Ideoita eteisaulan kiinteän vaatekaapin oviksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riippa

Vieras
Meillä tulee eteisaulaan joku samperin jakotukki (vesikiertoiseen lattialämmitykseen liittyen?) ja siitä syystä pitäisi väsätä nimenomaan kiinteä vaatekaappi (jotta sen saa sinne myös piiloon). Olemme ajatelleet vaatekaappia, jonka sivulevyt olisi tehty valkoisesta helmipaneelista (runko tietty jotain järeämpää tavaraa). Kaapin ovet sen sijaan aiheuttavat päänvaivaa.

Mä olen leikitellyt ajatuksella, että mitäs jos siihen ostettaisiin jotkut vanhat väliovet vaatekaapin oviksi. Ei kellään olisi kokemusta asiasta? Mä en liukuovia halua, ne on liian modernit meidän makuumme. Ollaan myös pohdittu sitä, josko ne ovetkin pitäisi tehdä helmipaneelista, mutta jotenkin tuntuu, että sitten sitä paneelia olisi liikaa. Oisko jotain muita ideoita? Oon myös harkinnut sitä, että ostaisimme ovet samaa sarjaa keittiöiden kaapistojen kanssa, mutta se vaihtoehto tulisi suht kalliiksi, eikä jostain syystä ihan täysillä miellytä.

Joo, just joku tuon tyylinen, mittoja en äkkiseltään osaa sanoa. Mies on sitä mieltä, ettei ruveta valmiista kaapeista takalevyjä tms. leikkailemaan, sillä se heikentää niiden rakennetta (aukosta tulisi aika iso, ja ilmeisesti pitäisi sitten leikata myös vaatekaapin pohjaa). Ehdottomasti siis haluaa rakentaa vaatekaappisysteemin sen jakotukin ympärille. Tiedän, että tekee kyllä hyvää jälkeä, mutta nuo ovet tuottavat vähän päänvaivaa tällä hetkellä. Sellainen kolmiovinen kokonaisuus tällä hetkellä ajatuksissa.

Kiinteiksi kaapeiksi joko oikeasti vanhat ovet tai samanlaiset talon alkuperävuoden mukaan tai sitten täysin modernit. Valkoiset sileät ovet sopivat melkein mihin tahansa. Erilaiset materialeilla leikittelemiset ovat vähän falskeja, kun ei sellaisia ennenkään harrastettu.

[QUOTE="vieras";26102072]Kiinteiksi kaapeiksi joko oikeasti vanhat ovet tai samanlaiset talon alkuperävuoden mukaan tai sitten täysin modernit. Valkoiset sileät ovet sopivat melkein mihin tahansa. Erilaiset materialeilla leikittelemiset ovat vähän falskeja, kun ei sellaisia ennenkään harrastettu.[/QUOTE]
Mutta siis sileät ovet vaan sileän sivun kanssa. Jos puisen sivun kanssa ei keksi ovia, niin voi laittaa puoliboheemit verhot, mutta hyvin liikkuvilla kiskoilla.

Noi vanhat ulko-ovet on aika hauskat. Mun sisustustyyliin sopisi sekin, että maalaisin tuollaiseen oveen liitutaulumaalilla alueen, johon voisi sitten kirjoitella jos on jotain muistettavaa vaikka.
Meillä maalattiin tyttären lipaston laatikot liitutaulumaalilla, siihen on hyvä piirrellä ja kirjoitella viestejä.

Noi on muuten älyttömän kalliita ostaa noi vanhat ulko- ja väliovet. Katselin Metsäkylän Navetan nettisivuilta hintoja, samoin kuin Wanhan Wallankumouksen nettisivuja, ja aika suolaisia hintoja kyllä vanhoista ovista. Oisko muita vinkkejä, mistä tuollaisia vois löytää, voisi sopia meillekin?

Yhteistyössä