyvin aikaisessa vaiheessa. Tuo kuvio kosketti itseäni kovasti silloin pari vuotta sitten, vaikken ketään kyseisistä henkilöistä henkiökohtaisesti tunnekaan/tuntenutkaan.

Nyt sitten luin Me Naiset -lehdestä jutun, jossa haastateltiin Villeä ja hänen uutta naisystäväänsä Riikkaa. Jostain syystä mulle vaan tuli hirveän hyvä fiilis siitä jutusta. Niin mukavaa, että he ovat löytäneet toisensa ja toivonkin heille kymmeniä onnellisia yhteisiä vuosia! :heart:

Onnea minäkin heille toivon. Silti hieman särähtää, että alle 2 vuotta vaimon kuolemasta löytyi jo uusi nainen. Varsinkin kun Jenni oli ilmeisesti se suuri rakkaus, muistan joskus näin lukeneeni. Musta 2 vuotta on lyhyt aika.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnea minäkin heille toivon. Silti hieman särähtää, että alle 2 vuotta vaimon kuolemasta löytyi jo uusi nainen. Varsinkin kun Jenni oli ilmeisesti se suuri rakkaus, muistan joskus näin lukeneeni. Musta 2 vuotta on lyhyt aika.

:headwall:

kuule. koitappa olla 2 v ilman ilman jotain sinulle tärkeää.

jos tosiaan puoliso on kuollut ja vielä toivonut että häntä ei jäätäisi suremaan

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Lehtijutun mukaan suunnittelevat häitä. Sitä hiukan ihmettelen kun Jennin kanssa ei mennyt naimisiin. Miksi nyt pikaisesti vihille?

Jos oppi jotain ?

ja missä sanotaan että juuri herra ei ole halunnut naimisiin?

Lehtijutun mukaan suunnittelevat häitä. Sitä hiukan ihmettelen kun Jennin kanssa ei mennyt naimisiin. Miksi nyt pikaisesti vihille?

Pikaisesti? Miksi nuoren ihmisen pitäis haikailla kun onni sattuu kohdalle? Eikös se nimenomaan korostu, kun menettää rakkaimman, että elämässä kannattaa ottaa tiukasti kiinni jokaisesta mahdollisuudesta onneen?

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Juu hyvä mieli tuli mullekin tuosta :)

vieras: kyllä 2 vuotta on must ihan kohtuullinen aika.

Mustakin 2 vuotta on ihan kohtuullinen aika, etenkin kun Ville on työstämällä työstänyt surunsa, eikä jäänyt siihen vellomaan. Mä olen eronnut puoltoista vuotta sitten ja nyt olisin ihan valmis uuteen suhteeseen, jos sellanen sopiva mies vaan vastaan tulis. Antaa nuoren miehen nyt vaan nauttia elämästään :)

Jos oppi jotain ?

ja missä sanotaan että juuri herra ei ole halunnut naimisiin?

Ei missään enkä mäkään niin sanonut. Mutta ihmettelinpä vaan.

kuule. koitappa olla 2 v ilman ilman jotain sinulle tärkeää.

jos tosiaan puoliso on kuollut ja vielä toivonut että häntä ei jäätäisi suremaan

Mutta eihän se, että puoliso toivoo ettei häntä surtaisi, poista sitä surua kuitenkaan. Voisihan munkin mies niin sanoa, mutta lähinnä hymähtelisin asialle.

Sanoin, että MUN MIELESTÄ 2 vuotta on lyhyt aika. Ilmeisesti se ei toisista ole. Se ei silti mun mielipidettä muuta. Enkä halua Ville Pusaa mollata, jokainen tekee omat ratkaisunsa.

Pikaisesti? Miksi nuoren ihmisen pitäis haikailla kun onni sattuu kohdalle? Eikös se nimenomaan korostu, kun menettää rakkaimman, että elämässä kannattaa ottaa tiukasti kiinni jokaisesta mahdollisuudesta onneen?

Ehkäpä. Mä vaan olin saanut sen käsityksen että Jenni oli suuri rakkaus ja mulle itselle avioliitto on suuren rakkauden kruunu ja vahvinta sitoutumista mitä voi olla.
Mutta kiva jos on löytänyt nyt uuden suuren rakkauden.

Ehkäpä. Mä vaan olin saanut sen käsityksen että Jenni oli suuri rakkaus ja mulle itselle avioliitto on suuren rakkauden kruunu ja vahvinta sitoutumista mitä voi olla.
Mutta kiva jos on löytänyt nyt uuden suuren rakkauden.

Aika romanttinen näkökulma, että koska jenni oli suurin rakkaus, niin hänen pitäis nyt sitten pidättäytyä ihmissuhteista, koska se vähättelisi sitä ensimmäistä rakkautta. Eikös pikkulapsellakin ole oikeus oikeaan perheeseen ja äitipuoleen, ja siihen että isä on onnellinen? Minusta kyllä ehdottomasti.

Mä peesailen aloittajaa. Heidän suhteensa toki tuntuu etenevän nyt vauhdilla, mikä saattaa myös johtua tuosta menneestä. Ei se luja vauhti välttämättä huono asia ole. Enkä itse ainakaan pystynyt edes rivien välistä lukemaan minkäänlaista Jennin (tai siis Jennin ja Villen rakkauden) väheksymistä Me Naisten jutusta.

Luin vasta tsunamista selvinneen miehen kirjan, hän menetti vaimonsa+ 2 lastaan. Uusi tyttöystä oli alle vuodessa tästä, ja mua suretti suunnattomasti se että kun vaimon + viimeisen lapsen jäänteet vihdoin tuli takaisin suomeen, tämän miehen piti valita ottaako hän ne lentokentällä vastaan vai päivää aiemmin matkalle tämän uuden tyttöystävän kanssa. Hän lähti matkalle...

Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Tammikuussa tavanneet ja jo häitä suunnitellaan. Ei hyvä!

Ei kun just hyvä! Varmasti Jennin kuolema opetti sen, että elämässä voi tapahtua mitä vain, ja jokainen päivä kannattaa elää täysillä. Joten jos onni osuu kohdalle, siihen tartutaan eikä mietitä, mitä muut ajattelee. Johan se on sen Dana-tyttösenkin etu, että isä on onnellinen ja saa uuden äitihahmon elämäänsä.

Sitä paitsi: uusi suhde ei ole Jenniltä pois. Mie uskon, että Jenni elää kaikkien läheistensä sydämissä aina, ja Ville ja Dana tulee häntä varmasti aina ikävöimään tietyllä tapaa. Tilanne vaan on se, että Jenni kuoli mutta näiden kahden elämä jatkuu.

Alkuperäinen kirjoittaja 2v on pitkä aika:
Luin vasta tsunamista selvinneen miehen kirjan, hän menetti vaimonsa+ 2 lastaan. Uusi tyttöystä oli alle vuodessa tästä, ja mua suretti suunnattomasti se että kun vaimon + viimeisen lapsen jäänteet vihdoin tuli takaisin suomeen, tämän miehen piti valita ottaako hän ne lentokentällä vastaan vai päivää aiemmin matkalle tämän uuden tyttöystävän kanssa. Hän lähti matkalle...

Tätä en pysty ymmärtämään millään. Aivan kuin vaimo ja lapsi ei olisi olleet ollenkaan arvokkaita, vaan tärkeämpää oli päästä matkalle uuden tyttöystävän kanssa. Todellakin olisin mennyt lentokentälle menehtyneitä vastaan, aivan sama kuinka kauan tapahtuneesta olisi ollut ja vaikka olisi ollutkin uusi puoliso kuvioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nakkisormisyndrooma:
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Tammikuussa tavanneet ja jo häitä suunnitellaan. Ei hyvä!

Ei kun just hyvä! Varmasti Jennin kuolema opetti sen, että elämässä voi tapahtua mitä vain, ja jokainen päivä kannattaa elää täysillä. Joten jos onni osuu kohdalle, siihen tartutaan eikä mietitä, mitä muut ajattelee. Johan se on sen Dana-tyttösenkin etu, että isä on onnellinen ja saa uuden äitihahmon elämäänsä.

Sitä paitsi: uusi suhde ei ole Jenniltä pois. Mie uskon, että Jenni elää kaikkien läheistensä sydämissä aina, ja Ville ja Dana tulee häntä varmasti aina ikävöimään tietyllä tapaa. Tilanne vaan on se, että Jenni kuoli mutta näiden kahden elämä jatkuu.

Toivotaan että Dana saa hyvän äitipuolen...

Alkuperäinen kirjoittaja 2v on pitkä aika:

Tätä en pysty ymmärtämään millään. Aivan kuin vaimo ja lapsi ei olisi olleet ollenkaan arvokkaita, vaan tärkeämpää oli päästä matkalle uuden tyttöystävän kanssa. Todellakin olisin mennyt lentokentälle menehtyneitä vastaan, aivan sama kuinka kauan tapahtuneesta olisi ollut ja vaikka olisi ollutkin uusi puoliso kuvioissa.

Ei ehkä ole kyennyt menemään sinne lentokentälle. Se että uusi suhde on alkanut alle vuoden kuluessa kertoo ehkä siitä että on ollut tarve paeta surua ja hakea lohtua uudesta rakkaudesta. En lähtisi tuomitsemaan kun en tunne totuutta tuossa jutussa. Et sinäkään voi tietää kuinka toimisit jos tuollainen tragedia kohtaisi sinua!

Yhteistyössä