Ihan paskaa kun en pysty harrastamaan mitään liikuntaa kun ei ole koskaan lapsenvahtia :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Tarkoitan siis uimahallireissuja, ohjattuja liikuntatunteja, kuntosalia. Jotain muuta kuin lenkkeilyä lapsen kanssa ja kotijumppaa joka sekään ei onnistu kunnolla kun pitää vähän väliä olla erottamassa tappelevat sisarukset toisistaan :(

MLL:n hoitaja maksaa melkein 9e/tunti, mulla ei ole semmoisiin varaa. Uimahallissa ei ole lapsiparkkia, lähimmässä kuntoklubissa on "nurkkaus" johon voi lapsen jättää omalle vastuulle, ei toimi sekään mulle.

Ekaa kertaa elämässäni mulla on liikuntakärpäsen purema, enkä pääse sitä toteuttamaan kun en saa lapsenvahtia koskaan!!! Itkettää ja harmittaa.

Ryhdy kimppaan jonkun äidin tai isän kanssa jolla on sama ongelma. Kyselet tutuilta tai viimeistään syksyllä lasten kavereilta. Toinen hakee lapset hoidosta ja ruokkii ja toinen tulee kuntosalin kautta hakemaan lapsensa kotiin. tms

Mä harrastin aikoinaan step-aerobicciä kun siellä oli ilmainen lastenhoito. Uimahalliin voi mennä lapsen kanssakin, me käytiin 3v pojan kanssa yhdessä vesijuoksemassa.
Harrasta sellaista liikuntaa johon voit ottaa lapsen mukaan.
Mä olen vetänyt agilitytunteja lapsi ergorepussa.

minkä ikäisiä lapset on?olisiko mahdollista keksiä heille joku harrastus, jonne lapset voisi jättää siksi aikaa että kerkeää itse kuntoilla?ja kotona jumppaaminen onnistuu täälläkin ainoastaan silloin kun lapset nukkuu.eli herään sen verran aikaisemmin tai menen myöhempään nukkumaan.itse käyn salilla jossa on myös lasten jumppatunteja siksi aikaa kun äiti käy jumpassa.

Uimahalliin voi kyllä mennä lapsenkin kanssa, mutta ei siellä mitään itse pysty tekemään kun on vahdittava silmä kovana uimataidotonta lasta. Mulla ei ole täällä lähistöllä kavereita, joita voisin pyytää. Kaikki asuu vähintään 50 kilsan päässä. Mun vanhemmat asuu myös siellä, kaukana. Enkä mä oikeestaan edes tunne ketään vanhempaa tästä läheltä, jolta voisin kysyä vuorottelua.. Sillai voisin tietenkin tehdä, että niinä päivinä kun mun työt loppuu kolmelta, menisinkin suoraan uimaan ja hakisin lapsen vasta sitten. Päiväkoti on vain viiteen saakka auki, joten esim. klo 16 työpäivinä tää ei onnistu. Mulla vain on harvakseltaan noita kolmen päiviä, ei välttämättä edes joka viikko, joten suurempaa hyötyä ei tuosta kylläkään ole.

Mikä on sellaista liikuntaa johon voi ottaa lapsen mukaan? Mä haluan vaihtelua siihen iänikuiseen lenkkeilyyn ja kotijumppaan! Haluan ihmisten ilmoille liikkumaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivoinen ap:
Uimahalliin voi kyllä mennä lapsenkin kanssa, mutta ei siellä mitään itse pysty tekemään kun on vahdittava silmä kovana uimataidotonta lasta. Mulla ei ole täällä lähistöllä kavereita, joita voisin pyytää. Kaikki asuu vähintään 50 kilsan päässä. Mun vanhemmat asuu myös siellä, kaukana. Enkä mä oikeestaan edes tunne ketään vanhempaa tästä läheltä, jolta voisin kysyä vuorottelua.. Sillai voisin tietenkin tehdä, että niinä päivinä kun mun työt loppuu kolmelta, menisinkin suoraan uimaan ja hakisin lapsen vasta sitten. Päiväkoti on vain viiteen saakka auki, joten esim. klo 16 työpäivinä tää ei onnistu. Mulla vain on harvakseltaan noita kolmen päiviä, ei välttämättä edes joka viikko, joten suurempaa hyötyä ei tuosta kylläkään ole.

Mikä on sellaista liikuntaa johon voi ottaa lapsen mukaan? Mä haluan vaihtelua siihen iänikuiseen lenkkeilyyn ja kotijumppaan! Haluan ihmisten ilmoille liikkumaan!!

No ainoa mitä mä olen keksinyt, on sellanen kuntokeskus (vai mitä ne onkaan) jonne saa viiä lapset hoitoon. Ei mun lapsia ainakaan voi minnekää omaan jumppaan viiä, ku nuorempi on vasta 1v8kk. En sit tiiä onko noissa lastenvahdintapaikoissa joku ikäraja? Pitäis ottaa selvää. Kalliita ne jäsenyydet kyllä ainakin on :/

Ja mä kuulostan ihan tän palstan provoilta, joille ei mikään ratkaisuehdotus ongelmaan käy.. mutta nuo lapset nukahtaa vasta joskus 22-23 välillä joten sen jälkeen en jaksa enää kotijumppia harrastaa. Ja aamulla, heräsinpä mihin aikaan tahansa, olin miten hiljaa tahansa, niin maks 15 mun heräämisestä on jo eka ylhäällä :( Joten mun on jumpattava niiden tappellessa ja keskeytettävä homma vähän väliä .

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja mä kuulostan ihan tän palstan provoilta, joille ei mikään ratkaisuehdotus ongelmaan käy.. mutta nuo lapset nukahtaa vasta joskus 22-23 välillä joten sen jälkeen en jaksa enää kotijumppia harrastaa. Ja aamulla, heräsinpä mihin aikaan tahansa, olin miten hiljaa tahansa, niin maks 15 mun heräämisestä on jo eka ylhäällä :( Joten mun on jumpattava niiden tappellessa ja keskeytettävä homma vähän väliä .

Minkä ikäiset lapset? Jos on siinä iässä että voivat itse harrastaa jo jotain, niin vie ne johkin temppujumppaan tms. niin pääset itse sillä aikaa rauhassa edes lenkille.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Mä harrastin aikoinaan step-aerobicciä kun siellä oli ilmainen lastenhoito. Uimahalliin voi mennä lapsen kanssakin, me käytiin 3v pojan kanssa yhdessä vesijuoksemassa.

Tyhmä kysymys, mutta meidän perheessä ajankohtainen: miten kävit vesijuoksemassa 3 vuotiaan kanssa? Poika selässä vai oman vyön kanssa vai miten?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tyhmä kysymys, mutta meidän perheessä ajankohtainen: miten kävit vesijuoksemassa 3 vuotiaan kanssa? Poika selässä vai oman vyön kanssa vai miten?

Pojalla oma vyö päällä ja pidin sitä edessäni, eli juostiin tandemina. Siinä mummot katsoi pitkään kun huokaistiin ohitse.

Lapset on 7 ja 5 vuotiaat. Nuo temppujumpat jne ois muuten hyvä vaihtoehto, mutta ne kestää yleensä sen tasan tunnin joten siinä kerkiää ehkä sen puolisen tuntia liikkumaan. Kun oikeesti haluaisin aloittaa edes uintiharrastuksen. Mä olen päivät töissä 8-16, joten liikunta painottuu sen jälkeiseen elämään. Vanhemman kanssa mä uskaltaisinkin esim. sinne uimahallille lähteä niin että voisin itse välillä uida, mutta en mä tuota 5-vuotiasta uskalla jättää hetkeksikään vahtimatta. Etenkään kun on niin peloton, ettei pelkää ollenkaan vettä. Kellukkeillakin pyrkii menemään hallilla todella syvälle, niin syvälle ettei mullakaan jalat ota pohjaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lapset on 7 ja 5 vuotiaat. Nuo temppujumpat jne ois muuten hyvä vaihtoehto, mutta ne kestää yleensä sen tasan tunnin joten siinä kerkiää ehkä sen puolisen tuntia liikkumaan. Kun oikeesti haluaisin aloittaa edes uintiharrastuksen. Mä olen päivät töissä 8-16, joten liikunta painottuu sen jälkeiseen elämään. Vanhemman kanssa mä uskaltaisinkin esim. sinne uimahallille lähteä niin että voisin itse välillä uida, mutta en mä tuota 5-vuotiasta uskalla jättää hetkeksikään vahtimatta. Etenkään kun on niin peloton, ettei pelkää ollenkaan vettä. Kellukkeillakin pyrkii menemään hallilla todella syvälle, niin syvälle ettei mullakaan jalat ota pohjaan.

Entä oisko niille uimakoulua, voisit itse uida sen aikaa ihan aikuisten vauhdilla?

mitä vikaa on lenkkeilyssä? ei saastuta kuten nuo salit uimahallist ym.

ja kohtahan sun lapset on jo niin isoja että pärjäävät pari tuntia kotona yksinkin. vuosi pari vielä. Eikö miestä ole kuvioissa?

Mutta vähiten liikkuvat yleensäkin 30-45-vuotiaat. on työtä ja vastuuta lapsista. ennen lapsia olisin väittänyt tekosyyksi mutta tukiverkottomana (mies on- töissä)2 äitinä huomannut, että liikkumiseen ei ole aikaa ja kun lapset ovat pieniä, on niin väsynyt, että ei jaksakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Pojalla oma vyö päällä ja pidin sitä edessäni, eli juostiin tandemina. Siinä mummot katsoi pitkään kun huokaistiin ohitse.

Tätä testataan heti meidän perheessä :D

Lenkkeilyssä on se vika, että se on ollut mun ainoa liikuntamuoto viimeiset vuodet joten se puuduttaa. Mä haluan mennä uimaan, ohjattuun liikuntatuntiin, joogaan, tanssimaan jne.
Ja ei, miestä ei ole kuvioissa, ei kai tää muuten näin hankalaa olisikaan.. :(

Yhteistyössä