hyvinkään sairaala

Pelkästään hyviä kokemuksia.

Itse tosin lähdin kotiin synnytystä seuraavana päivänä, koska vauva joutui lastenosastolle hoitoon moneksi päiväksi. Asuttiin niin lähellä sairaalaa, että halusin olla kotona.
Joten osastollaoloajasta mulla ei juuri kokemusta ole.

Kätilöt olivat todella mukavia ja hoito hyvää. Synnytyksestä jäi vähän huono mieli, mutta toisaalta ymmärrän, että vauvan hyvinvointi oli silloin tärkeämpää, kun mulle tilanteen selittäminen =)

Oikein hyviä kokemuksia minullakin. Synnytin siellä kesäkuun alussa ja sen verran kauan kesti synnytys, että kohdalleni osui kolme eri kätilöä, jotka kaikki olivat todella mukavia, empaattisia ja ammattitaitoisia.

Me olimme osastolla kolme vuorokautta perhehuoneessa ja myös osastolla olo meni mukavasti. Ainoa asia, johon olisin esikoisen synnyttäjänä kaivannut vähän enemmän tukea oli imetys. Minua nimittäin huoletti kovasti maidon tulo ja vasta viimeisenä päivänä osui kohdalle henkilö, joka todella kuunteli ja osasi minua lohduttaa, että kyllä maitoa varmasti alkaa tulla. Aikaisemmin huoleeni mielestäni oli osastolla suhtauduttu vähän liian kevyesti (tosin kyllä ihan ystävällisesti), kun olisin synnytyksen jälkeen herkässä mielentilassa kaivannut vähän enemmän rohkaisua.

Mutta voin kyllä Hyvinkäätä hyvillä mielin suositella ja jos meille lisää lapsia vielä suodaan, niin menen kyllä sinne oikein hyvillä mielin uudestaankin synnyttämään.

Synnytys meni hyvin ja kätilö oli todella ammattitaitoinen ja mukava ihminen =) Mutta osaston henkilökunta ei kyllä kiitosta ansaitse, varsinkin eräs yökkö erittäin tympeä ihminen. Ja imetysneuvontaa ei siis ollut ollenkaan....

kikkeliskuu
Hyvinkään sairaalan henkilökunta on ihan #&%£$!* suomeksi sanottuna! Se riippuu minkä ikäinen olet kun synnytät siellä jos olet alle 20w niin saat sellaset sättimiset päällesi et huhu.. Jos taasen yli 20w niin sit mielistellään ja ollaan niin hyvää pataa siellä... Itse kuulun tuohon alla 20w ryhmään... Olen siellä kaksi lasta synnyttänyt ja ensimmäisestä ne piti siellä viikon ja valitti kun mulla ei oo ketään kotona hoitamassa... Ne ei tainnu tajuta et se obn mun lapsi... mies ei vielä silloin asunut meidän kanssa... Ja toisen kun sain olin naimisissa edelleen sama mies niin johan oli erii ääni kellossa vaikka oli samat hoitajat.... Ja toisesta lapsesta olin yhden yön siellä kun synty illalla... Ja olis kovasti taas pitänyt kyl vielä muutaman yön siellä mut sanoin et kerta lapsi ja minä täytän polikliinisen synnytyksen kriiterit niin me mennään kotiin lepään.. ja sit kolmantena päivänä käytiin siellä Calmetti ottamassa vaan ja takas kotiin ja lapsi oli terve kuten vanhempi lapsikin.... Joten tollasta toimintaa siellä...

Yhteistyössä