ihan mielenkiinnosta ; paljonks annat tippii, jos ruokasi on maksanut ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyl meiltä jää aina joku kolikko,mut ei olla katsottu mitenkään hintaa vaan sen mukaan mitä on tullu rahasta takaisin siis jos on käteisellä maksanut.
Kortilla maksaessa ei tule niinkään tippiä annettu.
Tuo on suomalaisille hieman vieras käsite ja pariin otteeseen on tarjoilija huhuillut perään,et on jääny rahaa pöytään :D

[QUOTE="vieras";27003829]8 euroa, eli maksaisin 120 euroa.[/QUOTE]

Ja tämä siis sillä edellytyksellä, että ruoka ja palvelu on ollut hyvää. Siksi noin "iso" summa tippiä, koska laskukin on iso. Alle 50 euron laskulla annan muutaman euron, jos edellytykset taas täyttyvät.

Ravintolatyöntekijänä voin kertoa, että suomalaiset ei tippaa kuin erittäin harvoin! Ja sekin on joitain kymmeniä senttejä jos nyt jotain on sattunut jäämään käteen laskun jälkeen.

Ulkomaalaiset on sen sijaan avokätisempiä, suurin saamani tippi oli 50e, ja laskukaan ei ollut kovin suuri, noin 200e kuudelta hengeltä..

Ravintolatyöntekijänä voin kertoa, että suomalaiset ei tippaa kuin erittäin harvoin! Ja sekin on joitain kymmeniä senttejä jos nyt jotain on sattunut jäämään käteen laskun jälkeen.

Ulkomaalaiset on sen sijaan avokätisempiä, suurin saamani tippi oli 50e, ja laskukaan ei ollut kovin suuri, noin 200e kuudelta hengeltä..

Voisiko tämä johtua siitä,että suomessa tarjoilijalle ei muodostu palkka tippirahoista niin kuin ukomailla usein on

• Tykkää
Reactions: Gaga ja Sanna80
Paljonkos annatte tippiä taksikuskille?? Toisin kuin tarjoilija, taksikuskit ovat pelkällä provisio palkalla, joten fiksu ihminen tippaa ennemmin heitä kuin tarjoilijoita. Yleensä kyllä on enemmän liikenteessä idiootteja, jotka vielä yrittävät tinkiä matkan hinnasta.. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Meille myös;27003903:
Voiskohan minuakin, virkamiestä asiakkaat tipata, jos ovat saaneet hyvää palvelua. Vai pitääkö mun tarjota hyvää palvelua noin vain, ilman lisämaksun toivoa, vaikka tarjoilijoiden ei täydykään?

Totta kai tarjoilijoiden täytyy tarjota hyvää palvelua ilman lisämaksun toivoa. Eiväthän kaikki asiakkaat tippaa, ja jos palvelu huonoa, niin silloin eivät varsinkaan. Mutta mun mielestä noloa, jos ravintolassa ei mitään jätä, vaikka on hyvää palvelua saanut.

En koskaan jätä tippiä tarjoilijoille Suomessa.
En muillekaan palvelualalla työskenteleville koska Suomessa palkka ei tosiaan muodostu tipeistä kuten monessa muussa maassa.

Jos ole ollut ihan tyytyväinen niin en anna mitään. Jos olen ollut erittäin tyytyväinen niin sitten antaisin 120 e. Näin siis Suomessa.

Ulkomailla annan 10% jos olen tyytyväinen ja jos olen erittäin tyytyväinen ja palvelussa on ollut jotain spesiaalia, niin sitten jopa 20%.

Yhteistyössä