Ihan pakko hehkuttaa tuote mein uutta höyryimuria <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Montako tuntia päivässä koirat on vessaan teljettyinä?

Niin miten tämä koirien oloaika vessassa nyt liittyy asiaan?

Koska siellä nyt mitä ilmeisimmin on taas joku höyrypää liikkeellä (viitaten käyttämääsi sanaan: teljetty, joka on negatiivinen ilmaisu), niin ota ihan lepo vaan.

Meidän vessa on yhtä kuin kodinhoidonhuone, eli neliöiltään se täyttää eläinsuolulain määritelmät sille, minkä kokoisessa tilassa koiramme saavat olla.

Tarkkaa aikaa en osaa sanoa, mutta jos arvioisin että koirat ovat kotona yksin noin 2 tuntia viikossa, en varmaankaan juuri valehtele.

Nyt jo edesmennyt koirani tosin vietti siellä myös yönsä koska kärsi eroahdistuksesta. Ja oireet olivat aina poissa silloin, kun koira sai mennä yöksi vessaan joka siis rajattuna tilana tuotti koiralle turvallisuuden tunteen.

Jotta ei, mä en rääkkää TELKEEMÄLLÄ mun koiraparkoja 10 tunniksi joka päivä pimeään vessaan jossa ne eivät näe eivätkä kuule ulkomaailmaa. Jotta voit mennä nukkumaan ja nukkua yösi hyvin.

[QUOTE="nuuka";22185306]Paljonko halvempi se on osamaksulla?[/QUOTE]

10,20€ kalliimpi osamaksulla, kuin jos maksaa kerralla. Millenia tarkoittanee että koska tuo on edullisempi kuin se meidän vehje ja sen voi osissa maksaa, pystyy tuon ostamaan myös opiskelija jne. Kuukausimaksu kun ei ollut kovinkaan suuri.

Mihin helvettiin te koirat laitatte kun sinäkin menet töihin. Onko ne sitten sen 10h vessassa?
Ihan älytöntä ottaa isoja eläimiä jos niille ei voi tarjota hyviä puitteita.

Alkuperäinen kirjoittaja hölö;22185457:
Mihin helvettiin te koirat laitatte kun sinäkin menet töihin. Onko ne sitten sen 10h vessassa?
Ihan älytöntä ottaa isoja eläimiä jos niille ei voi tarjota hyviä puitteita.

Me laitetaan ne sitten parvekkeelle...varsinkin niinä päivinä kun on pakkasta -30 astetta. Ja sitä ennen ajetaan niitlä turkit pois :headwall:

Ei, me ei laiteta mein koiria mihinkään helvettiin. Ne laitetaan edelleen sinne vessaan.

Tuleeko sulle parempi mieli jos jätän koirat vaikka aulaan. Se tosin on pienempi tila kun vessa, mutta jos se paikan nimi on tässä nyt kovin ratkaiseva?! Ja mitä tulee niihin hyviin puitteisiin niin kyllä meillä on melkosen hyvät puitteet koirille tarjota ja ihan tyytyväisiä ne mein koirat ovat aina olleet.

Tuo imuroiva malli on ehdoton. Mä en luovu siitä enää ikinä. Saa matotkin puhtaaks suit sait sukkelaan, imuroi samalla lian kun pesee. Meillä aika paljon laattapintoja niissä ihan ykkönen. Ei tartte erikseen imuroida, senkun sutasee tolla vehkeellä niin hoituu imurointi ja pesu samalla.

Sohvat oon pessyt tolla, ikkunat, uunit...Ainoa miinus puoli on laitteen puhdistus, siinä on oltava huolellinen muuten imetty likavesi alkaa haiskahtaa (siis jos putkiin jää vähääkään). En siks jokapäiväsessä siivouksessa ole käyttänyt tota, vaan viikkosiivouksessa.

Tuo imuroiva malli on ehdoton. Mä en luovu siitä enää ikinä. Saa matotkin puhtaaks suit sait sukkelaan, imuroi samalla lian kun pesee. Meillä aika paljon laattapintoja niissä ihan ykkönen. Ei tartte erikseen imuroida, senkun sutasee tolla vehkeellä niin hoituu imurointi ja pesu samalla.

Sohvat oon pessyt tolla, ikkunat, uunit...Ainoa miinus puoli on laitteen puhdistus, siinä on oltava huolellinen muuten imetty likavesi alkaa haiskahtaa (siis jos putkiin jää vähääkään). En siks jokapäiväsessä siivouksessa ole käyttänyt tota, vaan viikkosiivouksessa.

Meinasin sitä tänään mattoihin kokeilla. Ois se kyllä melko ihanaa jos nuo matotkin tuolla höyryllä puhdistuis :)

Mies eilen sen purki ja pesi ja sanoikin että melko työläs projekti. Mutta eiköhän sen tosiaan kerran-pari viikossa jaksa tehdä kun laitteesta tsestään on muutoin niin iso apu :)

Meinasin sitä tänään mattoihin kokeilla. Ois se kyllä melko ihanaa jos nuo matotkin tuolla höyryllä puhdistuis :)

Mies eilen sen purki ja pesi ja sanoikin että melko työläs projekti. Mutta eiköhän sen tosiaan kerran-pari viikossa jaksa tehdä kun laitteesta tsestään on muutoin niin iso apu :)

Kantsii tosiaan tehdä kerralla monta juttua kun ton vermeen "lataa".

Mä oon pessy mattoja niin et ensin oon tahrat höyryttänyt sillä pikkusuuttimella ja sitten vetänyt koko maton läpi sillä imuriosalla, varustettuna kovilla lastoilla tai mitä ne nyt sit onkaan nimeltään. Oon tossa kaakelilattian päällä pessyt noi matot ja laittanut sit hetkeks kuivuun ulos, vajaassa vartissa on jo ihan kuivat.

Ja tosiaan kannattaa pestä vekotin heti käytön jälkeen nimimerkillä kerran unohdin laitteen yöks vesien kanssa. Voi sitä hajun määrää... Onneks tosin lähti pois kun kunnolla huuhtelin, moneen kertaan. Mut en suosittele testaan ...

Kantsii tosiaan tehdä kerralla monta juttua kun ton vermeen "lataa".

Mä oon pessy mattoja niin et ensin oon tahrat höyryttänyt sillä pikkusuuttimella ja sitten vetänyt koko maton läpi sillä imuriosalla, varustettuna kovilla lastoilla tai mitä ne nyt sit onkaan nimeltään. Oon tossa kaakelilattian päällä pessyt noi matot ja laittanut sit hetkeks kuivuun ulos, vajaassa vartissa on jo ihan kuivat.

Ja tosiaan kannattaa pestä vekotin heti käytön jälkeen nimimerkillä kerran unohdin laitteen yöks vesien kanssa. Voi sitä hajun määrää... Onneks tosin lähti pois kun kunnolla huuhtelin, moneen kertaan. Mut en suosittele testaan ...

Osaatko muuten sanoa mikä se ääni on...siis mitä se semmoinen korinaääni merkkaa. Siis se koko laite tärisi eilen samalla kun se aina silloin tällöin piti jotain ihme kovaa korinaa.

Alkuun se ei sitä tehnyt, joten mä nyt olen vähän ymmälläni...jokohan mä hajotin sen :D :D :D

Osaatko muuten sanoa mikä se ääni on...siis mitä se semmoinen korinaääni merkkaa. Siis se koko laite tärisi eilen samalla kun se aina silloin tällöin piti jotain ihme kovaa korinaa.

Alkuun se ei sitä tehnyt, joten mä nyt olen vähän ymmälläni...jokohan mä hajotin sen :D :D :D

Tarkotatkohan sitä ääntä kun se alkaa kuumentaa höyryä? Silloin se ainakin pitää musta jotain tollasta ääntä. Ja sehän tosiaan imee sen täyttösäiliön tyhjäks kun vesi varsinaisessa höyrytyssäiliössä on loppu. Tossahan on kaks vesisäiliöö mikä mahdollistaa just sen et höyryttimen voi täyttää vaikka laite on käytössä. Yksinkertaisimmissa malleissa laiteen täytyy jäähtyy ennen kuin vettä voi lisätä.

Mä tosiaan tykkään tosta laitteesta, on haukkunut hintansa jo monin kerroin. Meillä tollanen iso kangassohva joka olis muuten pesetettävä jonkin siivousfirman laitteilla; nyt se onnistuu omin voimin. Toki tyyny osien irtopääliset voi muutenkin pestä, mut kun runkokin on verhoiltu. Ja ikkunan pesussa ihan must kun imee sen likaveden samantien, muutoinhan se aina valuu pitkin seiniä vaikka kuinka yrittäs rätin kanssa estää...Viime keväänä pesin siitepölyt ikkunoiden ulkopuolen ikkunalaudoiltakin. Ei tartte lutata vesien ja rättien kanssa.

Tarkotatkohan sitä ääntä kun se alkaa kuumentaa höyryä? Silloin se ainakin pitää musta jotain tollasta ääntä. Ja sehän tosiaan imee sen täyttösäiliön tyhjäks kun vesi varsinaisessa höyrytyssäiliössä on loppu. Tossahan on kaks vesisäiliöö mikä mahdollistaa just sen et höyryttimen voi täyttää vaikka laite on käytössä. Yksinkertaisimmissa malleissa laiteen täytyy jäähtyy ennen kuin vettä voi lisätä.

Mä tosiaan tykkään tosta laitteesta, on haukkunut hintansa jo monin kerroin. Meillä tollanen iso kangassohva joka olis muuten pesetettävä jonkin siivousfirman laitteilla; nyt se onnistuu omin voimin. Toki tyyny osien irtopääliset voi muutenkin pestä, mut kun runkokin on verhoiltu. Ja ikkunan pesussa ihan must kun imee sen likaveden samantien, muutoinhan se aina valuu pitkin seiniä vaikka kuinka yrittäs rätin kanssa estää...Viime keväänä pesin siitepölyt ikkunoiden ulkopuolen ikkunalaudoiltakin. Ei tartte lutata vesien ja rättien kanssa.

Pohdinkin että onkohan se jotain "lämmittelyääntä" :) Ohjekirjasta en vaan moisesta äänestä sanaakaan mielestäni bongannut.

Onko muuten sulla miten paljon se vesi vaahdonnut? Mies ei ollut eilen laittanut sivä vaahtoutumisenestoainetta lainkaan, mutta ei se vesi siltikään vaahdonnut.

Meillä on microkuitukangassohva joka puhdistuu pyyhkimällä, mutta ennemmin mä ne lasten jättämät tahrat siitä höyrytän kun hinkkaan :) Mattojen pesua tosiaan odotan...jotenkin on niin vaikea uskoa että se hiihinkin toimii.

Ja ikkunat mies lupas pestä tänään. Siihen hommaan tuo varmasti onkin kätevä vehje.

Pohdinkin että onkohan se jotain "lämmittelyääntä" :) Ohjekirjasta en vaan moisesta äänestä sanaakaan mielestäni bongannut.

Onko muuten sulla miten paljon se vesi vaahdonnut? Mies ei ollut eilen laittanut sivä vaahtoutumisenestoainetta lainkaan, mutta ei se vesi siltikään vaahdonnut.

Meillä on microkuitukangassohva joka puhdistuu pyyhkimällä, mutta ennemmin mä ne lasten jättämät tahrat siitä höyrytän kun hinkkaan :) Mattojen pesua tosiaan odotan...jotenkin on niin vaikea uskoa että se hiihinkin toimii.

Ja ikkunat mies lupas pestä tänään. Siihen hommaan tuo varmasti onkin kätevä vehje.

Jos ns. puhdasta pintaa pesee, siis sellasta missä ei oo mitää pesuainejämiä, ei se kovin helposti kuohaa. Mut just pesutiloissa kun on saipuajämiä mitä pesee niin silloin kyllä. On mullakin se vaahdonesto toisinaan unohtunut.

Matot tosiaan peseentyy hyvin, tosin ei kai sitä nyt ihan kunnon pesuun voi verrata, siis sellaiseen et peset mäntysuovan ja harjan kanssa. Mut pitää matot perussiisteinä, oon tehnyt ton operaation usein siivouksen yhteydessä ja matot tosiaan pysyy oikein siisteinä ja puhtaina. Muista vaan pestä rauhallisesti, ja kevysemmät matot lähtee helposti imun matkaa jos täyttä imutehoa käyttää. Mä oonkin nuo räsymatot pessyt vaan höyryllä ja sit antanut kuivaa. Mutta nuo lankamatot (nukkamatot, vai mitä ne nyt onkaan) peseentyy loistavasti, niihin kun tuppaa lankojen sekaan piiloutuun roskaa urakalla. Ja eihän niitä sais pestäkään kuin pesulassa.

Jos ns. puhdasta pintaa pesee, siis sellasta missä ei oo mitää pesuainejämiä, ei se kovin helposti kuohaa. Mut just pesutiloissa kun on saipuajämiä mitä pesee niin silloin kyllä. On mullakin se vaahdonesto toisinaan unohtunut.

Matot tosiaan peseentyy hyvin, tosin ei kai sitä nyt ihan kunnon pesuun voi verrata, siis sellaiseen et peset mäntysuovan ja harjan kanssa. Mut pitää matot perussiisteinä, oon tehnyt ton operaation usein siivouksen yhteydessä ja matot tosiaan pysyy oikein siisteinä ja puhtaina. Muista vaan pestä rauhallisesti, ja kevysemmät matot lähtee helposti imun matkaa jos täyttä imutehoa käyttää. Mä oonkin nuo räsymatot pessyt vaan höyryllä ja sit antanut kuivaa. Mutta nuo lankamatot (nukkamatot, vai mitä ne nyt onkaan) peseentyy loistavasti, niihin kun tuppaa lankojen sekaan piiloutuun roskaa urakalla. Ja eihän niitä sais pestäkään kuin pesulassa.

Ok, kiitos vinkeistä :)

Ihan tohon koira-asiaan viitaten niin entäs kun meidän koira makaa saunassa, kiukaan alla. Se se vasta koppi onkin, koiraparka. Paitsi että se on sen lempipaikka, itse keksimänsä vanhuuspiilo jossa saa rauhassa kuorsata. Ei oikeen enää viihdy muualla, vaikka ollaan pois kotoa niin kotiintultua sieltä saunasta se koiruus kömpii jos kehtaa keskeyttää kauneusunensa.

[QUOTE="heta";22185765]Ihan tohon koira-asiaan viitaten niin entäs kun meidän koira makaa saunassa, kiukaan alla. Se se vasta koppi onkin, koiraparka. Paitsi että se on sen lempipaikka, itse keksimänsä vanhuuspiilo jossa saa rauhassa kuorsata. Ei oikeen enää viihdy muualla, vaikka ollaan pois kotoa niin kotiintultua sieltä saunasta se koiruus kömpii jos kehtaa keskeyttää kauneusunensa.[/QUOTE]

Me on videokameralla kuvattu koiria niiden yksinoloaikana ja jos ovat asunnossa vapaana, ovat he huomattavasti rauhattomampia kun silloin kun heidän aluettaan rajaa, olkoot se sitten vessa tai ns. tarha keskellä olohuonetta. Siinä ne nukkuvat hyvää unta koko sen ajan kun ovat yksin.

Jokseenkin häiriytyneitä koiria?

Kyllä...eroahditus on eräänliaista häiriintymistä. Se kun on AHDISTUSTA, kuten sanasta "eroahdistus" selviää, jos vaan ymmärtää lukemaansa.

Joskin kyllä moni perussessekin on rauhallisempi rajatussa alueessa.

Rajatulla alueella koirat eivät kiinnitä niin paljon ympäristön ääniin huomiota kuin rajaamattomalla alueella. Meillä koirat näkisivät ja kuulisivat äänet sekä etupihalta että takapihalta ja reagoisivat niihin mikäli olisivat asunnossa vapaana. Kun koirat on rajatussa tilassa, ei heillä ole tarvetta vahtia koko taloa ja kuunnella ulkoa tulevia ääniä.

Kyllä mä väitän että naapurin kaikki äänet räksyttävä koira on humattavasti meidän koiria korkeammassa stressitilassa sillä sen pitää olla aina yksinollesaan valppaana.

Mutta koska sä nyt joko et oikeastikaan tajua mitään koirista tai sitten et vaan halua tajuta, niin meidän tuskin kannattaa tästä aiheesta enempää jatkaa. Työni puolesta mm. luennoin koirien ongelmakäyttäytymisestä ja sen hoidosta, jotta kyllä mulla jotain hajua on siitä mistä puhun.

Kyllä mä väitän että naapurin kaikki äänet räksyttävä koira on humattavasti meidän koiria korkeammassa stressitilassa sillä sen pitää olla aina yksinollesaan valppaana.

Ainahan voit väittää vaikka yötä päiväksi, mutta kummassako näissä tilanteissa koira voi paremmin toteuttaa lajinomaista käyttäytymistään.

Koiria voisi ajatella muutenkin kuin oman egonsa pönkittäjinä.

Kaikkea sitä huomaakin haluavansa... Eli nyt mä haluan tollaisen joululahjaksi. Himskatti sentään. Ihan liian kallis vehje. Osaatkos chef mainostaa miten paljon tuo vehje on parempi kuin ne kaksi halvempaa laitetta Kodin ykkösessä? Ne halvemmat on Sc 1052 (149€) ja Sc 1402 (359€). Tarkoitus olis helpottaa lattian ja laattojen pesua.

Yhteistyössä