Hyvissä ajoin liikkeellä =)

Eli pojalla on toukokuun alussa 2-vuotis syntymäpäivät ja kysymys kuuluukin, Mitä 2-vuotiaalle lahjaksi kun tuntuu että on jo nurkat täynnä kaikkea? Mitä vinkkejä vois sukulaisille ja kummeille antaa,kun kuitenkin kysyvät? Ja mistä itse olette pitäneet,mitä lapsenne on saanut???
 
Minulla on kans samaa ongelmaa kuopuksen kans joka täyttää kohta 1v ja meillä kans on joka paikka täynnä leluja. Joten ajattelin,et jos kävisi pojalle aukaisemassa tilin jonne saavat laittaa rahaa tai sitten vähän isompia vaatteita vuodelle... Saman meinaan tehdä esikoisenkin kans ku vuoden lopussa täyttää 3v. Ku ei noita leluja tarvitse ku ei niillä jaksa kauaa lapset leikkiäkkään.
 
Miskan äiskä
Eikös semmoinen olis kiva lahja, että sekulaiset ja tutut lupaavat vielä lapsen kesällä erilaissin paikkoihin ja maksaa pääsymaksut ja muut kulut? Ne kesäriennothan on aina aikuisille päänvaiva, kun pitäis joka paikkaan mennä ja kaikki maksaa. Samalla lapsi oppis, ettei aina tartte saada tavaraa, vaan lahja voi olla myös jotain muuta mukavaa ja yhdessä olemista ja tekemistä. 2v. ei varmaan vielä edes ymmärrä synntäreiden päälle niin paljon kuin vanhempi lapsi, joten tällainen idea voisi olla mainio.
 
norppa75harmaana
Minä toivoin vaatteita 2 vuotiaalle, ja vähän niitä tulikin. Synttärit kun oli tammikuussa niin sanoin että ostakaa alennusmyynnistä vaatteita.
Mistä lahjoista poika sitten itse kovasti tykkäs oli: lasten taskulamppu, värityskirja (kynät jo oli), pikkuauto-kokoelma, myös sellasesta magneettipiirrustustaulusta tykkää kovasti. Lisäksi sai lisäosia puiseen junarataan, jota aloimme keräämään, sai jouluna ekat osat ja tykkää siitä tosi paljon. Mummuilta sai myös rahaa, jotka laitettiin pojan omalle tilille. Joo, noita leluja tosiaan on ihan riittävästi...
 
Meillä esikko täyttää koht2v ja kuopus 1v. Molemmille on lahja toiveena astiastoa mitä heille kerätään. Molemmille on alettu ekana jouluna kerään kyseistä astiastoa. Näin ollen rahat menevät järkevään, astiasto tulee kerätty jo ennen kuin lapsi tajuaa saavansa vain tylsiä asitoita jas it ku laps tajuaa jo lahjojen päälle niin sit voiostaa jotain mitä lapsi toivoo. Kummit keräävät lusikoita kummallekin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 22:43 Tiitu kirjoitti:
Meillä esikko täyttää koht2v ja kuopus 1v. Molemmille on lahja toiveena astiastoa mitä heille kerätään. Molemmille on alettu ekana jouluna kerään kyseistä astiastoa. Näin ollen rahat menevät järkevään, astiasto tulee kerätty jo ennen kuin lapsi tajuaa saavansa vain tylsiä asitoita jas it ku laps tajuaa jo lahjojen päälle niin sit voiostaa jotain mitä lapsi toivoo. Kummit keräävät lusikoita kummallekin.
Aika tylsää sanoisin! Hiukan voi lapsesi olla tyytymätön kahdenkymmenen vuoden päästä valitsemaasi astiastoon!
 
Meillä kun on isopiha niin sanoin ja sanon edelleekin että kaikki lelut jotka menee ulos niin on ihan ok.
Lahjaksi on sitten saatu keinua, kottikärryä, hiekkakaivuria, iso traktori ja polkupyörä (se voisi ihan hyvin olla yksi vaikka isovanhemmat kimpassa) jne
 
rantakalat
MUN POIKA SAI LAHJAKSI MM.NUKKETEATTERILIPUN JA VAIKKEI SITÄ SILLOIN OIKEIN TIENNYT MIKÄ SE OLI,NIIN KYSEISTÄ PÄIVÄÄ ODOTETTIIN JA SE OLIKIN OIKEIN UNELMIEN TÄYTTYMYS KUN PÄÄSI TÄDIN KANSSA IHAN KAHDESTAAN.

MYÖS MEIDÄN KAIKKI KOLME LASTA OVAT SAANEET MYÖS LUSIKOITA LAHJAKSI JA NYT MYÖHEMMINKIN KYSEISTÄ SARJAA ON SITTEN KUMMIT LISÄNNEET MUILA SARJAN OTTIMILLA JA SE ON IHAN KIVA JUTTU.
ON SIT SAANUT SIIHEN LISÄKSI JOTAIN MUUTA,PIENEMPÄNÄ RIITTI ESIN TARRAKIRJA JNE.MUN MIELESTÄ PARIVUOTIAS ON SIIHEN IHAN TYYTYVÄINEN JA ISOMPIKIN. :hug:
 
Minä arvostaisin kanssa tuollaista "hauska päivä lapselle" -lahjaa. Vaikka uimaan ja kahvilaan..ei se kummoista vaadi.
Kirjalahjoja arvostan, sekä vaatteita tietenkin kun on vain yksi lapsi.
Poikani sai 2-vuotiaana puisen keinuhevosen. Se oli ihana lahja.
Itse ostin hänen huoneeseensa lasten pöydän ja tuolit. Kovassa käytössä ovat olleet.
Leluista hauska lahja on magneettipiirustustaulu. On kestävä ja viihdyttää vuosia..
 
äitä
Meillä poika siirtyi jatkettavaan pinnasänkyyn 1 v 7 kuukauden iässä. Hyvin on mennyt, nukkuu yöt paremmin kuin pinnasängyssä. Laitettiin sänkyyn putoamisen estoksi Sievän turvalaita (27 ?) ja lapsi saa myllätä sängyssä yöllä miten vain haluaa. Poika nukkui pinnasängyssä niin kauan, ettei vieläkään huomaa, että voisi itse herättyään tulla sängystä pois :)
 
Minulla on 1 v 7 kk ikäinen lapsi ja hän nauttii palapeleillä ja muistipeleillä leikkimisestä. Mielestäni ne ovat hyvä ja vähän tilaa vieviä lahjoja. Muistipelejäkin on nykyisin uudenlaisia, esim. toimivat samalla palapelinä (auto kahtena osana, toimii muistipelinä, mutta täytyy osata myös yhdistää palat).
 
Omppu-75
Me toivottiin 2v. lahjaksi päiväkotia ajatellen vaatteita, ja niitä tulikin ihan mukavasti. Saatiin pikkuhousujakin, kun kaipa noista vaipoistakin piakkoin eroon päästää (lupaavalta on viimeaikoina näyttänytkin).
Sitten neiti sai palepelin, sellaisen lottopelin (ei kyllä vielä pelaa sitä), dublolegoja, nukkevauvalleen (jonka sai jouluna) pari tuttia, joista tulikin suursuosikit. Muutenkin tuo nuken hoitaminen on tällä hetkellä pop.
Äitini osti kaksi valokuva-albumia, kun tietää, että laitan osan valokuvistamme tytön omiin albumeihin. Nyt on taas albumia joksikin aikaa eteenpäin.
Sitten tyttö sai myös rahaa, ja sillä ostettiin uudet kuravaatteet ja muuta tarpeellista.
Kovin vähään tuollainen 2v. on tyytyväinen ja leluja vaan kerääntyy, vaikka itse ei niitä olla juurikaan ostettu. Ai niin, anoppini lupasi ostaa keväällä tytölle kolmipyöräisen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 23:00 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2006 klo 22:43 Tiitu kirjoitti:
Meillä esikko täyttää koht2v ja kuopus 1v. Molemmille on lahja toiveena astiastoa mitä heille kerätään. Molemmille on alettu ekana jouluna kerään kyseistä astiastoa. Näin ollen rahat menevät järkevään, astiasto tulee kerätty jo ennen kuin lapsi tajuaa saavansa vain tylsiä asitoita jas it ku laps tajuaa jo lahjojen päälle niin sit voiostaa jotain mitä lapsi toivoo. Kummit keräävät lusikoita kummallekin.
Aika tylsää sanoisin! Hiukan voi lapsesi olla tyytymätön kahdenkymmenen vuoden päästä valitsemaasi astiastoon!
Jaa. No niin mullekin on aikoinaan astiastoa kerätty, enkä minä ainakaan ole yhtään tyytymätön astiastooni. Kyllä Willery Bochin, en nyt muista miten kirjoitetaan, astiat on ajattoman kauniita ja kelvollisia.
 

Yhteistyössä