Ihan kuin ensiapujen vast.ottavat hoitajat pitäs listaa kuka käännyttää eniten potilaita pois

Siltä meinaan tänään tuntu kun kävin meiän 1v:n kanssa päivystyksessä.
Hällä ollu nyt 3viikkoa aivan kamala yskä, vuorotellen oltu miehen kanssa kotona ja muutaman päivän ollu päiväkodissa.

Eilen sit nous 39 asteen kuume, tänään sit tosiaan mentiin päivystykseen niin hoitaja oli et mitä te täällä teette ja et nyt on kuumetautia liikenteessä ja sen takia ei tarvitse lääkäriin tulla. Mä sit siihen et joo varmaan onkin mut tää ei nyt siihen liity millään lailla, kun on yskinyt pitkään ja tällä hetkellä lähes tauotta. Hää vaan tinkas et omalle terveysasemalle pitäs aika varata ja tää muka ei oo päivystysasia.

Sit mä suutuin toden teolla ja sanoin et eiks me nyt muka päästä lääkärille, ihan ku se ois sun pussista pois, korotin siis tosiaan ääneni niin hän vielä jotain sano vastaan.

Siihen sit tuli toinen hoitaja joka sanoi et kyl hänen mielestään ois aiheellista lääkärin tutkia, kun kuuli asian.

Pojalla sit olikin paha keuhkoputkentulehdus johon sai antibiootit.

Minkä hel...tin takia pitää tapella et saa apua???

Sit oisin sen jotenkin ymmärtänyt jos siel ois ollu tupa täynnä väkeä mut siel oli vaan pari ihmistä lääkärille odottamassa.
 
Niillä on kai aika tarkat säännöt siitä, mitkä ovat päivystystapauksia ja mitkä eivät.

Kauan kestänyt tauti ei yleensä ole päivystystapaus, ellei sitten ole kyse siitä että tauti on muuttunut pahemmaksi ja potilaan vointi huonontunut huomattavasti :/

Muuten siellä olisi kaikki näyttämässä ihottumaläiskäänsä tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Niillä on kai aika tarkat säännöt siitä, mitkä ovat päivystystapauksia ja mitkä eivät.

Kauan kestänyt tauti ei yleensä ole päivystystapaus, ellei sitten ole kyse siitä että tauti on muuttunut pahemmaksi ja potilaan vointi huonontunut huomattavasti :/

Muuten siellä olisi kaikki näyttämässä ihottumaläiskäänsä tms.
Joo ton ymmärrän, mut kun hää kuuli kokoajan kun poika yski lähes tauotta ja korkee kuume ja tää tauoton yskä alko eilen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Joo ton ymmärrän, mut kun hää kuuli kokoajan kun poika yski lähes tauotta ja korkee kuume ja tää tauoton yskä alko eilen.
Siltä puuttui vissiin se kuuluisa maalaisjärki. Eli kyky soveltaa ohjeita ja käyttää omaa päätään :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Joo ton ymmärrän, mut kun hää kuuli kokoajan kun poika yski lähes tauotta ja korkee kuume ja tää tauoton yskä alko eilen.
Siltä puuttui vissiin se kuuluisa maalaisjärki. Eli kyky soveltaa ohjeita ja käyttää omaa päätään :|


Se puuttuu noilta hoitajilta AINA , huomattu niin miljoona kertaa että olleet jossain muualla kun on järkee jaettu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Liian myöhään menit lääkäriin :(
Jos yskä on ollut jo noin pitkään olisi pitänyt tajuta viedä aiemmin . Miksi odottaa viikonloppuun kun lapsi jo enen sitä kipee.
Oonko mä sanonut et ei olla aikasemmin lääkärissä käyty???
Päähäsi ei sattunut pälkähtämään et töistä ei voi olla ilman lääkärin/hoitajan todista pois.
Tää oli 4. kerta kun tän 3viikon aikana käytiin lääkärissä!!
 
vieras
Mutta tiedättekös,että keuhkoputkentulehdus hoituu mysö ilman antibioottikuuria.
Näitä antibiootteja vain syötetään nykyään vieläkin aivan turhaan ja aivan liikaa.

Toki jos hengitys on vaikeutunut pitää hoitoa antaa, mutta ei välttämättä kuitenkaan sitä antibioottia
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta tiedättekös,että keuhkoputkentulehdus hoituu mysö ilman antibioottikuuria.
Näitä antibiootteja vain syötetään nykyään vieläkin aivan turhaan ja aivan liikaa.

Toki jos hengitys on vaikeutunut pitää hoitoa antaa, mutta ei välttämättä kuitenkaan sitä antibioottia
Meillä on ventoline babyhalerilla annettavana käytössä ja se ei oo nähtävästi tässä auttanut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta tiedättekös,että keuhkoputkentulehdus hoituu mysö ilman antibioottikuuria.
Näitä antibiootteja vain syötetään nykyään vieläkin aivan turhaan ja aivan liikaa.

Toki jos hengitys on vaikeutunut pitää hoitoa antaa, mutta ei välttämättä kuitenkaan sitä antibioottia
Meillä on ventoline babyhalerilla annettavana käytössä ja se ei oo nähtävästi tässä auttanut.
Jos ventolinea on käyttänyt säännöllisesti flunssan aikana, eikä auta, niin silloin on paikallaan lisälääkitys. Mutta ilmeisesti lääkärit ei lapsenne keuhkoista ole mitään poikkeavaa kuullut, kun olitte lääkärissa usein käyneet.
Onko näitä tilanteita teillä ollut jo monta? Onko ventoline määrätty yskänlääkkeeksi vai onko lapsella ollut obstruktiivinen bronkiitti? Jos on kolmannen obstruktion jälkeenhän tulee astmalääkitys käyttöön. Ja tietenkin tarvittaessa se antibiootti lisäksi...
 
Tavallisesti hoitajat ei saa käännyttää virallisesti ilman lääkärin suostumusta, mutta jotkut tapaukset nyt vaan käännytetään muualle suoraan (esim. pienet haavat sairaalan päivystyksestä terkariin). Onko Peijaksessa yhteispäivystys terkkarin kanssa vai onko se vaan sairaalan päivystys?
Tuommoiset asiat kuuluu kyllä terkkariin ja totta, pitkittynyt sairaus ei ole päivystysasia.

p.s huutamalla vastaanotossa et ainakaan edesauta asiaa, päinvastoin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Tavallisesti hoitajat ei saa käännyttää virallisesti ilman lääkärin suostumusta, mutta jotkut tapaukset nyt vaan käännytetään muualle suoraan (esim. pienet haavat sairaalan päivystyksestä terkariin). Onko Peijaksessa yhteispäivystys terkkarin kanssa vai onko se vaan sairaalan päivystys?
Tuommoiset asiat kuuluu kyllä terkkariin ja totta, pitkittynyt sairaus ei ole päivystysasia.

p.s huutamalla vastaanotossa et ainakaan edesauta asiaa, päinvastoin.
Minusta vaatii hoitajalta suurta rohkeutta käännyttää lapsi pois myöskin päivystyksestä kuin päivystyksestä, jolla on ventoline käytössä.

Olen itse tk:ssa töissä ja en uskaltaisi laittaa kotiin.

Ja itse olen myös joutunut lapseni kohdalla hoitoa vaatimaan, kun oli ensimmäinen obtruktiivinen bronkiitti, hengitys pinnallista ja vointi heikko. Onneksi hoitoon lopulta pääsimme. Sillä kerralla hoidettiin myös keuhkokuumetta ja sairaalassa olimme 6 päivää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Tavallisesti hoitajat ei saa käännyttää virallisesti ilman lääkärin suostumusta, mutta jotkut tapaukset nyt vaan käännytetään muualle suoraan (esim. pienet haavat sairaalan päivystyksestä terkariin). Onko Peijaksessa yhteispäivystys terkkarin kanssa vai onko se vaan sairaalan päivystys?
Tuommoiset asiat kuuluu kyllä terkkariin ja totta, pitkittynyt sairaus ei ole päivystysasia.

p.s huutamalla vastaanotossa et ainakaan edesauta asiaa, päinvastoin.
Minusta vaatii hoitajalta suurta rohkeutta käännyttää lapsi pois myöskin päivystyksestä kuin päivystyksestä, jolla on ventoline käytössä.

Olen itse tk:ssa töissä ja en uskaltaisi laittaa kotiin.

Ja itse olen myös joutunut lapseni kohdalla hoitoa vaatimaan, kun oli ensimmäinen obtruktiivinen bronkiitti, hengitys pinnallista ja vointi heikko. Onneksi hoitoon lopulta pääsimme. Sillä kerralla hoidettiin myös keuhkokuumetta ja sairaalassa olimme 6 päivää.
Niin, en nyt suoranaisesti puhunut tästä asiasta vaan yleisesti. ja en kyllä ap: n aloitustekstistä huomannut että olis puhunut mistään Ventolinesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rinsessa-Ryysynen:
Tavallisesti hoitajat ei saa käännyttää virallisesti ilman lääkärin suostumusta, mutta jotkut tapaukset nyt vaan käännytetään muualle suoraan (esim. pienet haavat sairaalan päivystyksestä terkariin). Onko Peijaksessa yhteispäivystys terkkarin kanssa vai onko se vaan sairaalan päivystys?
Tuommoiset asiat kuuluu kyllä terkkariin ja totta, pitkittynyt sairaus ei ole päivystysasia.

p.s huutamalla vastaanotossa et ainakaan edesauta asiaa, päinvastoin.
Minusta vaatii hoitajalta suurta rohkeutta käännyttää lapsi pois myöskin päivystyksestä kuin päivystyksestä, jolla on ventoline käytössä.

Olen itse tk:ssa töissä ja en uskaltaisi laittaa kotiin.

Ja itse olen myös joutunut lapseni kohdalla hoitoa vaatimaan, kun oli ensimmäinen obtruktiivinen bronkiitti, hengitys pinnallista ja vointi heikko. Onneksi hoitoon lopulta pääsimme. Sillä kerralla hoidettiin myös keuhkokuumetta ja sairaalassa olimme 6 päivää.
Niin, en nyt suoranaisesti puhunut tästä asiasta vaan yleisesti. ja en kyllä ap: n aloitustekstistä huomannut että olis puhunut mistään Ventolinesta.
Ei ollut alotustekstissa vaan kirjotti siitä myöhemmin
 

Yhteistyössä