Ideoita mielen piristämiseksi! Harrastusta, puuhaa, yms. mitä vois kotiäiti tehdä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Päivät on kaikki samanlaisia ja mieli matala. Täytyis keksiä jotain piristävää tekemistä mutta ei vaan keksi kun tuntuu että pää on ihan tyhjä. Oon koittanu leipoa ja se onkin ihan kivaa. Mutta mitä te teette kotona mistä tulee hyvä mieli ja taas jaksaa??

Mulla sama ongelma. Ite saan voimia kun saan jotain näkyvää aikaiseksi. Teen käsitöitä, askartelen tai sitte ostan/teen jotain sisustukseen liittyvää.
Ongelma on se ettei ole oma aikaa että pääsisin edes lenkille. Heti kunhan lapset on niin isoja että voin jättää muutamaksi tunniksi ajattelin aloittaa uinti harrastuksen.
Vieraat ja kavereilla käynti kans piristää ajottain.

Kuntosali ja kaverit ois mahtavaa mutta tällä hetkellä mahdottomia. Täytys siis keksiä sellasta tekemistä mitä vois suht helposti tehdä kotona yksikseen, samalla kun vahtii lapsia :)

Oisko teillä linkkiä yksinkertaisiin askarteluihin tai käsitöihin? En ole todellakaan hyvä näissä..

Käyn lenkillä (vuoropäivinä miehen kanssa). Toinen harrastus on kirpputori, käyn siellä kerran viikossa ihan itsekseni. Aikaa siihen on vaan tunti, mutta kyllä se piristää jos tekee löytöjä.

Ota "pph-asenne". Mua ainakin piristi, kun sain päivän lasten kanssa kulkemaan mukavasti ja niin että kaikilla oli kivaa. Suunnittele jotain askarteluja, joita lasten kanssa teette. Tehkää retkiä kirjastoon, luontoon jne. Mulla ei ainakaan mikään oman jutun tekeminen onnistu lasten ohessa, kyllä siihen ihan oma aikansa tarvitaan että saan jotain aikaiseksi.

ja kertokaa mitä askartelette! Mä kans tykkään kovasti lukea lehtiä ja tälläkin hetkellä oon lukenu kaikki maholliset ja oottelen uusia tulevan postista että pääsis taas lukemaan. Kirjojen lukemisessa oon huonompi, mutta sitäkin vois koittaa että kävis kirjastossa joku päivä :)

Ästt, luin että miehen piristämiseksi :D ja kuin luin ketjua alaspäin tajusin lukasta otsikon uudestaan ;)

Juu ei mulla mitään ideoita kuitenkaan ole....paitsi yksin tai koiran kanssa tunnin mittanen lenkki kera radion!

Kirppikset, kurssit, retket kirjastoon, harrastukset jne. ois ihania mutta tällä hetkellä ne on aika mahdottomia :/ Tosiaan koitan keksiä sellasta puuhaa mitä vois kotona tehdä. Joskus olen miettiny tuota askarteluhommaa lasten kanssa että jos oiskin ostas tarvikkeet ja yhessä tehtäs mutta täytyy myöntää että mun pinna ei oo siihen ihan paras mahdollinen :/ Mutta linkkejä ois kiva saada sellasiinkin askarteluihin joita vois pienten kanssa tehdä! Hankala vaan kun lapsia on aika paljon usein niin se on sellasta hullun myllyä ettei siinä itse piristy ollenkaan, päin vastoin...

Onko siin teidän lähel mitään puistoa missä kävis muitakin kotiäitejä lapsineen? Sinne ja juttelemaan tai sit johonkin perhekerhoon/-kahvilaan. Lapsilla leikkikavereita, uusia leluja, äidille juttuseuraa ja vinkkejä mukavaan arkeen..

Itsellä mieli piristyy kun tulee otettua paljon kuvia ja teetän niitä kerralla paljon ja saan siitä kivan urakan laittaa niitä albumeihin ja koristella kansiot kauniiksi..

Jos olet paljon kotona LUE!
Lemmikkejä:koira & kani agility
Näpertäjälle:käsityöt,askartelu,maalaus,nukkekodit/pienoismallit,kortit
Tiede,netti ihmisille:valokuvaus,animaatiot,elokuvanteko yms.
Mutta jos ei mikään näistä ole sinun alaa....jääppäs sinne tietokoneelle pyörittelemään niitä räkäpalleroitas ja raapimaan p*rsettäsi jos ei laadu elämä maisdu sulde>:<

Yhteistyössä