HYYTYMISTEKIJÄ HÄIRIÖ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuliska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuliska

Vieras
KYSYISINKIN ETTÄ ONKO MUITA JOILLA ON TÄMÄ GEENIVIRHE ELI HYYTYMISTEKIJÄ V:N PISTEMUTAATIO?? ITSE OLEN NYT RASKAANA JA PELOTTAA ETTÄ TULEEKO KENTIES VERITULPPA TAI MUU...HOITOA EI KUULEMMA ALOITETA JOS EI OLE OLLUT TUKOSTA....

Hei!
Meidän vauva kuoli juuri noiden tukosten takia ja mulla epäiltiin heti tuota verenhyytymishäiriötä. Verikokeet otettiin 3kk kuluttua synnytyksestä, mutta ei mulla sitä hyytymishäiriötä sitten ollutkaan. Mulla vauvan kuolemaa ennen alkuraskauden keskenmeno ja nyt kolmisen viikkoa sitten taas. Eivät alkaneet tutkimaan mitenkään. Mulla oli tässä raskaudessa joka just meni kesken niin lääkkeenä disperiini, mutta ei ilmeisesti auttanut mitään. Mulle aloitetaan seuraavalla kerralla heti positiivisen testin jälkeen minihepariinihoito...eli piikitän itteeni joka päivä. Se lääke siis estää ne tukokset, joita mulle kuitenki jostain syystä muodostuu. Keskenmenojen syytä ei tiedetä, mutta lääkäri sanoi että ilmeisesti mulla aina raskautuessani tulee niitä tukoksia. Eli mulla ei ole sitä geenivirhettä verikokeen mukaan, mutta lääkitys aloitetaan kuitenkin. Käyppä juttelemassa sinäkin sisätautilääkärin kanssa. Ja kannattaa liittyä tänne verivikaisiin www.kenguru.fi saat sieltä paljon tietoa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 17:05 juuliska kirjoitti:
KYSYISINKIN ETTÄ ONKO MUITA JOILLA ON TÄMÄ GEENIVIRHE ELI HYYTYMISTEKIJÄ V:N PISTEMUTAATIO?? ITSE OLEN NYT RASKAANA JA PELOTTAA ETTÄ TULEEKO KENTIES VERITULPPA TAI MUU...HOITOA EI KUULEMMA ALOITETA JOS EI OLE OLLUT TUKOSTA....

Mulla aloitettiin hepariinihoito vaikka ei todettu hyytymistekijöissä häikkää. Mulla suvussa tukostaipumusta, ja ekassa raskaudessa mulla oli vaikea eklampsia ja toisessa raskaudessa todettiin keskeytynyt km rv 12+4. näillä perusteilla mulle aloitettiin ensin aspiriinihoito ja sitten rv 28 Klexane lääkitys.

kiitos vastauksista!mulla ei ole ollut koskaan keskenmenoja eikä mitään mikä viittaisi kyseiseen geenivirheeseen.Ainoastaan minut ja sisarukseni tutkittiin kun vanhin veljeni kuoli kuukausi sitten aivojen valtimon tukokseen.hänellä ei kylläkään ollut tätä geeniä toisin kuin mulla.Mun isän puolella melkein kaikki kuollut tukoksiin.Mulle tosiaan sanottin ettei hoidolle ole syytä ellei mulle täs raskaudes tule jotain.... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2005 klo 17:05 juuliska kirjoitti:

mulla ei tätä samaista geenivirhettä ole mutta vastaava joka myöskin on altistavana tekijänä laskimotukoksille. kaksi ensimmäistä raskautta menivät hienosti ilman minihepariinia ja geenivirheen löydyttyä pistin kolmannen raskauden 36 viikolta lähtien fragmineja siitäkin huolimatta, ettei aiemmin ole ongelmia ollut.

Yhteistyössä