Ideoita miten tienata 3300 e?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
myydä jotain varma tai ota lainaa:/

En mä lainaa ota auton remppaan, se on loputon suo. Pitää "uudelleenjärjestellä" asioita... Liekö heitettävä vesilintua koko biilillä. Saiskohan siitä osina mitään.. niinä loppuina mitkä on ehjiä, kuoret ja penkit ym. hilavitkuttimet...:whistle:

Tiedossa TAAS muutama kuukausi lisää kituuttelua, jee, vielä kun on kesäisestä talon sähkörempastakin toipuminen kesken :ashamed: Voi että kun se lottovoittokaan ei osu kohdalle.

Mikä sen auton arvo on, ts. kannattaako sitä todella korjauttaa tuollaisella summalla? Vai voisiko sen nk. polkea suohon (eli romuttaa) ja ostaa tuolla kolmella tonnilla soiva peli alle?

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27568141:
Mikä sen auton arvo on, ts. kannattaako sitä todella korjauttaa tuollaisella summalla? Vai voisiko sen nk. polkea suohon (eli romuttaa) ja ostaa tuolla kolmella tonnilla soiva peli alle?

Huoh. Ei sitä oikeesti kannattais tuolla hintaa korjata, katotaan nyt mitä sävellellään. Auto on ostettu liikkeestä alle 2 kk sitten joten olin nyt yhteydessä myyjään, katsotaan mihin kompromissiin päästään. Jos saan autokauppiaan tulemaan tarpeeksi vastaan niin pystytään se korjauttaan, sitten sillä varmaan ois ajoaikaa tovi. Odottelen tässä jännityksellä atokauppiaan tuomiota.

Tuntuu aika uskomattomalta summalta pelkästään auton korjaukseen :O Kyllähän niihin toki saa rahaa uppoamaan aina merkistä ja hinnasta riippumatta, mut silti.

Ite varmaan veisin kilvet konttorille, ja pistäisin varaosina meneen. Niillä saa usein tienattua itselleen uuden auton, ja vanhastakin voi saada ylimääräistä jos tuuri käy. Jos on vain paikka missä pitää sitä raatoa niin kauan, kunnes sen voi paalata. Viasta riippuen voi kokeilla myös myydäkin, mutta tiliä sillä ei kyllä pääse tekemään sitä kautta :|

En kyllä keksi mistä tommosta summaa sais nopeasti kerättyä, kun selkänahastakaan niitä ei voi repiä. Toivottavasti kauppias tulis vastaan edes hieman, kun ostosta noin vähän aikaa.

Auto osiin ja myytte osat erikseen, saatte varmasti rahaa. Näin tein itsekin. Auton arvo tuplaantui osina :D

Jos on tarpeeksi uusi ja hyväkuntoinen auto, niin veikkaan että tämä on hyvä idea. Eikä varmasti ole mikään mätä ruostekasa jos kuitenkin olet valmis satsaamaan tuollaisen summan yhteen korjaukseen.

Se auto kuitenkin aika suurella todennäköisyydellä menee rikki taas vuoden parin sisään. Inhottava rahareikä jos p*ska tsägä on :/

Mä en kertakaikkiaan käsitä miten meil voi ollakin noin paska tuuri näiden kanssa.

Tästä lähtien meen auto-ostoksille 800 e budjetilla niin voi minimoida menetykset: jos autoon tulee yli tonnin remppa, sen voi unohtaa.

Meil ei oo oikein paikkaa missä tuota pitää (talvikin tulossa) että osiks myis. Joten on se jotenkin kasaan saatava. Ehkä mä otan jonkun viikonloppusiivousduunin normityöni lisäksi... Eipä tartte miettiä mitä miehen veronpalautuksilla tehdään!

Vaikka kyseessä on käytetty auto niin autoliikkeillä on takuu asiassa vaikka sopimuksessa lukisi, että myydään ilman takuuta. Itse ostin auton aikoinaan , joka meni melkein heti rikki ja olisi vaatinut aika ison remontin, mutta aikansa tappelin ja uhkasin kuluttajasuojalla niin kauppa purettiin ja sain rahat takaisin.

Mä en kertakaikkiaan käsitä miten meil voi ollakin noin paska tuuri näiden kanssa.

Tästä lähtien meen auto-ostoksille 800 e budjetilla niin voi minimoida menetykset: jos autoon tulee yli tonnin remppa, sen voi unohtaa.

Meil ei oo oikein paikkaa missä tuota pitää (talvikin tulossa) että osiks myis. Joten on se jotenkin kasaan saatava. Ehkä mä otan jonkun viikonloppusiivousduunin normityöni lisäksi... Eipä tartte miettiä mitä miehen veronpalautuksilla tehdään!

Oma auto makso 1500e, ei se kaunis ole tai muutenkaan uusi, mutta 600e siihenkin on saanut uppoamaan vuoden aikana :| Jos teillä ei ole paikkaa missä pitää, niin sitte koittaisin pistää nettiautoon kohtalaisen edullisesti myyntiin viallisena, jos joku haluaa ostaa esm korin perusteella tms. Ilmoittaa vaan ilmotuksessa mikä on vikana, ja paljonko tulee maksaan jos halua korjata. Näitä näkee aika paljonkin siellä.

Kyllä se siitä jotenkin selviää, itteensä ei kannata työllä tappaa pelkän auton takia :)

Vielä kun sais ton bussivuoron kulkemaan fiksusti, niin vois toisen auton unohtaa. (Tosin ois kai oltava 2 kpl joka tapauksessa, kun sit joskus se toinen kuitenkin pettää ja isäntä ei millään pääse yöllä töihin.)

Nyt menee nää mun päivätyöhön tuovat bussit sillai että aamulla menee toista reittiä ja illalla toista, niin ei voi käyttää pyörääkään, ja pysäkiltä on kotiin yli 3 km... MUTTA, kunto tulee nousemaan, mä olenkin kaivannut omaa aikaa ja halunnut aloittaa kuntoilun. Se vaan on sit lapsilta pois.

Jos on liikkeestä ostettu niin pitäisi olla todellakin 6kk takuu, ellette nyt ehdoin tahdoin ole autoa romuksi ajanu. Soita vaan kuluttaja-asiamiehelle.

Jos nyt ei jostain syystä kuulu takuuseen tuo remppa niin osiksi vaan ja myyntiin. Mä en alle 20 000 autosta tommosta remonttisummaa edes harkitsis.

Yhteistyössä