ihan liikaa karvoja!

  • Viestiketjun aloittaja Karvainen nainen
  • Ensimmäinen viesti
Karvainen nainen
Millä sitten siistitte bikinirajan? Kerran käytin tuota "veetiä" ja hirvee kutina ja punaisia näppyjä karvojen paikalla. Ei kiitos enää ikinä. Höylälläkö paras? Mitään kosmetologijuttuja en haluisi käyttää, onko teillä muuta vaihtoehtoa tiedossa?
 
Ihan sama ongelma minulla... kaikkea mahdollista on kokeiltu mutta mikään ei sovi. vahalla kun otin oli tuloksena mojovat mustelmat nivusissa! Kait kosmetologi osais homman mutta en viitsi enkä raatsi sinne rahoja ja aikaa pistää. Vielä olen huomannut että vanhemmiten nuo karvat ovat alkaneet levitä laajemmalle :eek: !!! iiks... Ihan höylää ja vaahtoa norm. käytän, tuloksena aina ihottuma. Sääret otan epilaattorilla jonka hommasin joku aika sitten, siitä olen tykännyt. eli vinkkejä tänne! :wave:
 
niin on
siis todella, ihan mahoton bikiniraja. Karvat kasvaa jo puolivälissä reittä, eikä todellakaan ole tilannetta auttanut, että niitä pitää höyläillä. Vahaliuskat on ihan kauheita, en pysty niillä repimään, itsesuojeluvaisto pistää vastaan. Silloin kun olen kokeillut, niin sepä vasta mieltäylentävää on, kun kipu ja mustelmat on todellisia, mutta karvat silti siellä hulmuaa...
On se niin väärin, että meidän naisten "pitää" tälläsiä asioita tehdä... :(
 
Mä käyn otatuttamassa pois kosmetologilla.
Kunhan ei höylää käyntien välissä alkaa laantumaan pikkuhiljaa.
Pidin sellaisen 8vko:a väliä seuraavaan käyntiin,kasvoivat saman pituisiksi n.4-5 vko:ssa kuin höyläämisen jälkeen viikossa.
Nyt pystyn jopa itse vahan ottamaan eli siivoamaan välillä kun en jaksa mennä kosmetologille ja nypun myös pinseteillä näin kesällä.
Ovat vähentyneet kolmannekseen ja puolet ohuempia.
Kävin ensimmäisen kerran maaliskuussa.
 
No tähän asti olen ottanut höylällä ja sitten desifiointiaineella puhdistus ja rasvaus. Välillä tullee näppyjä, välillä ei. Kamala karvankasvu ollut aina. Veetit ym. aineet ei sulata mun karvoja ollenkaan. Viimeksi kosmetologikin mainitsi, että kireä karvatuppi kulmakarvoissa ja vahva karva, joten ei ihmettele, että on ongelmia karvojen kanssa. Nyt odottelen epilaattoria postista, sillä sitten alkuun ainakin sääret. Toivottavasti pystyn ottamaan myöhemmin myös bikinirajan. Ystäväni ajoi sillä jota kainalokarvat!!! No ensi viikolla tiedän sitten, kun olen kokeillut ensi kerran...

Ja luultavastilopulta ostan taas uudet vähän pitempipunttiset uikkarit :LOL: :LOL: :LOL:
 
Onpa hauska kuulla, etten ole ainoa, joka tuskailee noiden karvojen kanssa!
Mä sitkeästi höylään itteni suurinpiirtein kokonaan kaulasta alas päin. Kerran kokeilin Body Shopin kuumavahaa sääriin: lappuihin jäi ehkä kaksi karvaa ja jätin homman sikseen. Pinseteillä nyppimisestä ei kannata edes haaveilla, hyvä että kulmakarvat saan pidettyä kurissa! Tuo epilaattori mua kiinnostaa, kaverilla on hyviä kokemuksia. Siihen asti jatkan höyläämistä. Näppyjä ei oo tullut kun voitelen ihon Helosanilla ajelun jälkeen, on ainaki mulle auttanut.
 
ei karvoja
Olen valinnut jo ajat sitten kaikkipois-muodin alapäähän. Alempaa olen aina sheivannut, tai sitten veetillä. Ylempää häpykumpu ja sivustat pinseteillä nyppien jotain 10 vuoden ajan. Nyt karvankasvu alkaa olla ainakin puolittunut tästä nyppimisestä johtuen. Myös ovat ohentuneet lähtevät sormilla kiskaistenkin helposti.

Myöskin säärikarvat on osittain lopettaneet kasvun pitkään jatkuneen epiloinnin takia. B)
 
Minä ostin pari viikkoa sitten sen braunin uuden epilaattorin.
Nyt olen sitä kaksi kertaa kokeillut ja täytyy myöntää, että kipua ei juuri tunne... ihan vähän sellaista nipistelyä.
Ja ei ainakaan vielä ole karvat kasvanut takaisin.
Punostusta vähensi sellainen kylmägeeli-juttu joka mukana paketissa.
Seuraavana päivänä ei lainkaan punotusta.

Niin ja lisätään, että en ole koskaan käyttänyt epilaattoria aikaisemmin ja kerran käynyt säärikarvat poistattamassa kosmetologilla ( mikä kipu ) !
Et voin kyllä suositella !! =)
 
melkein 40
Olenpa saanut karvankasvun lähes loppumaan häpyalueelta pitkään kestäneen jatkuvan juurineen poiston vaikutuksesta. =) Alkuun oli ihan työlästä, mutta nyt pääsee tosi helpolla.
Aloitin pinseteillä, sitten vahausta, ja nyt n. 10 vuoden ajan epilaattorilla. Mutta vain häpykummun ja sivustan karvat. Edelleen nyppimällä häpyhuulien vierustat. Kuivaharjausta teen viikottain, niin ei pääse ihon alle kasvamaan.
Samaa ilmiötä kasvun loppumisesta myös säärissä epiloinnin takia. :)
 
Sinttura harmaana
Mä hommasin kans lauantaina Braunin epilaattorin. ei se niin pahalta tuntunu, sääret vähän nipisti, kainaloihin koski jonkin verran (ei ihme kun ei ole koskaa muuta ku sheivattu), bikinirajat vedin myös ja se ei tuntunu juuri missään! Johtuen varmaan siitä, että olen niitä pinseteillä nyppiny.

Onhan niissä kyllä nyppimistäkin mutta yleensä tein touhun siinä "ohimennen" pytyllä istuessa jos oli pidempi vessa-asia kesken. Aina muutamat karvat pois ja sitte seuraavan kerran taas pikkasen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 23:52 Sinttura harmaana kirjoitti:
Mä hommasin kans lauantaina Braunin epilaattorin. ei se niin pahalta tuntunu, sääret vähän nipisti, kainaloihin koski jonkin verran (ei ihme kun ei ole koskaa muuta ku sheivattu), bikinirajat vedin myös ja se ei tuntunu juuri missään! Johtuen varmaan siitä, että olen niitä pinseteillä nyppiny.

Onhan niissä kyllä nyppimistäkin mutta yleensä tein touhun siinä "ohimennen" pytyllä istuessa jos oli pidempi vessa-asia kesken. Aina muutamat karvat pois ja sitte seuraavan kerran taas pikkasen.
Tuosta ylempää häpykummulta ihan pienen alueen sain epiloitua. Jatketaan vaikka huomenna. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 10:50 mom kirjoitti:
Nyppimällä olen saanut parhaan tuloksen. Olen ollut jo pitkään lähes posliini, häpykummulla pieni kiitorata. =)
Nyppimällä täälläkin on asia tullut hoidettua jo monia vuosia. Nyt uskalsiin sitten kokeilla epilaattoria bikinirajaan ja häpykummulle. Eipä se juuri sattunut sen enempää kuin säärten epilointi :whistle: Jälki tosi siistiä ja nopeasti. =)
 
Mom
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.07.2006 klo 11:43 kolmen äippä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.07.2006 klo 10:50 mom kirjoitti:
Nyppimällä olen saanut parhaan tuloksen. Olen ollut jo pitkään lähes posliini, häpykummulla pieni kiitorata. =)
Nyppimällä täälläkin on asia tullut hoidettua jo monia vuosia. Nyt uskalsiin sitten kokeilla epilaattoria bikinirajaan ja häpykummulle. Eipä se juuri sattunut sen enempää kuin säärten epilointi :whistle: Jälki tosi siistiä ja nopeasti. =)
Mutta se epilaattorin hinta hiukan kauhistuttaa... jos se ei kuitenkaan sitten sovellu, vaikka nyppimiseen olenkin tottunut... :/
 
Veetin vaahdolla olen kesällä ottanut, välillä nypin pinseteillä, välillä ladyshavella, jos pitää äkkiä saada pois. Epilaattoria käytin nuorena, ei soveltunut nivusiin. Vois taas kokeilla sitä sääriin.
Tuolla vaahdolla lähtee hyvin, en sitten tiedä kuinka terveellistä se on...
 
Sääret kylmävahalla ja kainalot lady-shavella. Bikinirajat ei kestä oikeastaan kunnolla mitään...siispä siirryin shortsi bikineihin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Nehän ovat sitäpaitsi muotia! Pitkään aikaan oli uimarannoilla vapautunut tunne, kun ei tarvinut nyhtää lhkeita edestä alemmaksi. :LOL:
 
puoli-apinatar
kävin kosmetologilla kuukausi sitten siistimässä bikinirajan vahalla. Nyt on alkanut muutama karva tulla jo esille. Mulla aina sheivatessa haarukset punaisia näppyjä täynnä. kosmetologi kehoitti laittaa karvan poisto päivän iltana + seur aamuna bepanttene-voidetta ja se auttoi! Kehtas kerranki näyttää ukolle siistit sääret :p
 
Täällä kans käydään loppumatonta taistelua karvoja vastaan. Ystävät aina ihailee ja huokailee tuuheita hiuksiani, mutta runsaan kuontalon seuralaisena kun tulee monta muutakin tuuheaa ruumiinosaa.... Bikinirajassa on paksumpi sänki kuin mieheni leuassa! Sääret ja kainalot höylään melkeinpä päivittäin suihkussa, ja se menee rutiinilla ja on ihan ok, mutta voi sitä bikinirajan rehevyyttä, apua! Ikinä en ole voinut höylätä bikinirajaa, menee iho pahasti rikki, shaverillä ajelin ensiksi pari vuotta, sitten rupes ainainen sänki ärsyttämään, ja kävin puolisen vuotta vahauttamassa kosmetologilla, rupes kasvamaan tosi pahasti sisään, vaikka kuivaharjasin ja kuorin ja rasvasin; inhoja näppyjä ja tulehduksia ja karvojen esiinronkkimista ja lopputulos oli kuin ois ollu jostain vesirokkomainoksesta... Tosi nättiä uimarannalla... Epiloin sitten itsekin koneella, kipeetä teki, eikä jälki tullut yhtään siistimmäksi. Sitten siirryin takaisin shaveriin, vaikka tuleekin sänkeä, niin sisäänkasvaminen helpottui (ei kuitenkaan kokonaan loppunut). Ajattelin jo, että olen ikuisesti kirottu häpeään ja kärsimään nivusnäppylöistä. Shaverillä ajelinkin sitten monet monet vuodet. Kokeilin kuukausi sitten sellaista Derma Clear-valoimpulssihoitoa, joka yllätti positiivisesti ekan kerran jälkeen. Siinä sellaisella valolla käsitellään alue, ja parin viikon päästä karvat alkaa tippumaan pois, mitä tummempi ja paksumpi karva, sen paremmin se toimii. Suositellaan 5-8 kertaa, niin lopputulos voi olla jopa lopullinen (olen skeptinen lopullisuuteen, mutta jos tuloksena on vaikka väheneminenkin, niin olen siitäkin ikuisesti kiitollinen) Maksoi maltaita, n. 100e kerta, nyt siis eka kerta takana, ja pitäis varata uutta aikaa, on nyt kasvaneet siis takaisin ja olen jo ajellutkin, mutta ei sisäänkasvamista!! Ei toimi siis vaaleille karvoille, ja kokeilinkin sitä vielä viiksiinkin (mulle on hittovie jossain vaiheessa tulleet sellaisetkin, kohta kai tulee äänenmurros) mut niihin se ei toiminu, oli kai sen verran vaaleemmat kuiteskin. Kokeilin viiksiin Veetin kylmävahaliuskoja (kasvoille tarkoitettuja), ja vaikka koskikin aivan sietämättömästi, ja oli seuraavan päivän vielä ylähuuli puuduksissa, niin lopputulos kyllä tyydyttää. Ai niin, ja bikiniraja minulla siis puolireidestä häpyhuulien reunaan, pinta-alaa siis riittää... Ja varsinaista puskaa sitten parturoin lyhyemmäksi, että näyttäisi hennommalta.

Kauheen pitkä sepostus tuli, mut vaikka karvoja on yli oman tarpeen, niin kai tähän on jo jotenki huumorilla oppinu suhtautumaan, ja kun ei tuo mieskään ole vielä niitä paennut, niin on sen oppinut itsessään hyväksymään. Kaikki ei ole aina niin helppoa, mielelläänhän sitä olis hennompi haituvoiltaan. Ja helpottaa omaa oloa, kun löytyy kohtalotovereita. :hug:
 
valotettu
Valitsin myös lopullisen vaihtoehdon (Dermaclear) karvojeni poistamiseen kosmetologin käsittelyssä. Aivan kuin edellinen kirjoittaja totesi, niin tehoaa paremmin tummaan karvaan, kuten itselläni.
Aloitin 2 1/2 vuotta sitten kainalot ja bikinialueen (reilun rohkea rajaus :whistle: ) karvoista. Kävin 7 kertaa 1-2 kk välein, ja tulos oli ainakin minun kohdalla ihan hyvä.
Viime syksynä sitten aloitin säärien käsittelyn, ja häpyhuulien alueen karvoista. Samalla myös häpykummun pikku tupsusta. Kuitenkin säärten käsittelyssä kävin vain 2 kertaa kalleuden vuoksi. Tässä veloitetaan karvaisen ihon pinta-alan mukaan :eek: Häpykarvat ja nännien ympäryskarvat kuitenkin jatkoin käyden kaikkiaan 8 kertaa. Samoin kainaloiden "tarkistus".
Vaikutus on ollut lähes täydellinen, joten tähän sijoitukseen olen tyytyväinen. Kiva kävellä reippaasti ohi markettien ja kempsujen karvanpoisto-hyllyjen ohi! =) B) =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.08.2006 klo 08:43 valotettu kirjoitti:
Valitsin myös lopullisen vaihtoehdon (Dermaclear) karvojeni poistamiseen kosmetologin käsittelyssä. Aivan kuin edellinen kirjoittaja totesi, niin tehoaa paremmin tummaan karvaan, kuten itselläni.
Aloitin 2 1/2 vuotta sitten kainalot ja bikinialueen (reilun rohkea rajaus :whistle: ) karvoista. Kävin 7 kertaa 1-2 kk välein, ja tulos oli ainakin minun kohdalla ihan hyvä.
Viime syksynä sitten aloitin säärien käsittelyn, ja häpyhuulien alueen karvoista. Samalla myös häpykummun pikku tupsusta. Kuitenkin säärten käsittelyssä kävin vain 2 kertaa kalleuden vuoksi. Tässä veloitetaan karvaisen ihon pinta-alan mukaan :eek: Häpykarvat ja nännien ympäryskarvat kuitenkin jatkoin käyden kaikkiaan 8 kertaa. Samoin kainaloiden "tarkistus".
Vaikutus on ollut lähes täydellinen, joten tähän sijoitukseen olen tyytyväinen. Kiva kävellä reippaasti ohi markettien ja kempsujen karvanpoisto-hyllyjen ohi! =) B) =)
ystäväni tehnyt myös bikini rajaan tuon Dermaclear hoidon x 4 , ja palkintona täysin siisti tulos!
 
menisin jos
Tuo valoimpulssi tai laser-käsittely on vaan turhan kallis juttu meikäläisen kukkarolle. Ainakin tässä vaiheessa, tai sitten myöhemmin jos hinta vaikka laskee :\| menisin ehdottomasti.
Samoin tuttuni on ollut tyytyväinen käsiteltyään kainalot ja alaosaston karvat. Hänellä mies sponsoroi, joten se lähes tuhat euroo on niin suhteellista.. :eek: :whistle:
 
Ostin sitten kuitenkin epilaattorin, Philipsin sellaisen jossa on jäähdytys. Siinä on 60 pv palautusmahdollisuus. Sattui sääriin kyllä...kaikkea en saanut otettua kerralla. Mutta jos pysyy kuukauden silosäärenä, niin kyllä kannattaa kauneuden takia kärsiä! Mies vain totesi, että onneksi ei ole nainen...
 

Yhteistyössä