Ihan pakko hehkuttaa tuote mein uutta höyryimuria <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikkea sitä huomaakin haluavansa... Eli nyt mä haluan tollaisen joululahjaksi. Himskatti sentään. Ihan liian kallis vehje. Osaatkos chef mainostaa miten paljon tuo vehje on parempi kuin ne kaksi halvempaa laitetta Kodin ykkösessä? Ne halvemmat on Sc 1052 (149€) ja Sc 1402 (359€). Tarkoitus olis helpottaa lattian ja laattojen pesua.

Mulla ei ole kokemusta kun vaan nyt sitten yhden lattianpesun verran tästä meidän vehkeestä ja noista toisista ei senkään vertaa, joten en oikein osaa vastata.

Periaatteessa kun teknisiä tietoja katsoo, niin tämä meidän on puolta tehokkaampi kuin Sc 1052. Meidän vehje myös imee, mitä sen sijaan tämä laite ei tee, eli se vaan puhaltaa kuumaa höyryä ja kuivaus pitää hoitaa käsin.
Mun mielestä tämä vois olla tosi passeli ikkunoiden ja seinäkaakelien pessuun, mutta en näkisi tätä toimivana lattianpesussa ainakaan jos puhutaan viikkosiivoukseta. Meillä tosiaan vessan lattiaan vaadittiin se kovin höyry jotta se lika lähti irti...tässä pienessä vehkeessä ei varmaan riitä siihen tehot.

Sc 1402 on sitten jo mielestäni huomattavasti parempi lattioille. Tuollaisen olisin ottanut mikäli tarkoitus olisi vain höyryttää, mutta tuokaan siis ei ime, eli siihen kuivaamiseen tarvitaan niitä liinoja. Ja meillä ainakin se vesi on niin likaista, että yhdellä vedolla olisi se liinakin mielettömän likainen ja se pitäisi vaihtaa puhtaaseen jos haluaa maksimoida sen, ettei sitä likaa läästi lattialla eestaas vaan sen tosiaan nostaa maasta ylös.

Toki on mahdollista sitten vielä ostaa jompikumpi näistä, jolloin saa imetty sen kosteuden lattialta:
Kodin Ykkönen - Kärcher Märkä-kuivaimuri A2204 | Siivous
Kodin Ykkönen - Kärcher A 2004 Märkä-kuivaimuri | Siivous

Jos ei höyrytä täysillä, on se riski että se likavesi ehtii ainakin osittain kuivumaan lattialle aina siinä välissä kun vaihtaa koneesta toiseen...ja koska imuriahan nämä eivät korvaa kokonaan, niin sitten pitäisi olla vielä se kolmaskin iso kone : /

Mutta jos pitää jompikumpi noista sinun antamista malleista valita, valitsisin sen kalliimman.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22186581:
Haista sinä pitkä kukka vaan. :kieh:

Mulla oli jo ihan riittävästi rahanmenoa... Oliko pakko tuo näyttää ja kehua. Nyt mä keksin, et toi ois meillekin niin näppärä (koska sehän varmaan siivoaakin itsestään eikö? :D).

No periaatteessa...siis meinaan että enhän mä ois joutunut eilen siivoamaan lainkaan ellen välttämättä ois halunnut tuota kokeilla. Ja tänäänkin ikkunat puhdistuu ilman että mä pesen niitä...joten siis periaatteessa se oikeastaan toimii ihan itsekseen :D

Kiitos chef vastauksesta. Kyllä mä taidan tuollaisen sv 1902:sen hankkia. Pistetään sitten vaan muut turhuudet pois ostoslistalta :)

Mieti nyt toinenkin kerta kuitenkin vielä. Mieti etenkin ne kohteet / materiaalit, joihin olet ajattelemassa ko. laitetta.
Voisitko lainata (vuokrata) ensin vastaavaa laitetta, niin pääsisit itse kokeilemaan ensin (myös sitä laitteen itsenä puhdistamista)

Mulla on nyt ongelmia laitteen käyttöönoton kanssa.
Ohjeissa sanotaan, että vesisäiliöön täytetään 0,5l vettä. Vähän alempana sitten lukee, että ennen ensimmäistä käyttöä vesisäiliö on täytettävä kaksi kertaa. Siis häh? Laitanko sinne kerralla litran vettä vai mitä toi tarkottaa?
Ja sit sen vedensuodatussäiliön täyttämisestä; missä kohtaa siinä on se maksimivedenpinnanosoitin eli paljonko sinne sitä vettä laitetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ongelmia käyttöohjeiden kanssa;22205671:
Mulla on nyt ongelmia laitteen käyttöönoton kanssa.
Ohjeissa sanotaan, että vesisäiliöön täytetään 0,5l vettä. Vähän alempana sitten lukee, että ennen ensimmäistä käyttöä vesisäiliö on täytettävä kaksi kertaa. Siis häh? Laitanko sinne kerralla litran vettä vai mitä toi tarkottaa?
Ja sit sen vedensuodatussäiliön täyttämisestä; missä kohtaa siinä on se maksimivedenpinnanosoitin eli paljonko sinne sitä vettä laitetaan?

Hämmennystä herättää myös se, että sitten taas niitten quickstart ohjeiden mukaan vesisäiliöön täytettäisiin 0,5l + 1,2l?! Nyt alkaa ärsyttää!

Meillä pestään lattiasta kattoon ja isäntä vieläpä paistaa höyrymakkaratkin, makkarat lasipurkkiin ja imurin höyrysuutin suulle ennen saunaan menoa, makkarat on valmiitt löylyjen jälkeen, suosittelen kokeilkaa! Heimo-

Ostin Kärcher SV 1905 laitteen. Sohvan puhdistus ei onnistu. Sohva vain kastuu läpimäräksi riippumatta höyrytys- ja imutehosta. Millä asetuksilla ja suuttimilla muut ovat onnistuneet?

Mulla on tuo 1902 ja kyllähän silläkin se sohva hieman kostuu (totta hitossa, kun sieltä putkesta pukkaa vesihöyryyä) mutta ei se kyllä läpimäräksi kastu, vaan vain pinta vain tulee vähän kosteaksi.

Mä muistaakseni pidän imun täysillä...ja varmaan höyrynkin. Ehkä. En ole nyt toviin sohvaa pessyt, niin ihan varmaksi en sano.

Yhteistyössä