Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja immE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

immE

Uusi jäsen
01.12.2007
6
0
1
Jeps, elikkä meijän poika on nukkunut reilun kuukauden jo äitin ja iskän välissä, ja nyt ei sitten tietenkään suostu enää omassa pinnasängyssään nukkumaan, ei sitten lainkaan.

Alunperinhän hän sai viereen jäädä lähinnä siksi, että kun noita mahakipuja oli ja yöt käveltiin ja sitten kun viimeiseksi vielä syötiin, niin minä nukahdin ennen kuin vauva sai syötyä. Ja nyt poju ei edes esitä väsynyttä, ennen kuin pääsee meidän sänkyyn.. On oppinut että siellä nukutaan.

Ei tuo vieressä nukkuminen sinäänsä häiritse, mutta olen ruvennut miettimään, että jos joskus vaikka hoitoon veisi, niin eihän siitä tulis mitään tällä menolla.
Kaiken pahan lisäksi olen kuullut kauhutarinoita, joissa tutun poika nukkuu vanhempien välissä, ja ikää on 12vuotta :)

Meidän poika on nyt vajaa 3kk.

Hyviä neuvoja otetaan vastaan, kiitos!

Meillä sama juttu. Pojalla nyt ikää 7 kk ja nukkuu meidän välissä, eikä omaan pinnikseen suostu nukahtamaan. Mut oikeastaan asia ei mua haittaa. Ja vaikka siirrettäis nukahtamisen jälkeen omaan sänkyyn, ei mee kauaa kun herää ja alkaa itkeä. Alun perin rupesin nukuttamaan poikaa meidän väliin yösyöttöjen helppouden takia ja myös sen takia et musta vaan oli ihanaa kun vauva oli ihan iholla. :heart: Ja on edelleenkin. Kyllä se vauva sit jossain vaiheessa omaan sänkyyn oppii, mut nyt nautin siitä et saan pitää vauvan ihan vieressä ja nuuskia ja pusutella sitä.

Peesaan m a r z a a. Meillä vauva ei tosin nuku vieressä, mutta on täydellinen syliin/tissille nukahtaja, kuten sisaruksensakin olivat. Jos teille järjestely sopii, niin jatkakaa vaan.
Voisi kuvitella, että hoidossakin vieressä voi nukkua ja kyllä hän viimeistään rippikouluiässä omaan sänkyyn lähtee ;)
Unikoulu suosituksia varmasti kohta tulee, mutta mieti onko aiheellista vielä noin pienelle ja onko ollenkaan teidän juttu. Meidän juttu se ei ole koskaan ollut ja kaikki ovat oppineet nukahtamaan omaan sänkyynsä n. 10kk iässä omasta halustaan.

meillä esikoinen nukkui 3v asti meidän välis kunnes siirtyi omaan sänkyyn kun siskoo syntyi.
hyvin meni/menee nukkumaan.huomasin et paremmin nukkuu omas sängys.
ny meidän perhepedis nukkuu mies,mä,tyttö2v ja vaavi 2kk.
ollaan alettu etsiskelemään sänkyä tytölle mut sopivan hintaista ei oo osunu tielle.
ajatuskin et kun vaavi on sen 2-3v ja siirretään omaan sänkyyn niin osaanko nukkua kun on tilaa.pitää sit käpertyä miehen kainaloon.
:laugh:

Meen neiti nyt reilu 3kk ja nyt on taas vkon nukkunu omassa sängyssä, saa nähdä kauan tätä taas kestää. Välillä suostuu sinne menee ja nukahtaaki sinne ihan kiltisti ja välillä ei millään ja nukku kk meen välissä ja sitä ennen nukku joitain pätkiä omassa sängyssä tai vaunuissa tai meen välissä..

* muoks.. niin en osaa mitään vinkkejä valitettavasti antaa kun meillä nukutaan missä millonkin sattuu oleen hyvä

kyllä niitä nukahtamisrituaaleja ehtii opettaa myöhemminkin.
eikös joka paikassa nykyään sanota sitä kun suomalaiset vaatii liian paljon liian pieniltä eli heti pitäis pärjätä itsekseen.

itsellä 2 vkon ikäinen vauva ja siirrän omaan sänkyyn vasta kun syönnit tasaantuu.uni on tässä vaiheessa tärkeintä :D

eihä tuossa samassa sängyssä nukkumisessa mitään väärää ole,jos ite saa unta lapsi vieressä.meillä ei onnistuis,koska poju niin kova potkimaan.joskus aamusin otan viereen että saan hiukan lisää uni-aikaa,mutta heti kun nukahtaa siirrän omaan sänkyyn.

hoitoon jättäminen on aina eritilanne kuin kotona; voihan olla että vieras ihminen kuten mummo tai pappa, saakin lapsen nukkumaan hyvin viereensä tai sänkyyn yksin ;)
meillä on tämä tilanne edessä, tyttö on viittävaille 3kk ja 3½kk iässä jäämässä hoitoon papalle. ja tähän saakka on omassa sängyssä nukuttu huimat 4 yötä, muuten vieressä.. katsotaan kuinka meidän käy :D

Alkuperäinen kirjoittaja immE:
Ei tuo vieressä nukkuminen sinäänsä häiritse, mutta olen ruvennut miettimään, että jos joskus vaikka hoitoon veisi, niin eihän siitä tulis mitään tällä menolla.
Kaiken pahan lisäksi olen kuullut kauhutarinoita, joissa tutun poika nukkuu vanhempien välissä, ja ikää on 12vuotta :)

Meidän poika on nyt vajaa 3kk.

Hyviä neuvoja otetaan vastaan, kiitos!

Jos tulkitsen sun krjoitusta oikein, niin eihän tellä mitään ongelmaa ole, jos kerran kaikki on tyytyväisiä?

ja jos "joskus" aikoo hoitoon viedä, niin se tilanne on kuitenkin vauvalle niin erillainen, että ei siinä välttämättä vaakakupissa paina se, miten kotona on nukkunut.
meidän tyttö on hoidossa ollessaan (tai hoitajan meillä ollessa) nukkunut hoitajan vieressä. Käytännössä ainoa yönylihoitaja on ollut mummu, joka muutenkin on meidän kanssa niin paljon ettei tyttö varmaan edes tajua ettei oikeasti asu mellä ;-)

Meillä vauva meni heti ensimmäisenä yönä sairaalasta tulon jälkeen nukkumaan omaan sänkyyn. Ongelmia oli muuten paljon. Ei nukkunut kolmeen kuukauteen, mutta en ottanut viereenkään nukkumaan.
Siinä se omaan sänkyyn nukkuminen meni muun huudon kanssa.
Nykyään jo nukutaan hyvin.Poika 1,4 kk.

Joo, peesailen muita eli jos teillä ei nukkumisesta ole ongelmaa, niin antaa nukkua vieressä vaan. Aina kuulee niitä ettei muka sitten koskaan opi omaan sänkyyn, mutta oppii ne! Meillä nukkuu pinniksessä ihan siitä syystä etten ite saa nukuttua jos on vieressä.

Yhteistyössä