hyviä ja huonoja kokemuksia talopaketeista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja talokuumeilija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kodarihan on ihan ehdoton talossa.
Ja mahdollisinman iso. Ja jos mä nyt rakentaisin niin tekisin kodarin yhteyteen vaatehuone/varaston. Ja lasten vaatekaapit kodariin ja liinavaatekaapit.

joo liinavaatteet sinne haluan,mutta lasten vaatteita en.

onneksi on aikaa punnita vaihtoehtoja ja yrittää säästää. jotta saadaan budjettia kasaan enemmän

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kodarihan on ihan ehdoton talossa.
Ja mahdollisinman iso. Ja jos mä nyt rakentaisin niin tekisin kodarin yhteyteen vaatehuone/varaston. Ja lasten vaatekaapit kodariin ja liinavaatekaapit.

joo liinavaatteet sinne haluan,mutta lasten vaatteita en.

onneksi on aikaa punnita vaihtoehtoja ja yrittää säästää. jotta saadaan budjettia kasaan enemmän

Meidän kodari on nyt 10 neljötä ja minulle se on liian pieni ;) ja viraat aina ihastelee et ku on niin iso ja tilava.

tuohon teidän budjettiin (170 000) ei saa taloa, paitsi, jos ostaa näitä euron tontteja halvalta muuttotappioalueelta itä/pohjoissuomesta.
tai tekee itse pitkästä talon, mihin taas tarvitaan osaavaa pariskuntaa.

Tontteja voi myös vuokrata. Olisiko siellä etelä-suomessa sitä vaihtoehtoa?

en tiedä kannattaako se vuokraus.. kellään siitä sitten kokemusta. ..
tossa löysin tontn 15t ja paketti 109t... luulen kyllä,että meidän budjetillakin talon saa. emme kaipaa mitään lukaalia 4 h+k+s kelpaa meille. autotallin voimme rakentaa itse

Alkuperäinen kirjoittaja no:
tuohon teidän budjettiin (170 000) ei saa taloa, paitsi, jos ostaa näitä euron tontteja halvalta muuttotappioalueelta itä/pohjoissuomesta.
tai tekee itse pitkästä talon, mihin taas tarvitaan osaavaa pariskuntaa.

Tontteja voi myös vuokrata. Olisiko siellä etelä-suomessa sitä vaihtoehtoa?

Kyllä tuohon 170k saa jo talon. Itse otettiin viittä vaille valmis-kastelli, joka sisustettiin hyvä tasoisilla kalusteilla ja materiaaleilla. Tontti oli omasta takaa ja ei tarvinnut paaluja. talopaketti 130k, liittymät+byrokratia 4ke, maatyöt 10k, sisustat taloon 20k. 164k noin suurinpyörtein mennyt, pihaan+autotalliin saa vielä menemään varmasti 10-30k riippuen vaatimustasosta. Talona kastellin cityeconomy 120.

Vahingossa tänne eksyin, mutta ei helevetti. Osunkohan miten pieleen jos; mies on levyseppähitsari, mimmi on myös amistobeibe (jäi kotiäidiksi kampaajalinjalta 17 vuotiaana), perheeseen kuuluu myös iso koira?