Ihan tolkuton makeanhimo...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Ei ymmärrä. Mä olen aina syönyt makeaa ja kohtalaisen paljonkin, mutta nyt viimeiset pari viikkoa tää on ollut ihan hirveetä. Mä en edes mieti mitään muuta ku suklaapatukoita ja irtsareita heti aamusta ja mun kaikkia paikkoja oikein kolottaa ennen kuin saan makean satsini. Voisin syödä ihan pohjattomat määrät karkkia ja tosiaan poden oikeita viekkareita jos en edes suklaapatukkaa saa päivittäin.

Hitto kun tota painoa on nyt jo entuudestaan ja raskauden myötä on myös tullut jo ihan kiitettävästi. Tässä on vielä pitkä matka edessä ja mä oon vähän huolissani että miten taivaisiin mä suklaanhimollani vielä painon saan hilattua :/ :ashamed:

Siirry rasvoihin ja öljyihin... kalaöljyä, jättihelokkiöljyä tai tyrniöljyä. Niistäkin saa energiaa, mutta pitkäkestoisemmassa muodossa. Ei varmaankaan ihan päivässä tai viikossa tehoa, mutta voihan tuota koittaa. Hedelmiä ensiavuksi? Pilko ja kuori omenoita ja muita jutskia valmiiksi, helppo ottaa, jos himo iskee. Tai napostele pähkinöitä.

Käyt ostamassa sen suklaapatukan yksi kerrallaan kaupasta kävellen. Ja ei ihan siitä lähimmästä puljusta! Eihän se varmaan kaikkea suklaantuomaa energiaa kuluta, mut vähän ainakin =)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Kerrro nyt meille viikot ja painosi, että tiedetään oletko näitä alilpainoisia ruikuttajia, jotka luulevat olevansa lihavia, kun BMI ylittää 18??

Ei en todellakaan ole. Painoa on reilusti yli markka ja viikkoja vasta 30. Jo raskauden alussa BMI oli 30 :ashamed:

voisin elää pelkällä sokerilla. Mulla toimii niin että olen sitten kokonaan syömättä makeaa. Kun antaa pikkusormen se vie koko käden. ja yritä kiertää kaupassa karkkihylly kaukaa äläkä osta sinne kotiin mitään. Tiedän kyllä ettei ole helppoa mutta se vaatii sen päätöksen.
toivottavasti onnistut

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
ootkos kokeillu hedelmiä makeanhimoon?

Juu olen. Ei auta. Eilen väänsin hedelmäsalaattia ja vispasin kermaa, niin se sentään auttoi. Mutta tuskin on yhtään sen vähemmän kaloreita kuin suklaapatukassa :ashamed:

kromi hillitsee makeanhimoa. mä syön 2 kromitablettia/pvä, vaikka purkissa lukee että 1 /pvä. luontaistuotekaupassa sanoivat, että alkuun voi tuplata tai jopa triplata annostuksen.

Mulla nousi 25 kiloa kahdessa ekassa raskaudessa ja kyllä se lähti äkkiä pois. Raskauskilot lähtee, mutta sillä raskauden aikana "voin syödä mitä haluan, kun kumminkin lihoo"-asenteella opitulla elämäntavlla ne kilot tulee heti takas :headwall: Raskauden jälkeen pitäs tajuta lopettaa se mässyttäminen :/

Mulla on sama ongelma ton makean kanssa,päivittäin on saatava :ashamed:
Just kävin penkomassa kaappeja,mut ei löytyny mitään ni söin paprikan :p

Mäkin oon raskaana viikkoja nyt 25+2 ja painoa tullu jo 12kg :/
Pakko yrittää vähentää tota makean syöntiä,kun kesäki tulee ni ois kiva jos kehtais laittaa jotku kesävaatteetki päälle! :D

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulla nousi 25 kiloa kahdessa ekassa raskaudessa ja kyllä se lähti äkkiä pois. Raskauskilot lähtee, mutta sillä raskauden aikana "voin syödä mitä haluan, kun kumminkin lihoo"-asenteella opitulla elämäntavlla ne kilot tulee heti takas :headwall: Raskauden jälkeen pitäs tajuta lopettaa se mässyttäminen :/

JUST NÄIN! voi vee sentään miten sitä on itekki täys tolikko näissä asioissa

:headwall:

Täytyis varmaan todellakin laittaa ihan nollat päälle tuon makean kanssa, mutta ei hitto vie miten vaikeeta. Kun oikeesti ENSIMMÄINEN ajatus aamulla on että pakko saada makeaa heti.

Ja suomalainen tietty ihan hyvä juttu että mulla taas sokeriarvot oli aivan loistavat. Mutta eipä sitten tullut potkua persauksille kohonneista sokeriarvoistakaan. Mutta tottakai parempi hyvät arvot, vois ihan ite etsiä sitä potkua...

LisaMarie mä olen lähinnä huolissani että miten mun paikat kestää kaiken ylipainon. Kun siis lähtöpaino oli jo kova, niin en tod. haluais kerätä kahtakymmentä kiloa siihen päälle. Jalat paukahtaa poikki sen painon alla :ashamed:

Mä olen oikea sokerisyöppö! Kävin just kaivamassa kaapiunperukoilta simasta ylijääneet rusinat.. Loppupäivän voikin sitten
a015.gif

Mutta juu, rusinat auttaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
kromi hillitsee makeanhimoa. mä syön 2 kromitablettia/pvä, vaikka purkissa lukee että 1 /pvä. luontaistuotekaupassa sanoivat, että alkuun voi tuplata tai jopa triplata annostuksen.

Minä syön myös, ja auttaa makeanhimoon varsinkin nyt kun pidin vuoden tauon kun olin raskaana. Saako raskausaikana syödä kromia? CLA ainakin on kiellettyjen listalla.

Minäkin elin ennen sokerilla ja kofeiinilla, nykyään ei kumoikaan maistu. Ei ole tarvetta. Aivojen kemia on saatu suunnilleen kohdalleen antamalla toisenlaista polttoainetta.

Yhteistyössä