Ihan sydäntä särkee kun toista sattuu..

Imettäisin niin mielelläni, mutta kun maitoa ei tuu.. Sama juttu kuin esikoisen kanssa, sairaalassa katottiin moneen otteeseen että on loistava imuote ja pikkusella kova imu, nännit on niin ruvella että pitää lypsää, muuten tulee verta ja sehän tulee oksennuksena ylös.. Ja vaikka kuinka kuinka lypsää niin maitoa ei vaan tuu tarpeeksi ja ehtyy koko ajan, lääkärissä on juostu asian takia, mutta kun maitoa ei tuu niin ei tuu.. Oon nyt päässy sen yli etten enää syyllistä itteeni siitä koko ajan ettei maitoa tule, mutta kyllä se vieläkin välillä itkettää kun toista pullolla syöttää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veetuliinu:
Imettäisin niin mielelläni, mutta kun maitoa ei tuu.. Sama juttu kuin esikoisen kanssa, sairaalassa katottiin moneen otteeseen että on loistava imuote ja pikkusella kova imu, nännit on niin ruvella että pitää lypsää, muuten tulee verta ja sehän tulee oksennuksena ylös.. Ja vaikka kuinka kuinka lypsää niin maitoa ei vaan tuu tarpeeksi ja ehtyy koko ajan, lääkärissä on juostu asian takia, mutta kun maitoa ei tuu niin ei tuu.. Oon nyt päässy sen yli etten enää syyllistä itteeni siitä koko ajan ettei maitoa tule, mutta kyllä se vieläkin välillä itkettää kun toista pullolla syöttää!
Oletko rintakumia kokeillut? Pumppaamallahan ei saa mitään kuvaa maidonmäärästä ja mitä enemmän imetät sitä enemmän maitoa tulee. Mutta joo,,
 
rrrr
Alkuperäinen kirjoittaja Veetuliinu:
Imettäisin niin mielelläni, mutta kun maitoa ei tuu.. Sama juttu kuin esikoisen kanssa, sairaalassa katottiin moneen otteeseen että on loistava imuote ja pikkusella kova imu, nännit on niin ruvella että pitää lypsää, muuten tulee verta ja sehän tulee oksennuksena ylös.. Ja vaikka kuinka kuinka lypsää niin maitoa ei vaan tuu tarpeeksi ja ehtyy koko ajan, lääkärissä on juostu asian takia, mutta kun maitoa ei tuu niin ei tuu.. Oon nyt päässy sen yli etten enää syyllistä itteeni siitä koko ajan ettei maitoa tule, mutta kyllä se vieläkin välillä itkettää kun toista pullolla syöttää!
Voimia ja jaksamista teille sinne :hug: Oletko tosiaan apteekin merkkejä kokeillut ja miten oli eri pullon kokeilu?

Kaikilla ei tosiaan pumpulla tule maitoa, sitä eivät jotkut usko, olen huomannut. Minä en voinut esikoista imettää ja pumpulle ei tullut. Maito nousi hienosti, rinnat olivat ihan täynnä, mutta maitoa ei vain pumpulla ulos saanut vaikka kolmea erilaista pumppua kokeilin. Meillä kans pieni itki kovasti masuvaivoja. Kamalaltahan se tuntuu :(
 
voi pientä
Voi ei! Kokeile oikeasti tuota hieromista, juuikin peukalolla navan päälle puoliympyrää, sitten koko vatsaa kämmenellä myötäpäivään. Kämmenillä olkapäistä alaspäin ja kaulasta alaspäin. Hiero myös kädet ja jalat, tyvestä päähän molemmin puolin pitkin liikkein. Jaloilla voit kevyesti hieroa niin, että koukistat vauvan jalat ja sitten myötäpäivään pyörittelet niitä. Myötäpäivään kaikki siksi, että paksusuoli toimii siihen suuntaan, ensin on oikealla nouseva koolon, sitten navan yläpuolella poikittainen ja vasemmalla laskeva koolon joka yhdistyy sigmasuolen kautta peräsuoleen. Kanna vauvaa olkapäälläsi niin, että vauvan vatsa saa vähän painetta hartiastasi ja ilma lähtee liikkeelle. Röyhtäytä paljon kokeile eri korvikkeita.
 
Onnea vauvasta!

Pidä mahdollisimman paljon pystyasennossa, vaikka nukutatkin siihen, vauvalla luulisi helpompi olla. Nuista korvikkeista olette varmaan eri vaihtoehtoja kokeillutkin jo. Toivottavasti masu ja olo helpottuu pikkuisella.

Onneksi se ei niin kauan kestä ja aika menee liian nopeasti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Veetuliinu:
Imettäisin niin mielelläni, mutta kun maitoa ei tuu.. Sama juttu kuin esikoisen kanssa, sairaalassa katottiin moneen otteeseen että on loistava imuote ja pikkusella kova imu, nännit on niin ruvella että pitää lypsää, muuten tulee verta ja sehän tulee oksennuksena ylös.. Ja vaikka kuinka kuinka lypsää niin maitoa ei vaan tuu tarpeeksi ja ehtyy koko ajan, lääkärissä on juostu asian takia, mutta kun maitoa ei tuu niin ei tuu.. Oon nyt päässy sen yli etten enää syyllistä itteeni siitä koko ajan ettei maitoa tule, mutta kyllä se vieläkin välillä itkettää kun toista pullolla syöttää!
Hienoa ettet ole alkanut itseäsi syyttää! Älä anna muidenkaan sitä tehdä. Itselläni ollut sama homma molempien lasten kanssa, maitoa ei vaan tullut eikä rintoihin juuri noussut. Ei vaikka kuinka yritti. Myös äitini kärsi aikoinaan samasta ongelmasta.

Toivotaan, että sopiva korvike löytyy pian ja masuvaivat helpottaa. Tuo mahanalueen hierominen tosiaan saattaa auttaa. Kannattaa myös kysellä, josko lähistöllä olisi vyöhyketerapeutti, joka osaa hoitaa vauvoja. Eräs tuttava sai vauvan vatsavaivoihin avun parilla, kolmella käynnillä.

Voimia ja valoisaa kevättä! :hug:
 

Yhteistyössä