Ideoita 5v. synttäreille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sanna"

Vieras
Nykyään näyttää olevan kaikilla jotain ohjattua tekemistä synttäreillä. Onko teillä hyviä ideoita mitä 5-vuotiaille vois keksiä? Ongintaa ja aarteenetsintää on ainakin kavereilla ollut. Tyttöjä ovat, ehkä yksi poikakin voi tulla.

Leipomiseen ei oikein ole vapaata pöytätilaa mutta jokin askartelu (joka onnistuu lattialla) olis kiva. Mitähän askartelua sitä keksis, olen hyvä toteuttamaan mutta huono ideoimaan. Täytyy löytää valmis malli jostain. :)

[QUOTE="tnt";23762471]Mä olin juuri ostanut ison kasan koruhelmia ja ohuen ohutta kuminauhaa. Se oli kova hitti. Innokkaimmat tekivät useamman kaulakorun + käsikoruja.[/QUOTE]

Tämä tuli mullekin mieleen. Taidan ostaa helmiä. Mistähän löytäis edullisia helmiä? Tiimarista?

Tai esim hamahemiä ja muutamia muotteja, aikuinen voi sitten hoitaa sen kiinnittämisen, samalla voi siinä olla mukana seuraamassa ja auttamassa.

Onginta on aina kivaa, arvausleikit voisi olla hauskoja.

Meillä on parina viime vuonna ollut vapun tienoilla olevilla synttäreillä ehdoton hitti se, että vieraat (kaikki tyttöjä) saavat heittää sankarin isää vesi-ilmapalloilla. Isä on väistellyt suojavaatteissaan palloja parin metrin päässä mm. trampalla ja/tai mattohuiskalla huitoen. :) Vaatii tietysti huumorintajuisen isän...

Tyttöjen synttäreillä olen usein tehnyt itse yksinkertaisia kasvomaalauksia (esim. sydämiä, kukkia, perhosia yms.) vieraille, jotka ovat olleet aivan tohkeissaan asiasta.

Jos on asvaltoitua pihaa käytössä ja hyvä keli, niin katuliiduilla maalaminen on ollut myös helppo ja mukava ohjelmanumero. Samoin perinteinen piilonen on - sisällä tai ulkona - on ollut aina yhtä suosittu. :)

[QUOTE="sanna";23762520]Tämä tuli mullekin mieleen. Taidan ostaa helmiä. Mistähän löytäis edullisia helmiä? Tiimarista?[/QUOTE]

Mä ostin BR Toys:sista sellaiseen ison laatikon. Tais olla jotain 5000 helmeä ja hintaa oli n 10e.

Yhteistyössä