ideoita mokkapalojen päälliseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ideariihi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ideariihi

Vieras
teen mokkapaloja, mutta tekisi mieli tehdä päälliseksi muu kuin perinteinen kahvi/kaakaokuorrutus.
mikä maku siihen voisi sopia? tai millaisen kuorrutteen tekisin? ideoita, nyt ei ajatus kulje...

No melkein perinteinen, mutta ite tein se kuorrutteen niin että laitoin tavallisen tomusokerin tilalle mansikanmakuista. Muuten ihan samanlaisen. Kivan säväyksein antoi mansikka. Oon tehnyt myös ihan pelkästään mansikanmakuisesta, ilman kaakaota ja kahvia.

[QUOTE="Niiskuneiti";28234414]Sulata siihen kuorrutteeseen pätkiksiä tai salmiakkia :P[/QUOTE]

MÄ muuten sulatin kerran Pätkiksiä.... siinä kävi niin, että jossain tietyssä lämpötilassa se Pätkiksen piparminttuöljy erottui siitä suklaasta ja se meni pilalle.....En tiiä teinkö jotain väärin.

[QUOTE="Vieras";28234432]Mä laitan kahvin tilalle aina appelsiinimehua siihen kuorrutteeseen. Antaa kivaa raikkautta =)[/QUOTE]

laitatko koko ohjeen, näin pääsiäisen alla kuulostaa tosi kivalle tuo appelsiini! :)

tosi paljon kiitoksia kaikille vastanneille! :)

[QUOTE="aloittaja";28234513]laitatko koko ohjeen, näin pääsiäisen alla kuulostaa tosi kivalle tuo appelsiini! :)

tosi paljon kiitoksia kaikille vastanneille! :)[/QUOTE]

Kuorrute:
50 grammaa voita sulatettuna
2 rkl kaakaojauhetta

Tomusokeria ja mehua sen verran, että kuorrutteesta tulee sopivaa.

Ja jos tykkää, niin kuorrutteen joukkoon voi raastaa vähän appelsiininkuorta.

Pohja:
6 munaa
6 dl sokeria
8 dl vehnäj.
5 tl leivinjauhetta
4 tl vaniljasokeria
5 rkl kaakaojauhetta
3dl vichyä ( tai maitoa)
300 g voita

Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi vaahdoksi. Lisää vuoroin kuivia aineita, vichyä ja sulaa voita varovasti nostellen, älä vatkaa.

Minä laitan kahvin tilalle aina maitoa. Joskus tuota appelsiini mehua. Tai tee vaalea kuorrutus, ohjeita löytyy varmaan netistä. Tai sulata suklaata (muuta kuin pätkistä) .
Hyvää on myös kun tekee sen normipäällisen ja murskaa päälle ranskanpastilleja.

Yhteistyössä