Ideoita pyykinkuivatukseen? Hermot menee

• Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
Jokin kätsä väliaikainen ratkaisu. Kylppäri on pitkä ja kapea. Pyykinkuivatusteline on tiellä jos sellaisen sinne laittaa (nyt se on makkarissa, jossa myöskin on tiellä)
Reikiä ei viittitä kaakeleihin porata, jotta sais narut. Sulaako pyykkinarut saunassa?

Mitä ihmettä keksin? Pysyykpö sellaiset pingotettavat pyykkinarut paikoillaan, kun isokokoisen miehen vaatteitakin siihen laittaa kuivumaan? Siis sellaiset kotelot jotka laitetaan seinään ja sieltä lähtee narut, vai tarviiko nekin ruuvikiinnityksen?

"Anne"
Meillä ei mahdu saunan lauteille teline. Mutta narut ei sula saunassa joten katossa on 3riviä.
Lisäksi meillä on kerros kuivausteline, joka on hemmetin kätevä verrattuna sellaiseen, jossa vain aukeaa sivuille ne lisäpätkät.

kfkfkf
Nosta sellainen pyykinkuivatusteline saunan lauteille. Toimi ainakin mulla.
Mut meillä on ainakin senmallinen sauna, ettei sitten yllä laittamaan niitä pyykkejä. Saunan lattia sen verran pienikokoinen, ettei mahdu hyvin olemaan siinä lattiallakaan, justiinsa mahtuu saunan ovesta sisälle tuo teline..
Täytyy koittaa, että jos sen nostais ihan lauteille niin oisko helppo ripustaa kun nousee saunajakkaralle seisomaan..
On se joskus saunassa ollutkin, mutta oli niin hankalaa ripustaa siihen mitään, kun sitten ei mahtunut saunaan itse sisälle.

vierass
Mä nostan pyykinkuivatustelineen aina saunaan. Siellä se ei oo tiellä, mahtuu just siihen kiukaan eteen. Kiukaan sulakkeet pois päältä, niin ei pääse syntymään vahinkoja.

kfkfkf
[QUOTE="Anne";29384365]Meillä ei mahdu saunan lauteille teline. Mutta narut ei sula saunassa joten katossa on 3riviä.
Lisäksi meillä on kerros kuivausteline, joka on hemmetin kätevä verrattuna sellaiseen, jossa vain aukeaa sivuille ne lisäpätkät.[/QUOTE]

Tätä oon miettinyt, mutta mahtuuko siihen isommatkin jutut kuivumaan?

vierass
Mut meillä on ainakin senmallinen sauna, ettei sitten yllä laittamaan niitä pyykkejä. Saunan lattia sen verran pienikokoinen, ettei mahdu hyvin olemaan siinä lattiallakaan, justiinsa mahtuu saunan ovesta sisälle tuo teline..
Täytyy koittaa, että jos sen nostais ihan lauteille niin oisko helppo ripustaa kun nousee saunajakkaralle seisomaan..
On se joskus saunassa ollutkin, mutta oli niin hankalaa ripustaa siihen mitään, kun sitten ei mahtunut saunaan itse sisälle.
Anteeksi, mutta oletko vähän yksinkertainen? Ensin sä ripustat ne pyykit, ja sitten vasta sä työnnät sen telineen sinne saunaan tai nostat lauteille..... ja ovi kiinni. Poissa näkyvistä ja tieltä ja mielestä.

kfkfkf
Anteeksi, mutta oletko vähän yksinkertainen? Ensin sä ripustat ne pyykit, ja sitten vasta sä työnnät sen telineen sinne saunaan tai nostat lauteille..... ja ovi kiinni. Poissa näkyvistä ja tieltä ja mielestä.
No kun se ei edelleenkään mahdu sinne saunaan, ovea ei saa laitettua kiinni, enkä tosiaan voi nostaa lauteillekkaan, koska jos telineen työntää saunaan, niin en itse mahdu perässä..

Pyydä miestä askartelemaan rimanpätkästä ja narusta (osta luonnonkuituinen niin ei varmasti sula) toiseen pähän viritelmä minkä avulla saatte narut toiseen päähän saunomisen ajaksi pois edestä.

HippuTAR
Meillä on kerrosteline eteises ja tavallinen makkaris. Tiellä ne on mutta ei voi mitään. Käytännös meillä on koko ajan molemmat telineet täynnä pyykkiä, kylppäriin ei mahdu ja saunas käydään 3-4 kertaa viikos niin ei jaksa sieltäkään edestakas nostella telineitä jatkuvasti, eikä ne edes molemmat mahtuis sinne.

kfkfkf
[QUOTE="hmm";29384398]Just sanoit että se mahtuu juuri ja juuri saunaan sisälle ja on siellä ollutkin. Mut antaa olla, kun on niin hankalaa.[/QUOTE]

Ootko nyt ite vähän yksinkertainen? Jos teline mahtuu juuri ja juuri saunaan sisälle, miten ihmeessä sen siellä nostaa lauteille, kun teline vie koko oviaukon ja toinen pää ottaa lauteisiin kiinni? Ovi ei mahdu kiinni ja suihku on aivan saunan oven vieressä. Sitä ei vain voi pitää siinä, tai pyykit kastuu kun käydään suihkussa. Teline pitäis nostaa lauteille ensin ja sitten käydä ripustamassa ne pyykit..

"Anne"
Tätä oon miettinyt, mutta mahtuuko siihen isommatkin jutut kuivumaan?
MAhtuu. Siis parin kerroin menee lakana tai sitten semmoinen kuminauhalakana kuivuu passelisti siinä päällä.
Farkut, t-paidat mahtuu, ei oo pakko aukoa kaikkia. Meillä esim farkut on ylimmässä ja keskimmäinen on vaan roikkumassa ja siihen voi laittaa vaikka sukat. Miehen lipun kokoiset hupparit ei mahdu, mutta ne voi laittaa henkariin siihen sivukahvaan.

kfkfkf
[QUOTE="vieras.";29384409]Osta kuivausrumpu, niin ei ainakaan kaikkia vaatteita tartte roikottamalla kuivattaa.[/QUOTE]

No sellaista oon halunnut kyllä, käytiin katsomassakin, mutta tuohon meidän kylppäriin ei ollut sopivaa

Uuteen kotiin ostetaan sellainen aivan ehdottomasti, mä en pese pyykkiä siellä enää jos en saa kuivausrumpua :D

kfkfkf
[QUOTE="Anne";29384412]MAhtuu. Siis parin kerroin menee lakana tai sitten semmoinen kuminauhalakana kuivuu passelisti siinä päällä.
Farkut, t-paidat mahtuu, ei oo pakko aukoa kaikkia. Meillä esim farkut on ylimmässä ja keskimmäinen on vaan roikkumassa ja siihen voi laittaa vaikka sukat. Miehen lipun kokoiset hupparit ei mahdu, mutta ne voi laittaa henkariin siihen sivukahvaan.[/QUOTE]

Ehkä käyn tänään ostamassa tällaisen, vie ainakin vähemmän tilaa kuin tavallinen teline. Mahtuis hyvin kylppäriinkin... Mies voi kuivattaa hupparinsa jossain muualla :D

"hmm"
Ootko nyt ite vähän yksinkertainen? Jos teline mahtuu juuri ja juuri saunaan sisälle, miten ihmeessä sen siellä nostaa lauteille, kun teline vie koko oviaukon ja toinen pää ottaa lauteisiin kiinni? Ovi ei mahdu kiinni ja suihku on aivan saunan oven vieressä. Sitä ei vain voi pitää siinä, tai pyykit kastuu kun käydään suihkussa. Teline pitäis nostaa lauteille ensin ja sitten käydä ripustamassa ne pyykit..
"On se joskus saunassa ollutkin, mutta oli niin hankalaa ripustaa siihen mitään, kun sitten ei mahtunut saunaan itse sisälle."

Tämä oli sun ongelma, ja siihen vastasin että kantsii ripustaa ne pyykit siihen ennenkuin tunget sen saunaan. Sen jälkeen sun juttus muuttui ettei se mahdukkaan sinne saunaan, vaan jää osittain ulos. No, sit sitä ei varmaan katsos voi laittaa sinne saunaan, ystävä hyvä.....

"Anne"
Siis tällainen http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/80233128/
Meillä tosin Lidlistä ostettu, tosi tukeva, 3kerroksinen vain ja mahtuu paljon pyykkiä, enemmän kuin tavalliseen.Lisäksi meillä kyppäri samoin kuin teillä tai siis samanoloinen, mitä kerroit. Ja tuo mahtuu lattialle saunan kiukaan viereen lauteiden eteen ja oven saa vielä kiinni.

kfkfkf
[QUOTE="hmm";29384426]"On se joskus saunassa ollutkin, mutta oli niin hankalaa ripustaa siihen mitään, kun sitten ei mahtunut saunaan itse sisälle."

Tämä oli sun ongelma, ja siihen vastasin että kantsii ripustaa ne pyykit siihen ennenkuin tunget sen saunaan. Sen jälkeen sun juttus muuttui ettei se mahdukkaan sinne saunaan, vaan jää osittain ulos. No, sit sitä ei varmaan katsos voi laittaa sinne saunaan, ystävä hyvä.....[/QUOTE]

En viitti enää jatkaa, kun selvästikkään et tajunnut...

"Anne"
Meillä myös niin pieni sauna, ettei sinne tavallinen pyykinkuivausteline mahdu. Joko se töröttäisi pupoliksi ulkona tai sitten tosi hankala laittaa pyykkiä kun se pitäisi tyhjänä nostaa lauteille. Ei voi ensin täyttää ja laittaa lauteille, kun kiuas on edessä. Siksi on juuri hommattu tuo tornikuivausteline, voi sitten kuivaa missä mahtuu.
Jos saunotaan niin kannetaan sitten olkkariin se siitä edestä, helpompi liikutellakkin kuin tavallinen.

kfkfkf
[QUOTE="Anne";29384428]Siis tällainen MULIG Kuivausteline, 4 tasoa - musta - IKEA
Meillä tosin Lidlistä ostettu, tosi tukeva, 3kerroksinen vain ja mahtuu paljon pyykkiä, enemmän kuin tavalliseen.Lisäksi meillä kyppäri samoin kuin teillä tai siis samanoloinen, mitä kerroit. Ja tuo mahtuu lattialle saunan kiukaan viereen lauteiden eteen ja oven saa vielä kiinni.[/QUOTE]

Onks tuollainen miten tukeva? Siis jos kissa hyppää sen päälle niin meneekö heti nurin?
Tuollainen mahtuis varmaan saunaankin hyvin :) Niin että ovenkin sais kiinni :D

Tosin se pitäis varmaan kasata ja purkaa aina saunassa, meillä on tosi pieni oviaukko, just mahtuu tavallinen teline sisälle, jos tyhjänä laittaa ja vähän vääntää niitä reunimmaisia :LOL:

Meneekö se helposti kasaan? Koska sitä pitäis sit eestaas veivata kun käydään saunassa, ei varmasti mahdu oviaukosta

Yhteistyössä