Ideoita häälahjaksi ja tuliaisiksi (jotain hyvin suomalaista)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Njoo.

Miehen veli vihitään lauantaina Hollannissa, ja mies & tyttö lähtevät sinne torstaina.

Häälahja varmaan pitäis ostaa :snotty: mutta pää lyö tyhjää.
Ja jotain viemisiäkin pitäisi kaiketi olla, miehen siskoille (matkustavat Turkista Hollantiin häitä varten) ja lasten serkuille.

Häälahjan kohdalla vaan pää lyö täysin tyhjää. Mitään jättimäistä aaltovaasia tms ei voi viedä, se hajoaa lentokoneessa kuitenkin. Ja koska matkat maksoi suht paljon niin kovin montaa satasta ei olisi siihen lahjaan pistää...

Hääpari itse on sanonut ettei halua lahjoja, mutta pakko niille silti on jotain viedä. Miehen siskot vievät kultakoruja turkkilaisen tavan mukaan, mutta mikäs on suomalainen tapa? Leivänpaahdin? :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Marimekon tuotteita, vaikka pyyhkeitä tai pussilakanoita. Pullollinen Salmiakkikoskenkorvaa.

marimekon pussilakanasettiä minäkin ehdottaisin,laadukas ja kaunis =)
tai jätti pyyhkeet.
nokian kumpparit :D (toisessa lukee emäntä,toisessa isäntä) :D

Suomalaiselle parille olisi paljon helpompaa ostaa...en mä tiedä, osaako tuollainen hollantilais-turkkilainen pariskunta arvostaa Marimekkoa ja sen sellaista.
Marimekon pussilakanat kyllä ainakin saisi ehjinä perille lentokoneen ruumassakin...
Morsmaikku on raskaana, muuten lähettäisin mukaan pullollisen Finlandiaa, sitä punaista (mikä hiton marja siinä on makuna?), siitä se tykkäsi ainakin ennen :)

Ulkomailla ei muuten käytetä samalla tavalla pussilakanoita kuin meillä. Kannattaisi ennen hankkimista varmistaa, ovatko käyttäjiä. Pyyhkeet ja muumimukit on varmoja ja onnittelukortiksi Hörölä-kortti http://www.horola.com/.

Eikös Marimekko ole ihan kansainvälisesti tunnettu?
Niitä pyyhkeitä minäkin ehdottaisin.
Muumimukitkin jo tuli- tai sitten Muumilusikoita :)

Se teräksinen Aaltofati maksaa muuten hunajata.

Villasukat?? Nuo kumpparitkin oli hyvä ehdotus mun mielestä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos se lasinen aaltomalja hajoaa, niin osta se teräksinen aaltovati =)

Onko sellaisiakin? :D

http://www.finnishdesignshop.com/aalto-steel-bowl-p-1116.html?language=en&country=72

Tuo on kyllä hieno...ja sen saisi sopimaan sisustukseen kuin sisustukseen, oletan.
Otetaan vakavaan harkintaan, kiitos =)
Oliskohan noita Stockmannilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:

niin minustakin marimekko on kansainvälisesti tunnettua plaatua, joten harkitte edes ;)

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:

niin minustakin marimekko on kansainvälisesti tunnettua plaatua, joten harkitte edes ;)

Harkitsen =)

Hitsi kun en yhtään tiedä minkätyylinen sisustus niillä on :|
Tiedän vaan sen, että minä & morsmaikku ollaan täysin eri aaltopituudella joka asiassa, enkä mä oo miehen veljeäkään koskaan oikein ymmärtänyt, eli jos ostetaan jotain mistä me tykättäisiin, niin ne ei ehkä tykkääkään...eli pitäis ostaa jotain sellaista, mitä me inhotaan B)

Hei. Entäs jos ostetaan niille lahjakortti johonkin hotelliin/kylpylähotelliin täällä Suomessa? Ovat kauan jo jutelleet siitä, että haluaisivat tänne käymään...ja lennot ne saa puoli-ilmaiseksi kun morsmaikku on töissä matkatoimistossa. Olisko tuo ihan tyhmä idea? :ashamed:
Matkailusta ne molemmat kuitenkin tykkää :)

Pentikin keramiikkaa olen vienyt ulkomaille, sekä häälahjana ja muuten vaan tuomisina, ja niitä ollaan arvostettu. Se Pentikin iso kauris vain mikä lie hirvi kynttilänjalka oli hitti ja sitten kaikille olis pitäny tuoda semmoset! Myöskin Toikan lasilinnut ovat kauniita, mutta vaan niin hemmetin kalliita, ja tietysti on se vaara että menee rikki.

Yhteistyössä