Ihan turha kenenkään väittää, että sattumaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onko muilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äitini pikkulintu kuoli samana yönä, kuin äitini isä. Samana yönä myös minä ja kaksi tätiäni heräsi n. klo 2.30, johon aikaan ukkini kuoli.

Tuli myös toinen tapaus mieleen: Siskollani oli pentukoira, jonka mummomme näki unessaan kuolevan... ja pentu kuolikin (raksalla lautakasan alle)! Siskoni osti uuden samanrotuisen pennun, eikä mummomme tänä päivänäkään tiedä, että unensa oli oikeassa...

On kokemusta.
Kun meillä ja mun äidillä pysähtyy kello niin kello on siinä neljän aikaan.Siis loppuu patterit kellosta tai sitten äidilläni äitini ja isäni häälahja kellosta joka pitää vetää.
Isäni teki itsemurhan syksyllä vuonna 2000 ja kuolin aika 3:55.

Kun pikkusiskoni kuoli 3.3.1996, toisen pikkusiskoni (silloin 8v3kk) rannekello pysähtyi yhtäkkiä.. Hetkeä myöhemmin sairaalasta soitettiin, että xxxx on nyt nukkunut pois.. Juuri siihen kellonaikaan, kun kello pysähtyi.

On. Kaveri tekis itsarin, ja pikkusta ennen kuin kuulimme siitä, olimme kaveriporukalla viettämässä aikaa hänen soluasuntohuoneessaan (asui kaverinsa kanssa ja oi auki, oli antanut itse luvan). Mainitsin, että herätyskello näköjään pysähtynyt. Tarkkaa kuolinaikaa ei tiedetä, mutta kaveri oli lähtenyt kotoaan ja löydetty niin, että tuo kellon näyttämä aika on todennäköisesti hyvin lähellä kuolinaikaa (isä oli kotona kun kaveri lähti->ja löysi poikansa hetkeä myöhemmin).

Faijan uusi vaimo, eli äitipuoleni kertoi tositarinan isänsä kuolemasta;
Oli ollut sairaalassa pitkään sairastaneena ja soitettu sairaalasta että loppu lähellä, kannattaa alkaa tulemaan jos haluaa nähdä vielä. No, äitipuolella oli ollut pari tuntia junan lähtöön niin oli puhelin (ihan senaikainen lankapuhelin) soinut ja äitipuoli vastannut eikä mitään kuulu, ei edes tuuttausääntä että olisi katskennut puhelu. Äitipuoli oli pitänyt kuuloketta kourassa ja tullut kylmät väreet että nyt isä on kuollut ja siinä kourassa kuuloke seistessään puhelin soinut uudestaan (ei ollut laskenut kuuloketta alas vielä). Äitipuoli sanoi että silloin TODELLAKIN meni kylmät väreet ja tippui koko kuuloke kädestä ja hän perääntyi monta askelta. Hetken päästä laittoi kuulokkeen paikalleen ja lähti asemalle junaa odottamaan ja kun pääsi sairaalaan, oli hoitaja tullut sanomaan että isäsi valitettavasti kuoli tunti sitten :/

Ei kelloista mutta unesta on kokemus. Isoisäni oli minulle todella läheinen ja tärkeä. Hän oli sairaalassa aivohalvauksen jälkeen. Koko ajan piti olla toivoa ja kuntoutus oli tarkoitus aloittaa, minä en vain uskonut näihin kun olin nähnyt isoisäni sairaalassa.

Eräänä yönä näin unta, olimme koko suku mummolassa. Istuin omalla lempipaikallani ja ympärillä oli paljon ihmisiä, jotka puhuivat iloisesti. Yhtäkkiä isoisä tuli ovesta tuttu lakki ja takki yllään. Tervehdin iloisesti ja kaikki muut ihmiset olivatkin siirtyneet salin puolelle juttelemaan. Isoisä tuli sisään heilautti kättään ja lähti takaisin ovesta. Kysyin minne hän on menossa, juurihan hän tuli. Sanoi, että takaisin sairaalaan, hänen täytyy mennä nyt. Uni loppui siihen, olin hyvin pettynyt.

Seuraavana iltapäivänä kuulin, että isoisäni oli kuollut nukkuessaan viime yönä.

Toisen isoisän lähtö oli myös "outo". Hän oli sairaalassa ja minun oli tarkoitus mennä katsomaan häntä töistä tultuani, noin klo 16:30 ajoissa. Tulin kotiin klo 16, käytin koirat ulkona. Olin veskissä, ovi auki kun yksin olin kotona. Molemmat koirat tulivat siihen oven eteen, toinen murisi karvat pystyssä tuijottaen seinään ja toinen perääntyi sen toisen taakse. En itse huomannut mitään ihmeellistä. Lähdin sairaalalle, olin alaovella 16:35. Isoisää oltiin käyty katsomassa klo 16 ja kaikki oli ollut niin ok kun syöpäsairaalla voi olla. Klo 16:30 huoneessa oli käyty uudelleen ja hän oli kuollut, siis 16-16:30 välisenä aikana. En voinut olla miettimättä tuota koirien käytöstä...

Ukin kello pysähtyi silloin kun hän kuoli. Kello yritettiin käynnistää uudelleen mut sitä ei saatu toimimaan ennenkuin se käytettiin kellosepällä joka sai sen hetkeksi toimimaan mut hetkekn kuluttua pysähtyi taas samaan aikaan.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä