Hyviä syitä miksi ei voi asua solussa/asuntolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja app
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

app

Vieras
Hei,
Mitä hyväsyttäviä syitä on sille ettei voi asua asuntolassa/solussa?
Kelan siuilla lukee että "erityisiä syitä". mitähän ne olisi?
Saisin aika varmasti opiskelupaikan, mutta en pystyisi asumaan solussa tai asuntolassa.
Tarvitsisin opiskelijasunnoilta itelleni yksiön.

No mikä sun syy on ettet pysty asumaan solussa?
Mulla räjähtäis pää asua jonkun tuntemattoman kanssa ja ällöttäis yhteiset pesutilat ja jääkaapit yms. muttei se taitais olla hyväksyttävä syy.

En jaksais sitä muitten bilettämistä, mikä on hyvin todennäköstä.
Ahistais. Mulla on joskus ollu masennusta ja ahdistusta. Tiedän ettei siitä tulisi yhtään mitään, jos joutuisin soluun tai asuntolan asuntolaan, missä pitäis jakaa asunto.
Haluan omassa rauhassa asua,ja opiskella. Enkä pystyis keskittymäänkään jos asuis muita samassa tilassa. On vielä tuo lukihäiriö, mut siihen ei varmaan voi vedota.?

Enkä pystyis keskittymäänkään jos asuis muita samassa tilassa. On vielä tuo lukihäiriö, mut siihen ei varmaan voi vedota.?

Miten pystyit käymään koulua kotona?

no minun kokemukseni solusta on iso kaksio, jossa on iso tupakeittiö (yhteistä) ja kumpikin asustaa hiljaa huoneessaan. Siihen nähden varmaan pitäisi asua omakotitalossa, koska naapuri oli lähempänä kuin kämppis...

Oon asunu sekä solussa että asuntoloissa. kai se syy pitäs olla sellanen tosiaan joka estää asumisen muiden kanssa(paha allergisuus tms). Se ei riittäne ettei kestä asua muiden kanssa. Opiskelijoita kun piisaa asumaan ja tarttee tiukkaan määritellä kuka sais oikeuden yksiöön jne.

Minusta solussa oli hyvä asua. Kyse tosin oli vain kahden hengen solusta, jossa tosiaan oli omat huoneet ja yhteistä vain keittiö, vessa, eteinen ja parveke. Kämppikset vaihtuivat opiskeluaikanani moneen kertaan ja toisten kanssa tulin hyvin toimeen ja toisten kanssa huonommin. Omassa huoneessa sitä kuitenkin pääasiassa ollaan, joten mitään isoja ongelmia ei ollut.

Enkä osaa kyllä kuvitella, että huono keskittymiskyky tai lukivaikeus olisi soluasumista haitannut. Toki tilanne on eri jossain 7 hengen solussa. Mutta näin äkkiä voisin sanoa, että mukavampi tuo solusysteemi oli kuin tämä nykyinen, jossa asuinkumppanit pyörii samoissa tiloissa kuin minäkin. Kämppikset sotki vain yhteisiä tiloja ja oman huoneensa, mutta mies ja lapset sotkee koko asunnon. :)

no minun kokemukseni solusta on iso kaksio, jossa on iso tupakeittiö (yhteistä) ja kumpikin asustaa hiljaa huoneessaan. Siihen nähden varmaan pitäisi asua omakotitalossa, koska naapuri oli lähempänä kuin kämppis...

Kimppahuoneita ei juuri nykyään taida olla. Keittiö ei kyllä välttämättä ole mikään iso, itsellä on kokemusta mm. pienestä käyvämäisesta keittiöstä. Sen lisäksi yhteistä tilaa oli vessa, missä oli suihku.

Jos olisi lemmikki, ni ei sitä sais opiskelija-asuntoon ottaa.
Sillon pitäis kaupungilta saada asunto, tai yksityiseltä joka lemmikit hyväksyis.
Kissan voisin ottaakki, ja plussaahan se ois jos se auttais yksiön saamaan, mutta ei oo mahollista :/

mulla riitti syyksi, ettei asuntolassa saanut olla lomia/kesälomaa. kun kotiin oli matkaa 600km ja muutin pysyvästi paikkakunnalle. Tappeluksi se meni, mutta lopulta sain asunnon kunnalta ja asumistuen.

Kokeile hakea itse aktiivisesti asuntoa opiskelupaikkakunnalta.
Minä asuin aikanaan aluksi vähän aikaa solussa, mutta samalla haeskelin asuntoja ja alle kahdessa kuukaudessa sainkin vuokrattua yksityiseltä kämpän.

mulla riitti syyksi, ettei asuntolassa saanut olla lomia/kesälomaa. kun kotiin oli matkaa 600km ja muutin pysyvästi paikkakunnalle. Tappeluksi se meni, mutta lopulta sain asunnon kunnalta ja asumistuen.

Mulla ei itellä ois paikkaa edes minne mennä lomaksi/kesälomaksi.
Tuo syy tulisi siihenkin. Joissakin ei vissiin sais olla viikonloppujakaan.
Tarviisiin sellasen jossa asua ympäri vuoden.
Yksityiseltä hankala ottaa kun ei oikeen ole sellaseen varaa.
Tänne missä nyt asun ni on lähelle tuo 600km.. Ei se kyl auta kun en tänne lomiksi tulisi.

Mulla ei itellä ois paikkaa edes minne mennä lomaksi/kesälomaksi.
Tuo syy tulisi siihenkin. Joissakin ei vissiin sais olla viikonloppujakaan.
Tarviisiin sellasen jossa asua ympäri vuoden.
Yksityiseltä hankala ottaa kun ei oikeen ole sellaseen varaa.
Tänne missä nyt asun ni on lähelle tuo 600km.. Ei se kyl auta kun en tänne lomiksi tulisi.

No kyllä pitäis riittää tuo välimatka syyksi, varsinkin jos asuntola sellainen ettei saa vkonloppujakaan olla.

Yhteistyössä