Ideoita keittiöremppaan? *kuvia*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Chostra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan liian tumma väritys! Vaaleempaa vaan kehiin kaappeihin ja jos mahista lattia uusix. Jos varaa laminaattia laittaa, joku vähän tummempi (pähkinä tms..) laminaatti ja keittiön kaapit vaaleex, ei kuitenkaan välttämättä ihan valkosex. Jos vanhat kaapit jää, vetimet uusix!!

Tykkään itse maalaisromanttisesta tyylistä, joten tosiaan sellainen vaaleahko sävy ois mun mieleeni enemmän. En haluais luopua tuosta puisesta pöytätasosta tuolla ikkunan luona, sen varmaan saa hiomalla ja lakkaamalla nätiksi? Jos lakkais sen samansävyiseksi kuin lattia (siis uuden), oisko se hölmö idea? Jos tosiaan jotain tummaa laminaattia, sitä pähkinää tms lattiaan, samaa sävyä siihen pöytätasoon ja noihin listoihin tuolla? Ja vetimet sitten jotain antiikinväristä metallia?

Niin tosiaan. Oisko kellään hyvää ideaa tiskikoneen paikaksi? Tuossa tiskialtaan alla on roskakaappi sekä sellainen vanhanaikainen ulosvedettävä kaappi jossa säilytettiin ennen varmaan halkoja. Sen paikalle tiskikoneen kyllä sais, mutta haluaisin säilyttää sen "halkokaapin" kuitenkin koska keittiössä on tulisijakin.

Mä en kyllä mitään pikkuremppaa tohon tekis, joutuu vaan kierteeseen.
Mutta jos olis pakko niin sitten korkeintaan maalia. Lattiaa en alkais repiin, siinä on melko varmaan asbestia, jos on alkuperäinen. Eli maalaisin noi paneelit ja ovet lattiaan sopivaksi, ja säästäisin kunnon keittiöremppaan rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja mimi:
Mä en kyllä mitään pikkuremppaa tohon tekis, joutuu vaan kierteeseen.
Mutta jos olis pakko niin sitten korkeintaan maalia. Lattiaa en alkais repiin, siinä on melko varmaan asbestia, jos on alkuperäinen. Eli maalaisin noi paneelit ja ovet lattiaan sopivaksi, ja säästäisin kunnon keittiöremppaan rahat.

Tommoset vanhat kaapit voivat kyllä olla jopa parempia kuin nämä nykyiset kaapistot. Eli oikeasti maalaaminen on hyvä vaihtoehto.

Mun silmiin katto näytti ihan kivalta. Senkin tietysti voi maalata, vai mimmosta kattoa ap haluaisi? Astianpesukoneelle en osaa ehdottaa paikkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Tommoset vanhat kaapit voivat kyllä olla jopa parempia kuin nämä nykyiset kaapistot. Eli oikeasti maalaaminen on hyvä vaihtoehto.

Mun silmiin katto näytti ihan kivalta. Senkin tietysti voi maalata, vai mimmosta kattoa ap haluaisi? Astianpesukoneelle en osaa ehdottaa paikkaa.

Noi kaapit ei kyllä kuvassa vaikuta sellaisilta "hyviltä" vanhoilta kaapeilta, joita toki on. Noissa ainakin kuvan perusteella taitaa olla saranoiden kanssa ongelmia? Vai ovatko muuten vain auki?

Noi kaapit ei kyllä kuvassa vaikuta sellaisilta "hyviltä" vanhoilta kaapeilta, joita toki on. Noissa ainakin kuvan perusteella taitaa olla saranoiden kanssa ongelmia? Vai ovatko muuten vain auki?

Hmm.. ei niissä ole saranoiden kanssa ongelmia, ovat muuten vain auki (en itse edes huomannut asiaa) .
Saippuasuu, luulen että tässä vaiheessa tyydyn maalailemaan noita kaapistoja mutta ilmoittelen jos käy toisin ;)
Pitäis miettiä noita sävyjä vaan.. tykkään kuultovalkoisesta, mutta ei tuosta sellaista taida saada aikaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Chostra:

Hmm.. ei niissä ole saranoiden kanssa ongelmia, ovat muuten vain auki (en itse edes huomannut asiaa) .
Saippuasuu, luulen että tässä vaiheessa tyydyn maalailemaan noita kaapistoja mutta ilmoittelen jos käy toisin ;)
Pitäis miettiä noita sävyjä vaan.. tykkään kuultovalkoisesta, mutta ei tuosta sellaista taida saada aikaan :whistle:

Kuultovalkoinen on tosiaan vähän ongelma tuollaisessa moneen kertaan maalatussa pinnassa... Miten olisi joku murrettu vaalea sävy?

Ja ilmoita vaan jos päädytte repimään kaapit. :)

Riippuu vähän mitä ainetta ne ovet on, jos ovat vaneria tms. johon on vedetty päälle maali, niin vaneri tms. vetää sitä väriä sisäänsä aika helposti. Asiaa voi tutkia kokeilemalla poistaa sitä maalia, jos lähtee hyvin, voi vaikka kuultokäsitellä, valkoinen on kyllä kaikkein vaikein, kun tarviin mielellään siistin tasavärisen vaalean pohjan. Maalinpoistoaine on aika kätevää. En kyllä keittiökaappeihin ole kokeillut, kalusteisiin kyllä.

Peittomaalaaminen kumminkin ehkä helpompaa ja järkevämpää.

Jos siirrät puiden säilytyksen jääkaapin viereen, ja astianpesukone sitten altaan alle, kuten ajattelit?

Riippuu vähän mitä ainetta ne ovet on, jos ovat vaneria tms. johon on vedetty päälle maali, niin vaneri tms. vetää sitä väriä sisäänsä aika helposti. Asiaa voi tutkia kokeilemalla poistaa sitä maalia, jos lähtee hyvin, voi vaikka kuultokäsitellä, valkoinen on kyllä kaikkein vaikein, kun tarviin mielellään siistin tasavärisen vaalean pohjan. Maalinpoistoaine on aika kätevää. En kyllä keittiökaappeihin ole kokeillut, kalusteisiin kyllä.

Peittomaalaaminen kumminkin ehkä helpompaa ja järkevämpää.

Jos siirrät puiden säilytyksen jääkaapin viereen, ja astianpesukone sitten altaan alle, kuten ajattelit?

En tiedä kaapistojen lopullista materiaalia, puuta kyllä muistelisin että ovat.
Mihin kohtaan jääkaapin viereen tarkoitit sitä puidensäilytystilaa? Haluaisin säästää nimenomaan sen nykyisen puunsäilytyskaapin, se on jotenkin sympaattinen :D Onnistuiskohan sitä siirtää tuon puutason alle?

Mä tilaisin uudet kaappien ovet jos rungot hyvät.Vaihtaisin samalla siis uudet vetimet.Lattiaan tumma pähkinä laminaatti,seinät vaaleiksi,samoin paneelit eli kaikki vihreä pois pinnoista.Yhdestä seinästä tekisin heräte seinän esim.isolla sisustus tarralla.

:)

Yhteistyössä